در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

برد موشک‌های ایران ممکن است به انگلیس هم برسد

دیلی‌میل:

برد موشک‌های ایران ممکن است به انگلیس هم برسد


روزنامه انگلیسی دیلی‌میل همزمان با انعکاس نگرانی نیک کلگ، معاون نخست‌وزیر انگلیس از حمله احتمالی به ایران ابراز نگرانی کرد که ممکن است موشک‌های ایران خاک انگلیس را نیز هدف قرار دهند.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، دیلی‌میل در گزارشی مدعی شد که ایران در حال تولید موشکی با برد 6200 مایل است که به راحتی به خاک بریتانیا می‌رسد و علاوه بر آن سواحل شرقی آمریکا را نیز می‌تواند هدف قرار دهد.

نیک کلگ، معاون نخست‌وزیر انگلیس نیز  شب گذشته ابراز نگرانی کرد که آمریکا و اسرائیل امور را در دست خود بگیرند و با حمله نظامی علیه ایران، خاک انگلیس را به خطر اندازند.

غرب ادعا می‌کند که برنامه هسته‌ای ایران با مقاصد غیرصلح‌آمیز دنبال می‌شود و این در حالی است که ایران بارها بر صلح‌امیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است. مقامات رژیم صهیونیستی اخیرا ادعا کرده‌اند که ایران برای تولید چهار بمب اتمی اورانیوم ذخیره کرده است!

ابراز نگرانی نیک کلگ در حالی مطرح می‌شود که بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز خواستار حل و فصل مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران از طریق صلح‌امیز شده بود.

رئیس حزب لیبرال دموکرات بریتانیا در این خصوص گفت: "البته من نگران آن هستم که یک درگیری نظامی رخ دهد و برخی کشورهای مشخص امور را در دست خود بگیرند. ما خیلی کارها می‌توانیم انجام دهیم که نظامی نیستند و به ایران فشار وارد می‌کنند."

هفته گذشته اتحادیه اروپا با تحریم‌های صنایع نفت ایران و تحریم بانک مرکزی موافقت کرد. ایران نیز هشدار داده است که با تعلیق جریان نفت از تنگه هرمز به این تحریم‌ها پاسخ می‌گوید.


راسخون

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد