در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

غزه در آستانه خاموشی کامل قرار گرفت


با وجود گذشت یک هفته از تعطیل شدن نیروگاه اصلی غزه به علت فقدان سوخت، قطع برق در این منطقه تحت محاصره همچنان ادامه دارد.

یکی از مقام‌های تامین نیرو در غزه روز جمعه با ابراز نگرانی از وضعیت موجود گفت: "برخی از مردم و اماکن با استفاده از مولدهای شخصی و موتور برق خانگی اقدام به تامین برق مورد نیاز خود می‌کنند که این تلاش نیز به علت کمبود شدید سوخت رو به ناکامی است." 

     

                                 غزه در آستانه خاموشی کامل قرار گرفت  

 

 

کنعان عبید مسئول تامین نیرو در دولت حماس گفت: "آن مقدار گازوئیلی که رژیم اسرائیل اجازه ورود آن را به غزه داده است کافی نیست و تا روز یکشنبه (24 مرداد) به پایان خواهد رسید و منطقه در خاموشی کامل فرو خواهد رفت."

به گفته عبید، شرکت برق غزه ناچار شده است برق را بین 8 تا 10 ساعت در روز قطع کند و این در حالی است که نیروگاه اصلی غزه نیز از روز شنبه گذشته (16 مرداد) به علت اتمام سوخت به کلی از کار افتاده است.

به دنبال این واقعه بیمارستان‌های غزه از روز یکشنبه (17 مرداد) وضعیت فوق العاده اعلام کرده‌اند.

این سومین بار در سال جاری (2010 میلادی) است که نیروگاه غزه به علت کمبودهای ناشی از محاصره این منطقه از سوی رژیم اسرائیل از کار می‌افتد.

قطع مکرر برق از زمان محاصره غزه و همچنین تهاجم 33 روزه اسرائیل، این منطقه را با آشفتگی فراوانی روبرو کرده است و بیمارستان‌ها با مشقت فراوان سعی می‌کنند دستگا‌های حیاتی برای جان بیماران و اتاق‌های عمل را با استفاده از مولدهای اضطراری خود روشن نگاه دارند.

کنعان عبید، دولت خودگردان به ریاست محمود عباس در کرانه باختری را مسئول قطع برق اخیر دانست و اعلام کرد، دولت رام‌الله هزینه سوخت غزه را به رژیم اسرائیل نپرداخته است.

مقام‌های دولت خودگردان نیز با مسئول قلمداد کردن حماس می‌گویند به این علت نتوانسته‌اند هزینه سوخت غزه را به رژیم اسرائیل پرداخت کنند که مسئولان برق غزه هنوز نتوانسته‌اند این پول را به دولت رام الله برسانند.  

 

نظرات 1 + ارسال نظر
امین پنج‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 16:08 http://amin62m.blogfa.com

سلام
پیش من هم بیا
ممنون از مطلبت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد