در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

عزاداری سید الشهداء‌(ع) حیات تشیع است



عضو خبرگان رهبری حیات جامعه شیعی را وابسته به عزاداری سید الشهداء‌(ع) دانسته و گفتند: مرگ مؤمنین و عاشقان اهل بیت‌(ع) زمانی است که محرم تعطیل شود.

به گزارش راسخون به نقل از مرکز خبر حوزه،  آیت‌الله مصباح یزدی، ظهر امروز در دیدار پیشکسوتان بسیجی سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفتند: پیشگامی در کارهای خیر دارای ارزش خاصی است که قرآن کریم نیز به آن اشاره کرده‌است؛ بنابراین کسانی‌که در کار خیر سبقت می‌گیرند و در عرصه جهاد و ایثار خط‌شکنی می‌کنند، دارای فضیلت بزرگی هستند و ما در طول 8سال دفاع مقدس این خط‌شکنی ها را لمس کرده‌ایم.

معظم‌له ادامه دادند: کسانی‌که خط‌شکن بوده و پیشکسوت هستند، باید خدا را شکر کنند که توفیق خدمت در راه انقلاب و امام نصیب آنان شده و از خدا توفیق ادامه راه بخواهند که در دام شیطان نیفتند.

ایشان، خودپسندی و احساس برتری بر دیگران را اولین دام شیطان ذکر کرده و اذعان داشتند: بندگان خالص خداوند تکلیف بسیار سنگین و سخت دارند و باید به عاقبت خود همیشه بیمناک باشند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) یادآور شدند: برخی با خدمت فراوان و انجام کارهای نیک به مردم، اما عاقبت به شر شدند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کردند: یکی از وظایف پیشکسوتان عرصه جهاد و ایثار، انتقال تجربه خود به جامعه به ویژه نسل جوان است؛ چرا که جوانان، انقلاب، 8سال دفاع مقدس و ... را ندیده‌اند؛ بنابراین باید این تجربیات را به آنان منتقل کرد.

ایشان با بیان این‌که متأسفانه بسیاری از جوانان امروز حوصله مطالعه ندارند و تنها به فیلم و اینترنت اکتفا می‌کنند، اظهار داشتند: نباید تنها به نوشتن اکتفا شود بلکه باید نسل جدید بداند شهدا چه امکانات و عزتی در این کشور فراهم کرده‌اند.

 آیت‌الله مصباح یزدی به وظیفه مسئولین در قبال پیشکسوتان بسیجی اشاره کرده و افزودند: مسئولین باید نسبت به پیشکسوتان قدرشناس باشند و خدمات آن‌ها و تأثیراتی که در پیشرفت انقلاب و نظام اسلامی داشته‌اند را به جامعه معرفی نمایند.

ایشان تاکید کردند: می‌بایست برای شهدا بزرگداشت‌هایی برگزار گردد و از شهدای زنده نیز تقدیر به عمل آید؛ چراکه جامعه سودهای فراوانی از این کار می‌برد.

 ایشان ادامه دادند: احترام به پیشکسوتان عرصه جهاد و ایثار به نفع جامعه است، چراکه ارزش شهادت و فداکاری در راه خدا زنده می‌ماند و باعث می‌شود مردم قدر رهبری و امنیت و ارزش‌های اسلامی را بدانند.

معظم‌له در ادامه با بیان این‌که هیچ‌کدام از انبیاء در قبال هدایت مردم از آنها اجر نخواستند اما درباره پیامبراسلام (ص) استثنائی وجود داشت، گفتند: خداوند به پیامبراسلام (ص) فرمود که به مردم بگو از شما مزد نمی‌خواهم، مگر یک چیز  و آن محبت اهل‌بیت (ع) است که مزد رسالت می‌باشد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اضافه کردند: اگر پدرومادر دست ما را نمی‌گرفتند و در مجالس عزای امام حسین (ع) نمی‌بردند با خواندن کتاب نمی‌توانستیم سیدالشهداء (ع) را بشناسیم درصد بالایی از آموخته‌های انسان از طریق تجربیات دیگران است.

ایشان با بیان این‌که ارزش‌های اسلامی امانتی در دست ما است که باید به نسل آینده برسانیم، تصریح کردند: جامعه به برکت سیدالشهداء و امام(ره) و رهبری بهره‌های فراوانی از این ارزش‌ها می‌برد که یکی از آنها عزاداری سیدالشهداء (ع) است.

 آیت‌الله مصباح یزدی عزاداری سیدالشهداء (ع) را حیات جامعه شیعی دانسته و خاطرنشان کردند: مرگ مؤمنین و عاشقین سیدالشهداء (ع) زمانی است که محرم تعطیل شود، بر این اساس اگر هیأت‌ها و عزاداری سیدالشهداء (ع) بسته شود، حکم مرگ مؤمن را دارد.

ایشان با بیان این‌که باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم که امروز آزادانه عزاداری سیدالشهداء (ع) در تمام نقاط کشور برگزار می‌کنیم؛ به برگزاری مراسم عزاداری در زمان طاغوت اشاره کرده و افزودند: باید شعائراسلامی را حفظ و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد