در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

حزب الله قدرتمندتر خواهد شد

نصرالله:
حزب الله قدرتمندتر خواهد شد
دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته در سخنانی امید بستن برخی به توطئه دادگاه بین المللی را امیدی واهی دانست و تاکید کرد: «همان گونه که حزب الله پس از جنگ 33 روزه قویتر شد از توطئه دادگاه بین المللی نیز قدرتمندتر و پرتوان تر خارج می شود.»

المنار نوشت: "سید حسن نصرالله" شب گذشته در اظهاراتی که در مجتمع شاهد بیروت از طریق ویدئو کنفرانس پخش می شد، اظهار داشت: «آیا حزب الله که به وسیله قویترین نیروی هوایی منطقه در سال 2006 شکست نخورد، کسانی همچون "بلمار" و "کاسیزی" می خواهند متزلزل کنند؟ حتی صدور 100 کیفرخواست هم از سوی دادگاه بین المللی نتیجه ای نمی دهد و واقعیات را تغییر نمی دهد.»






دبیرکل حزب الله لبنان امید بستن برخی به توطئه های جدید دادگاه بین المللی را امیدی واهی دانست و تاکید کرد: «همان گونه که حزب الله پس از جنگ 33 روزه قوی‌تر شد، از توطئه دادگاه بین المللی نیز قدرتمندتر و پرتوان تر خارج می شود.»

وی افزود: «برخی فکر می کنند که می توانند مسائل را در جهت باقی ماندن خود در قدرت حل کنند. ما را با متهم کردن مجاهدان و رزمندگان مقاومت تحت فشار قرار دهند. با فعالیت‌های سیاسی و دیدارهایی که با هم‌پیمانان سیاسی خود داشته ایم ،توانستیم لبنان را به مرحله ای برسانیم که حتی اگر 100 کیفرخواست نیز صادر کنند، نمی توانند به هدفشان برسند.»

نصرالله تاکید کرد: «ما با دادگاه بین المللی با یقین، آرامش، اطمینان و شفافیت برخورد می کنیم. در جنگ 33 روزه هنگامی که تمام جهان علیه ما توطئه چیده بود، یک میلیون نفر آواره شده بودند، صدها شهید داده بودیم و ساختمان‌ها ویران می شدند؛ آیا شنیدید که حتی یک رزمنده و مجاهد از میدان جنگ در نتیجه ضعف و ترس عقب نشینی کند؟!»

وی افزود: «خانه و کاشانه ام در بیروت و جنوب لبنان ویران شد و آن را فدای مقاومت کردم. این مقاومت ما است، مقاومت مردم، بزرگان، مردان، زنان و جوانان! این مقاومت که از سوی قویترین ارتش جهان خدشه ای به آن وارد نشده است؛ آیا از سوی اشخاصی همچون بلمار و کاسیزی متزلزل می شود؟»

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: «کسانی که امیدهای فراوانی به جنگ 33 روزه بسته بودند، کاملا ناامید شدند و توطئه دادگاه بین المللی نیز در نهایت نتیجه ای نخواهد داد

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد: «ما از طرح "میشل سلیمان"، رئیس جمهور لبنان در زمینه گفتگوهای ملی حمایت می کنیم. ما با هر گونه گفتگوی ملی و دیدار لبنانی‌ها با هم برای یک موضوع مشترک موافقیم و تحفظ و ملاحظه کاری در این زمینه نداریم.»

نصرالله در پاسخ به ادعای برخی در زمینه اینکه حزب الله لبنان در گفتگوها جدی نیست، اظهار داشت: «حزب الله نخستین طرفی بود که مسئله استراتژی دفاعی را به عنوان موضوع گفتگوها مطرح کرد، تنها پس از چند روز استراتژی دفاعی خود را در جنگ 33 روزه به اجرا گذاشتیم و پیروز شدیم.»

وی با تمجید از اقدام "نجیب میقاتی"، نخست وزیر لبنان به همراه وزیر دفاع و فرمانده ارتش لبنان در دیدار از جنوب لبنان پس از تشکیل نخستین جلسه هیئت وزیران، اظهار داشت: «از این اقدام باید تمجید کرد، چون در آن به آرمان‌های ملی و تاریخی لبنان توجه شد. جنوب لبنان همواره جزء مسائل اصلی کشور و البته در آخرین سطح توجه دولت‌ها، اما دیدار میقاتی از این منطقه بسیار امیدبخش بود و امیدواریم دولت به مسئولیت‌های خود در قبال جنوب پایبند باشد.»

از سوی دیگر، سید حسن نصرالله با تمجید از مواضع اخیر "احمد الطیب" شیخ الازهر اظهار داشت: «باید با احترام به مواضع شیخ الازهر به ویژه در مسئله شیعه و سنی و تقریب بین مسلمانان توجه کنیم. وی شعاری با این مسائل برخورد نکرد و تاکید کرد که در اینجا اختلافاتی وجود دارد، اما نقاط مشترک میان شیعیان و اهل سنت بسیار بیشتر است.»

دبیرکل حزب الله لبنان در پایان تاکید کرد: «شهدای جنگ 33 روزه یک تحول تاریخی در منازعات موجود در خاورمیانه علیه طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد کردند و ما به آنها و خانواده شان افتخار می کنیم

منبع: مهر



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد