در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

آنجلینا جولی در لیبی به دنبال چیست؟

آنجلینا جولی در روزهای اخیر به مرزهای لیبی و تونس سفرکرده و برای ترمیم وجهه آمریکا در میان مردم، از آوارگان حمله ناتو و قذافی به مردم بازدید می کند.

                          

به گزارش مشرق؛ آنجلینا جولی بازیگر مشهور هالیوود، در روزهای اخیر به مرزهای لیبی و تونس سفرکرده و در فعالیتی ظاهرا انسان دوستانه از آوارگان حمله ناتو و قذافی به مردم لیبی در مرز تونس بازدید می کند. از آنجا که چنین سفرهایی در قالب دیپلماسی عمومی و در راستای سیاست خارجی آمریکا است، به زوایای دیپلماسی عمومی این رویداد پرداخته می شود.
طیق گزارش رسانه های غربی هم اکنون آمریکا به یک چهره منفور در میان کشورهای خاورمیانه و جهان اسلام تبدیل شده و با لشکرکشی ها و نسل کشی هایی که در منطقه انجام داده و زندانهای مخوفی که برای مسلمانان برپا کرده، حنای بشر دوستی اش رنگ باخته است.
در شرایطی که آمریکا برای توقف دومینوی سقوط متحدانش در منطقه، نیاز به دخالت نظامی در لیبی داشت، بار دیگر "ناتو" را سپری برای پنهان کردن وجهه تخریب شده خود خود قرار داد و با فرماندهی ناتو نیروهای خود را به صحنه اعزام کرد.
حالا پس از ادامه نسل کشی مسلمانان در لیبی، مسلمانان جهان چهره غضب الود و ظالمانه آمریکا را بدون نقاب دیده اند و آمریکا اکنون نیازمند آن است که وجهه خود را در منطقه ترمیم نماید. یکی از اساسی ترین کارکرد های دیپلماسی عمومی ترمیم وجهه و زیبانمایی یک کشور است و آمریکا که صاحب بیشترین مشاهیر محبوب جهان است، می تواند در راستای منافع و سیاست خارجه خود از" دیپلماسی مشاهیر" بهره کافی ببرد.
آنجلینا جولی که از محبوب ترین هنرپیشگان جهان است، سالهاست که در ساختار دیپلماسی عمومی آمریکا نقش یک دیپلمات تمام عیار را در دیپلماسی عمومی آمریکا به خوبی بازی می کند. او هنرپیشه هالیوود است و نقش بازی کردن را به حرفه ای ترین وجه ممکن می داند.
آنجلینا جولی، منجی آمریکا
در آموزه های سینمایی همواره گفته می شود که " زن نماد عقیده و سرزمین است". اکنون آنجلینا جولیا در فیلمی که ملاحظه می کنید نقش سرزمین آمریکا را دارد که همچون ماردی مهربان، به التیام دردهای فرزندی می پردازد که از پدرش چوب خورده است.
آنجلینا جولی در سال2006 به همراه همسرش براد پیت "بنیاد جولی و پیت" را تاسیس کردند، تا با ظاهر انسان دوستانه به امور خیریه در کشورهای فقیر بپردازند، که البته در این راستا کمک های زیادی به مردم فقیر جهان ، خصوصا مسلمانان داشته و کودکانی را نیز به فرزندی پذیرفته است. برای آنکه وی در حوزه دیپلماسی عمومی دانش و تجربه کافی بیابد، دیدارهای دیپلماتیک با دیپلمات هایی از جمله وزیر خارجه انگلیس، برای بررسی "global diplomacy" یا دیپلماسی جهانی داشته است.
این هنرپیشه مشهور اکنون در عالم واقع، همان نقشی را بازی می کند که در فیلم سالت در عالم سینما بازی می کرد، یعنی " منجی آمریکا". وی برای نفوذ هرچه بیشتر در میان مردمی که به کشورشان سفر می کند و ایجاد زمینه نزدیکی و هم ذات پنداری با آنها، معمولا لباس محلی آن قوم را می پوشد و علی الخصوص هنگامی که به کشورهای اسلامی سفر می کند، با روسری و مانتو و حتی چادر در میان مردم حاضر می شود.
حضور مشاهیرآمریکایی در نقاط داغ جهان که آمریکا با نظامی گری و یا تحرکات شدید دیپلماتیک وارد صحنه شده همواره به چشم می خورد. هرجا که آمریکا کفه خشونت را علیه مردم سنگین کند، برای ایجاد توازن و ترمیم وجهه خود، مشاهیر محبوبی چون آنجلینا جولی را به صحنه می فرستد تا همانطور که در هالیوود چهره ای جاودانه و با صلابت و بشردوستانه از آمریکا به نمایش می گذارند، در عرصه واقعی نیز چنین کنند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد