در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

آسمان ولایت

 نام رزمایشی که تا به حال سه دوره از آن را پشت سر گذاشته ایم. نامی که شاید با کمی تأمل در آن می توان تقدس وصف ناپذیر آسمان ایران را در آن یافت . درست از همان زمانی که نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران اولین پروازهای خود را برای حفاظت و عقب راندن رژیم بعثی شروع کرد و باندهای زمینی این مرغان اوج گرفته دیگر شاهد بازگشت آن چرخها نبودند، این مردان خاکی ذوب در ولایت بودند که با دمیدن روح خود در کالبد آهن توانستند نام ولایت را بر تن آسمان ایران حک کنند. 

 

 

رزمایش آسمان ولایت 3
رزمایش آسمان ولایت 3
رزمایش آسمان ولایت 3

  
              دیگر دهان دشمنان ایران اسلامی برای حمله نظامی کامل بسته شود 
 

و حال شاهد اوج گرفتن دانش و فن آوری عرصه آسمان هستیم تا در آسمان ایران اسلامی، آسمان ولایت، با غرشی رسا و دور برد به تمام جهانیان نشان دهد که تا هست ایرانی است و ایرانی با اسلام و ولایت زنده است.

غرشی به بزرگی پدافند هوایی مدافعان و دور بردی تمام آسمان ها، آسمان ولایت را مردانی معنا کردند که اچ-3 را خلق کردند و به تمام جهان درس پرواز دادند.

آسمان ولایت 3

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 صبح امروز (شنبه)در جمع خبرنگاران با اعلام آغاز مرحله سوم این رزمایش اظهار کرد: در عملیات امروز ما با هجوم گسترده و همه جانبه انواع پرنده‌های دشمن مواجه خواهیم بود که این هواپیماها بعد از نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی سعی در نفوذ به حریم هوایی مناطق حساس، صنعتی و هسته‌یی کشور را دارند.

رزمایش آسمان ولایت 3
رزمایش آسمان ولایت 3

امیرسرتیب دوم حمید ارژنگی اضافه کرد: امروز عملیات حجم آتش انبوه در ارتفاع پایین با استفاده از سامانه‌های توپخانه‌ای علیه اهداف موشکی، هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای با سرنشین دشمن انجام خواهد شد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از سیستم‌های موشکی در عملیات امروز اظهار کرد: در مرحله سوم رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 ، استفاده از سیستم‌های موشکی برد کوتاه و برد متوسط را شاهد خواهیم بود و پیش‌بینی می‌کنیم که حجم عملیات امروز در بحث کشف ، شناسایی، رهگیری و انهدام اهداف دشمن بسیار بالا باشد.

رزمایش آسمان ولایت 3

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 در ادامه به عملیات‌های روز گذشته اشاره کرد و گفت: روز گذشته روز شکار په‌بادها (هواپیماهای بدون سرنشین) بود. دیروز با توجه به بهره‌گیری از سامانه‌های توپخانه‌ای و سامانه‌های موشکی برد کوتاه که در معابر نفوذی و اقصی نقاط کشور مستقر شده بودند ، عملیات پرحجم هجوم هواپیماها و په‌بادها را از طرف مقابل یعنی دشمن فرضی علیه اهداف پدافندی شامل مراکز حساس و حیاتی، مراکز صنعتی و مراکز جمعیتی شاهد بودیم که با آتش پرحجم یگان‌های پدافندی مواجه شدند به گونه‌ای که بیش از 10 فروند هواپیمای بدون سرنشین در این مناطق منهدم شد.

رزمایش آسمان ولایت 3

ارژنگی اضافه کرد: در ادامه عملیات روز گذشته هجوم سنگین هواپیماهای شکاری بمب‌افکن نیز در صحنه رزم وجود داشت که در موارد بسیار زیادی وضعیت قرمز از طرف یگان‌های پدافندی اعلام و ابلاغ شد و بلافاصله عملیات مقابله با هواپیماهای شکاری باا ستفاده از سیستم‌های پدافندی اعم از توپخانه و سامانه‌های موشکی برد کوتاه و متوسط آغاز شد که در بیش از 30 مورد، عملیات قفل بر روی اهداف با موفقیت به اجرا درآمد و با اخطار‌هایی که از طریق سامانه‌های توپخانه‌ای داده شد ،‌این هواپیماها مجبور به عقب‌نشینی و بازگشت به یگان‌های خود شدند.

وی افزود: از سوی دیگر در بخشی از عملیات دیروز استفاده از هواپیماهای رهگیر پدافندی را شاهد بودیم که طی آن ،با فرمان صادره از طریق شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش ، هواپیماهای آماده (اسکرامبل) از یگان‌های مختلف به پرواز درآمدند و عمیلات رهگیری را با استفاده از تاکتیک‌های صادره از سوی افسران کنترل شکاری مستقر در رادارها انجام دادند و به طرف هواپیماهای دشمن هدایت شدند و با اعلام هشدار و رهگیری، آنها را به عقب راندند.

رزمایش آسمان ولایت 3
رزمایش آسمان ولایت 3

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 با بیان این‌که در عملیات روز گذشته، شاهد استفاده از مراکز فرماندهی و کنترل تاکتیکی و یدکی بودیم اظهار کرد: در ادامه عملیات‌های روزهای گذشته، کار آمادرسانی ، قطعه‌رسانی، نگهداری و تعمیر در محل در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد که با توجه به گستردگی یگان‌های پدافندی در نقاط سخت و صعب‌العبور ، عملیات آمادرسانی به نحو شایسته‌ای به انجام رسید و بخشی از توان قرارگاه پدافند هوایی ارتش برای اجرا در زمان بحران به خوبی نشان داده شد.

ارژنگی در پایان به ارائه گزارشی از وضعیت کشف و شناسایی طی 24 ساعت گذشته پرداخت و گفت: تعداد کل مسیرهای کشف شده توسط رادارهای ما در 24 ساعت گذشته دو هزار و 891 مورد و تعداد کل مسیرهای شناسایی شده طی این زمان، دو هزار و 172 مورد بوده است. در این بازه زمانی همچنین 645 هواپیمای ناشناس کشف و شناسایی شده‌اند و 10 هزار و 608 مورد گزارشات مختلف نیز از سوی شبکه گسترده دیده‌بانی کل کشور به مراکز فرماندهی و کنترل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ابلاغ شد.

رزمایش آسمان ولایت 3

منابع:فارس/ایسنا

فرآوری: سعید آقازاده 

 

رزمایشی که اقتدار کامل امکانات بومی و حتی غیر بومی نیروهای مسلمان ایران را به رخ تمام جهانیان می کشد و در این رزمایش است که شاهد عقب ماندن دشمنان فرضی هستیم که با تاکتیک ها و امکانات حال حاضر دشمنان اسلام و مسلمین درنظر گرفته شده است.
نظرات 1 + ارسال نظر
ایمان(باران بی ابر) سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 17:02

سلام
نه فقط بنده به ذات ازلی می نازد
ناشر حکم ولایت به ولی می نازد
گر بنازد به علی، شیعه ندارد عجبی
عجب اینجاست خدا هم به علی می نازد
یا علی [گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد