در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

امتیازات تفکر شیعى در حوزه‏ى مهدویت


امتیازات تفکر شیعى در حوزه‏ى مهدویت

امتیاز معرفت شیعى به امام زمان نسبت به دیگران
 

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:

البته اعتقاد به ظهور مهدى در دورانى از تاریخ ، مخصوص شیعه نیست؛ همه‏ى مسلمانان، اعم از شیعه و سنى به این معنا معتقدند؛ بلکه غیرمسلمانان هم به یک صورت معتقدند . منتها امتیاز شیعه در این است که این شخصیت نجات‏بخش بشریت را با نام و نشان و خصوصیات مى‏شناسد و معتقد است او همواره براى دریافت دستور الهى ، حاضر و آماده است. هر وقت پروردگار


عالم به او دستور دهد، او آماده‏ى شروع آن کار عظیمى است که بناست بشریت و تاریخ را متحول کند. (1)

مهدى موعود (عج) ، نقطه‏ى توجه عشق شیعه
 

کسانى که این قضایا [ خصوصیات مهدى موعود] را با خبرهاى صادق و موثق نقل کرده‏اند، همه‏ى این‏ها براى ما روشن است. لذا ما مى‏دانیم که عشق ما، دل ما و ایمان ما متوجه و متعلق به کیست. (2)

معرفت شیعى به امام عصر (عج) ، احیاى رابطه‏ى عمیق معنوى
 

فرقى که ما شیعیان با دیگران و بقیه‏ى فرق اسلامى و غیراسلامى داریم، این است که ما این شخص عظیم و عزیز را مى‏شناسیم ، اسمش را مى‏دانیم، تاریخ ولادتش را مى‏دانیم، پدر و مادر و آباء و اجداد عزیزش را مى‏شناسیم و قضایایش را مى‏دانیم ؛ ولى دیگران این‏ها را نمى‏دانند. آن‏ها عقیده پیدا نکردند یا باخبر نشدند و نمى‏دانند؛ ولى ما مى‏دانیم. تفاوت این جاست. به همین دلیل است که توسلات شیعه ، زنده‏تر و پرشورتر و بامعناتر و باجهت‏تر است. (3)

برترى شناخت شیعه به برکت روایات
 

همه‏ى مسلمانان حقیقت مهدى موعود را از طریق روایات خدشه ناپذیرى که از نبى اکرم (صلى الله علیه و آله) و اولیاى دین رسیده است، قبول دارند، اما این حقیقت در هیچ جاى جهان اسلام مثل محیط زندگى ملت عزیز ما و شیعیان این برجستگى و این چهره‏ى درخشان و این روح پرتپش و پرامید را ندارد، این به خاطر آن است که ما به برکت روایات متواتره‏ى خودمان شخص مهدى موعود را با خصوصیاتش مى‏شناسیم. (4)

فضاى ملت ایران، فضاى امام زمان (عج)
 

ملت ایران، امروز این امتیاز بزرگ را دارد که فضاى کشور، فضاى امام زمان است. نه فقط شیعه در همه‏ى عالم ، بلکه همه‏ى مسلمانان در انتظار مهدى موعودند. (5)

پی نوشت ها :
 

1- در دیدار اقشار مختلف مردم، 30/7/81
2- در دیدار قشرهاى مختلف مردم، 14/9/77
3- در دیدار اقشار مختلف مردم، 17/10/74
4- در اجتماع بزرگ مردم قم در سالروز میلاد حضرت مهدى (عج) ، 30/11/70
5- سخنرانى جشن بزرگ منتظران ظهور، 3/9/78

منبع:www.khamenei.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد