در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

بازخوانی متفاوتی از حجاب

کلماتی که بازیگر عریان را آسمانی کرد + عکس


موضوع چادر وحجاب مسئله ای است که این روزها ازسوی برخی جریانهای سیاسی به ابزاری برای پیشبرد اهداف ازپیش طراحی شده آنان تبدیل شده و باغیر ملی خواندن ان تلاش برای آتاترکیسم کردن جامعه اخلاق مدار ایرانی درحال گسترش است.
 
به گزارش البرز نیوز، گذشته ازنگاه ملی به این مسئله حجاب ،آنچه غرب اکنون براساس یک تجربه چند دهه ای به آن پی برده موضوع خانواده ولزوم حفظ آن باابزارهای گوناگون است ،مسئله ای که تاچند سال قبل دیدگاه متفاوتی را درپیش رو داشت .حجاب بعنوان مهمترین وسیله حفظ بنیان خانواده امروز مورد توجه کارشناسان اجتماعی در دنیا قرار گرفته اما برخی منافع سیاسی و اقتصادی این اجازه را به این صاحبنظران نمیدهد تا به آنچه ازاین مهم دست یافته اند را در معرض انتخاب مردم قرار دهند. البرز فارغ نگاه های متعصبانه قصد دارد سرگذشت زنانی را بازخوانی کند که دنیای عریان غرب را درپوست و گوشت خود لمس کرده و امروز حجاب را مامنی برای رسیدن به آرامش یافته اند....

یک مکالمه ... و بعد از آن «سهیر رمزی» حجاب را برگزید.

«سهیر رمزی» کناره‏ گیری کرد و مردم خبر کوتاه و ساده این کناره ‏گیری را خواندند. خبری که در صفحات داخلی روزنامه‏ها در همان وقتی منتشر شد که مردم اسامی جدیدترین فیلمهای او را در خیابانها و اطلاعیه‏های روزنامه‏ها می‏خواندند. فیلمهایی که در سینماهای قاهره و سایر استانها به نمایش در آمده بود.

مردم خبر این کناره‏ گیری ناگهانی را خواندند و دچار شگفتی شدند، آنها خبر کناره‏ گیری «سهیر رمزی» و عناوین فیلمهای او مثل «رسوایی» را همزمان دریافت کردند.

این در حالی بود که خود «سهیر رمزی» و نیز مردم از کناره ‏گیری و حجاب «فریده سیف نصر» به یک اندازه متعجب و شگفت‏زده شدند و «سهیر» این شگفتی را وقتی در دومین روز اعلام کناره‏ گیری «فریده» صدای او را شنید ابراز کرد. دلایل حیرت و شگفتی «سهیر» بسیار بود و دلایل شگفتی و سرگشتگی مردم بیشتر. علت شگفتی «سهیر» این بود که «فریده» محجبه شده بود و «سهیر» از پشت گوشی تلفن بر سرش فریاد زد که: چرا فریده؟ آیا تو خودت خبرداری که چه سابقه درخشان و پرباری داری؟ شکر خدا تو یک هنرمند خوب هستی و نمی‏دانی که راه یک آینده موفق پیش روی تو باز است؟

«فریده» با استفاده از آیات قرآن، به او پاسخ داد. سخن آرام و فروتنانه «فریده»، «سهیر» پرخاشگر و عصبانی را به یک شنونده آرام تبدیل کرد و دیگر عجیب نبود که «سهیر» بعد از گفتگویی که به طول انجامید، بگوید: «فریده، من مردد شدم، فاصله بین من و بین حجاب تنها به اندازه یک موی باریک است» و این گفته «سهیر» برای «فریده» چراغ سبزی بیش نبود، چرا که به محض اتمام گفتگو با «سهیر»، «فریده» با دوستش «شهیره» تماس گرفت و به او گفت: «شهیره، سهیر را دریاب، الان او با من صحبت می‏کرد، در حالت تردید و دودلی است، بین او و بین حجاب و کناره‏گیری تنها یک قدم فاصله است.»

 
«شهیره» با «سهیر» تماس گرفت و چون دوستی بین آن دو ممتد و قوی بود، گفتگو در زمینه‏های مختلف صورت گرفته به طول انجامید و خداوند، راه هدایت «سهیر» را برای «شهیره» گشود و «شهیره» او را به حال خود رها نکرد مگر بعد از اینکه قول قطعی «سهیر» را برای پیوستن به راه هنرمندانی که حجاب را برگزیده‏اند، با خود داشت.

بعد از این گفتگو، بهت و حیرتی که «سهیر» را در برابر «فریده» قرار داده بود از بین رفت و یک تفکر عمیق برای پیمودن راهی که در پیش بود جایگزین آن گردید. اطمینان و آرامش به قلب او راه یافت و او وارد مرحله تنهایی و تفکر برای تصمیم‏گیری مناسب گردید. از دنیای هنر به طور کلی خود را جدا کرد، او دیگر مانند گذشته به تلفنها پاسخ نمی‏گفت و با هیچ یک از دست‏اندرکاران هنر ملاقات نمی‏کرد و در مجالس شب‏نشینی شرکت نمی‏نمود. تنها مراسمی که طی این مدت، شخصا در آن شرکت کرد، مراسم جشن تولد دختر یکی از دوستانش بود که یک رابطه گرم و استوار از زمانهای دور، او را به آنها مرتبط می‏کرد. در این مراسم او انسان دیگری بود، غیر از سهیری که همه می‏شناختند.

«حاجیه سهیر» ـ آنچنان که اینک نزدیکان او را صدا می‏کنند ـ چند مرتبه به حج رفته است، فرایض را تماما در وقت خودش انجام می‏دهد و نیروی بازدارنده دینی در وجود او همیشه قوی بوده است؛ تاکنون یک بار هم اتفاق نیفتاده است که در ماه رمضان برای ایفای نقش، سر صحنه حاضر شود، تمامی ارتباطاتش را قبل از ماه رمضان قطع می‏کند و یا آنها را تا پایان این ماه به تأخیر می‏اندازد و در خانه می‏ماند و یا برای ادای عمره مسافرت می‏کند.

با این چهره مذهبی «سهیر رمزی» که همه را با تصمیم ناگهانی‏اش مبهوت کرد، فقط نزدیکانش آشنایی دارند، چرا که تصویر روشن و بارز «سهیر» برای مردم، از زمانی که بر پرده سینما درخشیده، چهره یک ستاره سینما بوده است، یک ستاره فیلمهای پرشور، این تنها چهره «سهیر» بوده است که برای مردم عادی آشکار شده است اما آنچه که اخیرا اتفاق افتاد برای مردم غیر منتظره بود، زیرا «سهیر» با صلابتی عجیب، به مرحله حجاب و کناره‏گیری وارد گردید، بی‏آنکه برای این کار مقدمه‏چینی کند و یا اینجا و آنجا سخنی بگوید و در خلال این سخن گفتنها اعلام کند که از هنر بیزار شده و یا نقشها برای او کسل کننده و ملال‏آور شده است و یا چیزهایی از این قبیل.

نزدیکان که این چهره مذهبی «سهیر» را می‏دیدند، یقین پیدا می‏کردند بزودی، اتفاقی خواهد افتاد که همه چیز را به هم می‏ریزد و در آن شب «سهیر» یک بار دیگر «فریده» را ملاقات کرد و صحبت در مسایل دینی بین آن دو طول کشید و تمام زمان مجلس شب‏نشینی را فرا گرفت، این گفتگوی طولانی باعث تعجب افراد معدودی که در مجلس حاضر شده بودند، گردید. به مجرد اتمام گفتگو، «سهیر» برخاست، پالتوی شیک و سفید بلندی را پوشید، از همه اجازه خواست و رفت، بعد از این مجلس سهیر به طور کلی از دیده‏ ها پنهان شد و از تلفن نیز فاصله گرفت، وحشت و سرگشتگی او پایان پذیرفت و میل شدیدی به حجاب و کناره‏گیری جایگزین آن گردید.

«سهیر رمزی» کناره‏ گیری کرد. پس از مدت کوتاهی همراه با «شادیه»، «شهیره»، «یاسمین خیام» و «فریده سیف نصر» به محضر «شیخ شعراوی» که حجاب او را تبریک گفته بود، رفت. ملاقات آنها تا نیمه شب طول کشید، «سهیر» به خانه‏ اش برگشت و یک تصمیم جدید با خود به همراه آورد و آن تصمیم عبارت بود از «سکوت». پس هیچ گفتگویی با مطبوعات در کار نخواهد بود، منشی او به تلفن ها جواب می‏دهد و می‏گوید: «حاجیه سهیر، اصلاً صحبت نخواهد کرد، الان در حالت اعتکاف است.» مادر «سهیر» در کنار منشی می‏نشیند، صدای او از دور شنیده می‏شود که می‏گوید: «او را به حال خودش وا گذارید ... هر وقت که مایل به صحبت باشد، برای همه سخن خواهم گفت


نظرات 2 + ارسال نظر
site01 چهارشنبه 20 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 23:24 http://www.site01.dde.ir

806206158512آیا بالاخره راهی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد ؟؟؟
یک راه مطمئن و درآمدزا برای کسانیکه مایلند از صفر شروع نموده و از هیچ به همه چیز برسند
درآمد بسیار زیاد , آسان , مطمئن و قانونی برای صاحبان سایتها , وبلاگها و بازاریابها
با هر بازدید و سابقه فعالیتی که دارید به گروه ما بپیوندید
>>> و طعم واقعی پول اینترنتی را حس کنید <<<
آیا تا به حال اندیشیده اید که می توانید در منزل و بدون نیاز به خروج از منزل حتی تا سقف 755 هزار تومان در ماه نیز درآمد داشته باشید؟؟؟
برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
http://www.site01.dde.ir

باشماق جمعه 22 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:30 http://bashmagh.blogsky.com

از اول انقلاب تا حالا سه چیز را نتوانستیم حل کنیم
قضیه مرغ و تخم مرغ و علاج گرونیش
یک هم مسئله حجاب که نه با تو سری حل شد و نه با نصحیت
به نظر من ولش کنیم بالاخره خودشون از این بی بند باری خسته می شن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد