در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

گاف عجیب مجری کهنه کار صدای آمریکا

معمولا مجریان صدای آمریکا عادت کرده اند با وجود عدم تخصص و تحصیلات لازم، در همه زمینه ها اظهار نظر می کنند که همین امر موجب می شود گاف های عجیبی در سخنانشان داشته باشند. این بار مجری معروف این شبکه با گاف عجیب خود میزان سواد و تخصص خود و شبکه اش را نشان می دهد.   

مجری صدای آمریکا که خود را فردی متخصص در همه زمینه ها می داند و درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، دینی، فرهنگی و اجتماعی اظهار نظر می کند، با گافی عجیب میزان سواد و تخصص خود و شبکه صدای آمریکا را به مخاطبان نشان داد.

 

"مهدی فلاحتی" که یکی از مجریان کهنه کار صدای آمریکا به حساب می آید برنامه "صفحه آخر" خود را به "جلال الدین فارسی" اختصاص داد.

 

فلاحتی معمولا در این برنامه با کپی برداری از سایت های مختلف و اظهار نظرهای دوست و دشمن افراد و کنار هم قرار دادن مطالب راست و دروغ، به شخصیت های سیاسی و دینی نظام هجمه می برد و در یک دادگاه یک طرفه آن ها را محاکمه و محکوم می کند.

 

 

وی در حالی که داشت جلال الدین فارسی را که از سیاسیون ابتدای انقلاب بوده است و نویسنده چندین کتاب است، به بی سوادی متهم می کرد، سخنی بر زبان آورد که میزان سواد، مطالعه و تخصص خودش را مشخص کرد.

 

مهدی فلاحتی با اشاره به یکی از کتاب های مشهور آقای فارسی گفت: «آقای فارسی جزوه ای در "نقد دیالکتیک" می نویسد که بعدها اسم این جزوه شد "انقلاب تکاملی اسلام". وی کسی است که تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی نداشته و از مکتب و مؤتلفه برخواسته است. خودش می گوید من عربی را با رادیو قاهره یاد گرفتم.»

 

فلاحتی در ادامه می افزاید: «آقای فارسی می گوید آقای "یوسف صانعی" در سال 48 این کتاب را در حوزه برای شاگردانش تدریس می کرد و گفته بودند "به نویسنده این کتاب می گویند مجتهد در تاریخ اسلام"»

 

وی در اظهاراتی عجیب آیت الله صانعی را از قید حیات خارج کرد و گفت: «آقای یوسف صانعی زنده نیست که بتواند صحت و سقم این سخن را تأیید کند.»

 

اگر مجری صدای آمریکا به همین جمله بسنده می کرد، شاید می توانستیم آن را اشتباهی معمولی بدانیم؛ اما وی با ادامه سخنانش نشان داد که . . .  

 

به ادامه مطلب بروید . . .

این طور نیست و ایشان اصلا اهل مطالعه نیستند و سواد کافی برای اجرای برنامه را ندارد؛ چه رسد به اظهار نظر در زمینه های سیاسی، دینی، فرهنگی و ... .

 

 

وی پس از چند دقیقه، متوجه اشتباهش شده بود؛ اما اشتباهش را با گافی عجیب تر کامل کرد و تصریح کرد: «بگذارید برگردم به آقای یوسف صانعی که برادر آیت الله "یونس صانعی" است. یوسف صانعی مسؤول "بنیاد پانزده خرداد" است که چپ و راست اعلام می کند به کسی که سلمان رشدی را بکشد، جایزه می دهیم.»[!]

 

اشتباه عجیب تر فلاحتی این بود که رئیس بنیاد پانزده خرداد حجت الاسلام "حسن صانعی"؛ یعنی برادر آیت الله یوسف صانعی است.

 

مهدی فلاحتی که هنوز نمی داند آیت الله صانعی کیست؟ آیا در قید حیات است یا خیر؟ رئیس بنیاد پانزده خرداد کیست؟ و اصلا آیت الله یونس صانعی را از کجا آورده است؟ دلیل اشتباهات زیادش را مطالعه فراوان خود دانست و در توجیهی جالب گفت: «واقعا من نمی دانم، از بس من می نشینم و این افراد را می خوانم و دنبال می کنم، نمی دانم آقای یوسف صانعی زنده است یا به رحمت ایزدی پیوسته است؛ به هر حال موضوع بحث ما نیست.»[!] 

منبع: جام نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد