در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

وقتی آخرالزمان شود ...

                                         امام زمان 

کتاب «یوم الخلاص» که یکی از ترجمه‌های آن با نام «روزگار رهایی» منتشر شده است، نوشته عالم لبنانی «کامل سلیمان» می‌باشد. وی در این کتاب به نشانه‌های ظهور، وضعیت آخرالزمان و زمانی که نزدیک به ظهور امام عصر(عج) می‌باشد و چگونگی حکومت آن حضرت و چگونگی زمین و مردم آن در روزگاری که بساط ظالمین برچیده شده است پرداخته و تمام روایات و مطالب را با ذکر دقیق اسناد آن جمع‌آوری نموده است. 

  

 

آنچه در پی می‌خوانید مطالب خلاصه شده‌ای از این کتاب در خصوص فساد زنان، فساد مردان، نماز مسلمان نمایان و مساجد منحرفین از اسلام راستین در آخرالزمان و علمای نفس‌پرست در آخرالزمان است که همگی از روایات مستند استخراج شده است.

ضروری است در هر کدام از این مطالب دقت و نظر بسیار دقیق داشته و مراقب باشیم ما که خود را از منتظران ظهور آن حضرت می‌دانیم خدای نکرده شامل این موارد نگردیم.

 

الف) وضعیت زنان در آخرالزمان

جامه‌ی کافران بپوشند. خود را به شکل مستبکران درآورند. بر زین‌ها سوار شوند. به همسران خود تمکین نکنند. درآمد شوهرانشان آنها را کفاف ندهد. فاسد می‌شوند. برای طمع دنیا در داد و ستد همسرانشان شرکت می‌کنند. خود را به صورت مردان در می‌آورند. جامه‌ی مردان را می‌پوشند. بی‌حیا می‌گردند. سرشان را چون کوهان شتر درست می‌کنند. در عین لباس پوشیدن اندامشان آشکار است. زنان از این که همسران‌شان با همجنس خود رابطه دارند آگاهند ولی به روی خود نمی‌آورند. در بهترین خانه‌ها زن تشویق به فسق و فجور می‌شود. رابطه‌ی نامشروع به صورت یک فضیلت بازگو می‌گردد. اختلاطشان با مردان زیاد می‌شود. با همسرانشان با خشونت رفتار می‌کنند. حکومت می‌کنند.

 

به نقل از امیرالمؤمنین (ع):

زینت‌های خود را آشکار می‌کنند. از دین خارج می‌شوند. به سوی لذت‌ها و شهوت‌ها می‌شتابند. محرمات الهی را حلال می‌شمارند. پدر و مادر در نزد وی خوار شمرده می‌شوند. زنها از مردان درخواست ازدواج می‌کنند.

 

ب) وضعیت مردان در آخرالزمان:

از خدا نمی‌ترسند. از زنانشان اطاعت می‌کنند. از پدر و مادر نافرمانی می‌کنند. تمام همتشان شکمشان می‌شود. قبله‌ی آنها همسرانشان می‌گردد. دین آنها درهم و دینار می‌شود. جامه‌ی زنان را به تن می‌کنند. با ارحام خود روابط نامشروع برقرار می‌کنند. با همجنس خود روابط نامشروع برقرار می‌کنند. پسران خود را در اختیار مشتری قرار می‌دهند. مردان برای مردان آرایش می‌کنند. با طلا آرایش می‌کنند.(یعنی از طلا به عنوان زینت استفاده می‌کنند.) حریر و دیبا می‌پوشند. از پوست پلنگ استفاده می‌کنند. (شاید منظور این باشد که از پوست حیوانات وحشی و غیر حلال برای لباس استفاده می‌کنند.) در مورد نماز صبح سستی می‌کنند. مشروب می‌‌خورند. قمار بازی می‌کنند. از هوای نفس پیروی می‌کنند. 

 

به نقل از امیرالمؤمنین‌علی(ع):

از همسرانشان انحرافات اخلاقی ... می‌بینند و اعتراض نمی‌کنند. [بی‌غیرت می‌شوند]. مرد از درآمد نامشروع زنش بهره‌مند می‌گردد. به لذایذ پست دنیا راضی می‌شوند. مرد را برای پوشیده نگاه داشتن همسرش سرزنش می‌کنند. اموال فراوانی در راه غیرمشروع خرج می‌کنند و کسی به آنها اعتراض نمی‌کند. اگر پول کمی در راه خدا خرج کنند، مانع آن‌ها می‌شوند.

 

به نقل از امام صادق(ع):

گناه

اگر یک روز گناه بزرگی چون فحشاء، کم فروشی، کلاهبرداری و شرب خمر انجام ندهد بسیار غمگین می‌شود آن چنان که گویی آن روز عمرش تباه شده است. زندگیشان از کم فروشی و تقلب تأمین می‌شود.

مرد برای آمیزش با زنان و همسرش مورد سرزنش قرار می‌گیرد. پدر و مادر در نزد وی خوار شمرده می‌شوند. با زنان اختلاط می‌کنند.

 

ه) سیمای نماز در آخرالزمان

نمازها تباه می‌شود و مردم به دنبال شهوت‌ها رفته از هوای نفس پیروی می‌کنند. نمازها به آخر وقت می‌افتد.

 

به نقل از رسول اکرم (ص):

به نقل از امام علی(ع):

از نماز جماعت دوری می‌گزینند. در مورد نماز صبح سستی می‌کنند. نماز را ضایع می‌کنند. برای نزاع و جدال نمازها از مساجد برچیده شود. مردم نماز را بمیرانند.

 

به نقل از امام صادق(ع):

نماز را برای ریا و تظاهر می‌خوانند. نمازگزار برای مردم نماز می‌گزارد. (نه برای خدا)

 

ز) سیمای قرآن در آخرالزمان

از قرآن جز نقش آن باقی نباشد. قرآن‌ها تزیین می‌شود. (بدون توجه به محتوای آن) قرآن با نی و با لحن غنا خوانده می‌شود. قرآن بر طبق خواسته‌ها تفسیر و توجیه می‌گردد. قرآن کهنه می‌شود. مطالبی که در قرآن نیست ساخته می‌شود. کالایی کم‌بهاتر از قرآن با تلاوت صحیح؛ وجود ندارد. کالایی پرارزش‌تر از قرآن با تقسیر غلط و توجیهات بی‌اساس وجود ندارد. تلاوت قرآن بر زبان‌ها سخت باشد. گوش دادن به قرآن برای مردم بسیار سنگین و گوش دادن به صداهای باطل آسان و فرح‌بخش می‌گردد.

 

منبع: امید انقلاب - شماره 402  

به نقل از رسول اکرم (ص):
به نقل از رسول اکرم (ص):
به نقل از رسول اکرم (ص):
نظرات 1 + ارسال نظر
داوود جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 14:39 http://neynawa.blogfa.com

"حسین" میزان سنجش صداقت آدمى است،
قبول ولایت ‏حسین، برات آزادى انسان از جهنم پلیدی هاست....
...................................................................................
قالَ مولانا الاِمامَ الْمَهدی ( علیه‌السلام ) :
نادانان و کمخردان شیعه و کسانی که بال پشه از دینداری آنان محکم تر است ،
ما را آزردند ...
....................................................................................
از این راز است که جهان هرچه پیشتر می رود،درماندگی و درد را بیشتر می چشد،
و لحظه لحظه تو را تشنه تر می شود....
ای امید دل شکسته زهرا...
...................................................................................
اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب العصر و الزمان....
دلهاتان شوریده نینوا یا مولا علی مدد ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد