در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

من اراده کردم که اصلاً اراده نکنم تا او چه بخواهد ...

من اراده کردم که اصلاً اراده نکنم تا او چه بخواهد ... 

 

یکی از شاگردان حضرت امام (ره) ، شهید حجّه الاسلام مهدی شاه آبادی بزرگ است. علت شهادت او، مخالفت با هوای نفسش بود. در زمان جنگ ... 
 

کسی که تحت ولایت خاصّه خدا قرار می گیرد، از خود اراده‌ای ندارد. اگر هم اراده‌ای دارد، آن را در راستای اراده الهی قرار داده است. معنای «اولوالعزم» همین است. انبیای اولوالعزم، عزم و اراده شان جز در راستای اراده خداوند، به کار نمی‌افتد. اصلاً اراده‌ای ندارند و این تربیتی است که شامل بندگان خاصّ خدا می‌شود.

یکی از شاگردان حضرت امام (ره) ، شهید حجّه الاسلام مهدی شاه آبادی بزرگ است. علت شهادت او، مخالفت با هوای نفسش بود. در زمان جنگ، نامزد انتخابات شد و رأی اوّل را در تهران به دست آورد. خودش گفت: وقتی که شب، رادیو تعداد آرا را اعلام کرد، در دل احساس خوشحالی کردم. همان لحظه وسایل را جمع کردم و به جبهه آمدم تا تربیت شوم و برگردم. رفت و دیگر برنگشت...

همه ما باید بتوانیم مصداق «أُریدُ أَنْ لا أُریدَ» شویم. من اراده کردم که اصلاً اراده نکنم تا او چه بخواهد. اگر چنین کردیم، به هدف خواهیم رسید. امام با چنین اراده ای، انقلاب کرد و برای انقلاب امام عصر ارواحنا له الفداء نیز چنین عزم و اراده‌ای لازم است. 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد