در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

یک دروغ ولو به عنوان شوخی

شاگردان امام زمان ! نکند شبانه روز بگذرد و شما یک دروغ ولو به عنوان شوخی گفته باشید


در شیخان قم یک نفر دفن است به نام زکریا بن آدم ، گاه گاهی سری به وجود مقدس او بزنید، و با روح او ارتباط پیدا کنید. راوی از حضرت رضا ع می پرسد: آقا! را هم دور است و نمی توانم به حضورت برسم.امام فرمود: مگر گم کردید زکریا بن آدم ؟! الامین علی الدین والدنیا! بارک الله ! چه امتحان دادی ، چه نمره گرفتی ؟ شاگردان عزیز اسلام ! طلاب محترم حوزه علمیه قم ! بکوشید که اگر ولی عصر - عجل الله فرجه - بخواهد برای شما نمره بدهد، بنویسد، الامین علی الدین و الدنیا!

برای هوای نفستان ، ابروی اسلام را لطمه نزنید.

برای انجام هوای نفس ، بر خودتان اگر صدمه بزنید، بر اسلام صدمه نزنید، دامن انقال و اسلام را ننگین نکنید.

با خدا باشید! به سوی خدا بروید.

انسانی باشید که وقتی فرشته ها می آیند گناهان شما را بنویسند و ببرند، بیایند و بروند. ماه بگذرد و از شما چیزی ننویسند.

شما را به خدا گاهی تنها بنشینید! علی (ع) می فرماید: گاهی تنها برو بیرون ، کسی هم با تو نباشد، برو جلو آنها که خوابیده اند، در آن جایی که همیشگی خوابیده اند. بگو: السلام علیکم یا اهل الدیار! ذکر الموت عباده و یجب علی کل انسان ان یذکر الموت جلو آنها بایست و با آنها صحبت کن.

گاه گاهی در خودتان مطالعه کنید. ما باید چندین کتاب را با دقت مطالعه کنیم ، اول ، کتاب تدوین الهی ، دوم کتاب نفس است. خواندن این کتاب لازمتر است ، و ما موظفیم این کتاب نفس را به دقت مطالعه کنیم.

طلاب محترم ! با نفستان بجنگید و پیروز شوید! تا بتوانید با دشمنانتان بجنگید. والله این جهاد اکبر و آن جهاد اصغر است و تا این جهاد اکبر را نکنید، قدرت بر جهاد اصغر پیدا نمی کنید.

می بخشید فرزندان قرآن ! امام زمان (ع) از ما توقع دارد. یک خرده با هوای نفس مخالفت کنیم. بیایید از این اسارت نفس بیرون برویم.

بیایید از اسارت شیطان بیرون برویم.

انسانی باشید که وقتی فرشته ها می آیند گناهان شما را بنویسند و ببرند، بیایند و بروند. ماه بگذرد و از شما چیزی ننویسند.

شاگردان امام زمان ! نکند شبانه روز بگذرد و شما یک دروغ ولو به عنوان شوخی گفته باشید آن ادم که باید بشوید، نمی شوید، به آن مقامی که باید برسید نمی رسید مواظب خویشتن باشید و روحتان را ترقی بدهید و بروید به آنجا که یک انسان کاملی باید برود.

در خود بنگرید و کتاب نفس را مطالعه کنید و راه قد افلح من زکیها را یاد بگیرید.

برادران و طلابی که تازه واردید! بروید پیش آنها که می توانند شما را زنده کنند.

اوقات را مغتنم بدارید، یک وقت خلوتی بین خود و خدا قرار دهید.
امام زمان (ع) از ما توقع دارد. یک خرده با هوای نفس مخالفت کنیم. بیایید از این اسارت نفس بیرون برویم.



علاقه و رابطه تان را با اهل بیت علیهم السلام عصمت قوی کنید، که قوی خواهید شد.

آقایان را متوجه این مطلب (کنم که) نام حضرت ولی عصر - عج الله فرجه - باید در مجالس ما باشد. باید همیشه ذکری از او بشود. اگر بتوانید بعد از نماز صبح یک دعایی هست مربوط به حضرت که دعای عهدنام دارد، آن را گاه گاهی بخوانید و با او پیمان ببندید، سبب توفیقتان است.

در حوزه قم درسی بخوان که آن قدر اوج بروی ، آن قدر بالا بروی که زمین را نبینی و زمان را نبینی ، جز الله به هر چه نگاه کنی ، الله بینی. توحید در تمام شوون و ابعاد زندگی شما ظاهر شود.

ای امیدهای امام زمان ! ای امیدهای امام باقر و امام صادق ! شما را به خدا این همه افعال غیر مناسب از شما سر نزند. خودتان را آلوده به این جهان کثیف نکنید!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد