در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

خشم‌ صهیونیست‌ها از جایگاه منطقه‌ای ایران

مایکل اورن، سفیر اسرائیل در آمریکا، می‌گوید: «ایران در حال تقویت جایگاه خود در منطقه است و جهانیان از این مسئله غافل هستند.» علت اصلی ...

بصیرت:گروه ترجمه -پایگاه اینترنتی «جی‌‌تی‌ای»6 ژوئیه 2011 (15 تیر) در گزارشی، به ارتقای جایگاه منطقه‌ای ایران و عدم تمرکز جامعه بین‌الملل بر این چالش جدی پرداخت و نوشت: مایکل اورن، سفیر اسرائیل در آمریکا، می‌گوید: «ایران در حال تقویت جایگاه خود در منطقه است و جهانیان از این مسئله غافل هستند.» علت اصلی این مسئله گسترش چالش‌های اقتصادی در غرب و ابهام در آینده بهار عربی است.

در پایان این گزارش آمده است: سفیر اسرائیل در آمریکا علاوه بر این مسائل، متذکر شد که به نظر می‌رسد ایران در بازیابی توان خود در ادامه برنامه هسته‌ای، حمایت از گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله لبنان و حمایت مداوم از نقش‌آفرینی در سرکوب معترضان دموکراسی‌خواه، موفق عمل کرده است.

بصیرت: سخنان سفیر رژیم صهیونیستی دو رو دارد. یک روی آن که در متن سخنان وی دیده نمی‌شود، اشاره تلویحی و ضمنی است به توان مدیریتی ایران در مواجهه با مسائل چالش‌زای بیرونی، مانند مقاومت حرکتی و پیش‌برنده در بحث هسته‌ای، حمایت مقتدرانه از حزب‌الله به‌عنوان نیروی قدرتمند و باانگیزه در برابر افزون‌خواهی صهیونیست‌ها و سرکوب فتنه‌ای که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به آن امید زیادی بسته و بارها آشکارا از آن حمایت کرده بودند. روی دیگر این سخنان، همان عبارات منفی است که «اورن» اظهار کرده است تا اذهان را علیه ایران تحریک کند و آن‌ها را وادارد جمهوری اسلامی ایران را در تنگنای بیشتری قرار دهند.

از طرفی نیز از محتوای سخنان سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا و انتشار گسترده دیدگاه‌‌های وی به‌ویژه از سوی رسانه‌های صهیونیستی چنین برمی‌‌آید که خشم آن‌ها از جایگاه مؤثر و مثبت ایران در منطقه است؛ به‌طوری‌که همسویی ملت‌های منطقه با ایران پس از تحولات اخیر خاورمیانه همچنان مایه شگفتی آن‌هاست و در همین راستا تلاش می‌کنند با طرح چنین دیدگاه‌هایی، از ایران تصویر منفی ارائه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد