در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

عکس:نشست ویژه خانه موسیقی با حضور بزرگان موسیقی کشور


 نشست ویژه اهالی خانه موسیقی به مناسبت ثبت ردیف های موسیقی ایران در سازمان یونسکو و  

 

همچنین دهمین سالگرد تاسیس این خانه با حضور بزرگان موسیقی کشور برگزار شد.

به گزارش تماشاگران هر، در این نشست که از ساعت 30/15 امروز(29 مهر) در محل خانه موسیقی آغاز شد استادانی چون محمدرضا شجریان،حسین علیزاده،منصور نریمان، احمد ابراهیمی، هوشنگ کامکار، داریوش طلایی، محمد سریر، هنگامه اخوان، داود گنجه ای، مصطفی کمال پورتراب، مجید کیانی، حاتم عسگری، نصرالله ناصح پور و بسیاری دیگر از اهالی موسیقی حضور داشتند.

در ابتدای این نشست محمد سریر ضمن خوش آمد گویی به حاضران، ثبت ردیف های موسیقی ایرانی را تبریک گفت وهمچنین دهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی را گرامی داشت. پس از صحبت های مدیرعامل خانه موسیقی 10 دقیقه از فیلم مستندی از ردیف های موسیقی ایرانی تهیه و به یونسکو ارسال شده بود برای حاضران نمایش داده شد.

 

در ادامه این مراسم حسین علیزاده نیز ضمن بیان ویژگی ها و پتانسیل های ردیف های موسیقی ایرانی از آن به عنوان یکی از نقاط قوت فرهنگ و هنر ایران یاد کرد و خاطره اساتیدی را که در راه حفظ این میراث معنوی ملی جانفشانی کرده اند را گرامی داشت.

 

محمدرضا شجریان نیز به عنوان سخنران بعدی این نشست صمیمانه ضمن ابراز خوشحالی از گردهمایی اساتید موسیقی، این اتفاق را ستودنی عنوان کرد و خواستار ادامه چینی برنامه هایی شد. پس از سخنرانی کوتاه استاد شجریان علی جهاندار دو قطعه آوازی کوتاه را در آواز ابوعطا و همچنین آواز بیات اصفهان اجرا کرد.

 

در بخش دیگری از این مراسم از عوامل جمع آوری مستندات ردیف های موسیقی ایرانی و ارسال آن به یونسکو تقدیر شد و جوایزی به مصطفی شیری(کارگردان مستند ردیف های موسیقی ایرانی)، لیلا صمدی(گوینده نریشن مستند)، بهروز وجدانی، داریوش طلایی، حاتم عسگری، احمد ابراهیمی، حسین علیزاده، داود گنجه ای، محمد سریر، مجید کیانی، داریوش پیرنیاکان و محمدرضا شجریان اهدا شد.

نشست خانه موسیقی

نشست خانه موسیقی

عطا جنگوک و حسین علیزاده

نشست خانه موسیقی

نشست خانه موسیقی

نشست خانه موسیقی

مصطفی کمال پورتراب، محمد سریر، محمدرضا شجریان

نشست خانه موسیقی

منصور نریمان نوازنده عود

نشست خانه موسیقی

نظرات 1 + ارسال نظر
adel پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 20:25 http://asheghanehayema.mihanblog.com/

mamnon az lotfet az to weblog mishe dl kard va age kodesham khasty azin site bar dar
http://www.bahar-20.com
esme ahangam majnone leili hastesh,
ya hagh

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد