در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

ستارگان جاگوار در سال 20011


                   

  شگفت انگیزهای جاگوار: XJ Sentinel ضد گلوله|XJ75 Platinum Concept|XKR175


به گزارش سزویس علم و فناوری،یکی از ستارگان جاگوار در سال 2001 XJ Sentinel بوده که بر پایه XJ تولید شده اما توانایی های بالقوه ای در خود جای داده و آن ضد گلوله بودن بر پایه استاندارهای امنیتی B7 است. این نسل که از سال پیش یعنی 2009 معرفی گردید مجهز به پیشرانه AJ-V8 از نوع 8 سیلندر خورجینی و 5 لیتری بنزینی با توانایی تولید 390 اسب بخار و گشتاور 515 نیوتن متر با وزن 3800 کیلوگرم بوده که به کمک جعبه دنده 6 سرعته خودکار می تواند در عرض 7/9ثانیه به سرعت 100کیلومتر دست یابد و بیشینه سرعت آن 195 کیلومتر در ساعت است.

البته به صورت عادی یک نسخه دیگر از XJ هم قابل سفارش است که پیشرانه آن مجهز به سوپرشارژر بوده و می تواند 510 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین دارای طول 5248، عرض 2111 و ارتفاع 1448 میلی متر است. کمپانی که این مدل را روی شاسی فضایی با بدنه آلومینیمی ساخته از استیل و Kevlar با همکاری کمپانی معروف Centigon که اقدام به ضد گلوله کردن خودروها می کند سود برده که تا بالاترین حد یعنی درجه B7 تقویت می شود که در آزمایش های انجام شده توسط مرکز QinetiQ (که یک کمپانی بین المللی شناخته شده جهت آزمایش خودروهای ضد گلوله است) توانسته در مقابل شدت انفجار 15 کیلوگرم TNT و البته نارنجک های دستی مقاومت کند. همچنین به دلیل افزایش زیاد وزن خودرو (به علت تقویت اتاق و شاسی و ضد گلوله شدن آن) از سیستم فعال دینامیک با خفه کن های متغیر سود برده شده که در کنار بهینه سازی سیستم تعلیق همان پایداری و فرمان پذیری نمونه استاندارد را دارد. همچنین داخل اتاق هم به ادوات مخابراتی پیشرفته و سلاح و سیستم تهویه اتاق مجهز گردیده اما کمپانی طبق عادت همه خودورهای ضد گلوله دقیقا اعلام نکرده که چه بخش هایی از بدنه دستخوش تقویت شده اما معمولا درها، محفظه موتور؛ سوخت و بار و سقف و زیر خودرو در چنین مواقعی با نمونه ضد گلوله تعویض می شوند. سیستم ترمز نیز از نوع فوق قوی جاگوار در نظر گرفته شده که در داخل رینگ های 19 اینچی و تایرهای دانلوپ از نوع 245/45 که ضد پنچری بوده قرار گرفته است.
 

 XJ75 Platinum Concept
این مدل باز هم XJ اما با امکانات لوکس و پیشرانه 5 لیتری 8 سیلندر خورجینی 470 اسب بخاری است که سیستم صوتی 1200 واتی Bowers & Wilkins با 20 خروجی 15 کاناله در داخل کابین آن قرار گرفته است.

 

 رنگ بدنه آن سفید پلاتینوم و سقف و جلو پنجره و شیارهای دور پنجره مشکی رنگ هستند. همچنین رینگ های 22 اینچی کرومی و مشکی زیر اتاق رفته است، صندلی هم از چرم ویژه و خاص مشکی در نظر گرفته شده و در میانه کنسول ساعت Bremont ساخت سوئیس دیده می شود.
 

 

 XKR175
جاگوار این مدل کوپه را به مناسب هفتاد و پنجمین سال تأسیس خود تولید کرده و چندی پیش برای نخستین بار آن را در پیبل بیچ به نمایش درآورد. پیشرانه آن به گنجایش 5 لیتری و از نوع V8 بوده که با پرخوران سوپرشارژر می تواند 510 اسب بخار قدرت تولید کرده و آن را به حداکثر سرعت 280 کیلومتر در ساعت برساند که با توجه به کیت آیرودینامیک کامل بدنه و همچنین رینگ های 20 اینچی Kasuga چسبندگی و ثبات بالایی روی زمین دارد.

 

 

 از این نمونه تنها 175 دستگاه با قیمت 104 هزار و 500 دلار خواهد شد.
 

 

 

 

   منبع: ماهنامه نوآور 75
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد