در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

فضیلت انتظار فرج

 

 

در روایات اسلامى فضیلت و ثواب بسیارى براى منتظران آن امام منتظر(عج) بیان شده است. 

ما در اینجا به چند نمونه اکتفا مى کنیم : . . . 

 

به ادامه مطلب بروید . . .

- جعفر بن ابى دلف مى گوید: شنیدم حضرت امام رضا(ع) مى فرمود: (همانا امام بعد از من پسرم على است، امر او امر من، گفته اش گفته من و اطاعتش اطاعت از من است و امام بعد از او، پسرش حسن است، امر او امر پدرش، و گفته او گفته پدرش و اطاعت او اطاعت از پدرش مى باشد). سپس ساکت شد. عرض کردم: اى فرزند رسول خدا! امام بعد از حسن(ع) کیست؟ پس آن حضرت به شدت گریست، سپس فرمود: (البته بعد از حسن پسرش آن که قائم به حق و مورد انتظار است، مى باشد).  

گفتم: اى فرزند رسول خدا(ص) چرا (قائم) نامیده شده است؟ فرمود: (چون که او به خیزد، پس از آن که یادش مرده باشد وبیشتر معتقدان به امامتش برگشته باشند). گفتم: چرا (منتظر) نامیده شده است؟ فرمود: (زیرا او را غیبتى است که روزهاى بسیار و مدتى طولانى دارد، پس مخلصان منتظر خروجش باشند و اهل تردید انکارش کنند، و جاهلان یاد او را به استهزا گیرند، و وقت گذاران در آن دروغگو شوند، و عجله کنندگان در آن هلاک گردند، و تسلیم شوندگان در آن نجات یابند). (۱) 

۲- کسى از امام صادق(ع) پرسید: چه مى گویید درباره شخصى که داراى ولایت پیشوایان است و انتظار ظهور حضرت حق را مى کشد و در این حال از دنیا مى رود؟ 

امام(ع) در پاسخ فرمود: (او همانند کسى است که با رهبر این انقلاب در خیمه او (ستاد ارتش او) بوده باشد - سپس اندکى سکوت کرد - و فرمود: مانند کسى است که با پیامبر اکرم(ص) در مبارزاتش همراه بوده است). (۲) 

۳- فیض بن مختار از امام صادق(ع) روایت کند که فرمود: (هر کس از شما بمیرد، درحالى که منتظر این امر (ظهور مهدى) باشد، همانند کسى است که با حضرت قائم(ع) در خیمه اش بوده باشد). سپس چند لحظه اى درنگ کرده و آنگاه فرمود: (نه، بلکه مانند کسى است که در خدمت آن حضرت شمشیر بزند). سپس فرمود: (نه به خدا، همچون کسى است که در رکاب رسول خدا(ص) شهید شده باشد). (۳) 

۴- امیرالمؤمنین(ع) فرمود: (منتظر فرج باشید و از رحمت خدا ناامید نشوید، به درستى که بهترین عمل نزد خداوند عزوجل انتظار فرج است). (۴) 

 

انتظار فرج باید با عمل باشد .

 

پی نوشت ها:

(۱) کمال الدین وتمام النعمه، شیخ صدوق، ص ۳۷۸.

(۲) اثبات الهداه، شیخ حر عاملى،ج ۷، ص ۴۰.

(۳) بحار الانوار، علامه مجلسى، ج ۵۲، ص ۱۲۶.

(۴) همان ماخذ، ص ۱۲۳. 

 

پایگاه جامع کربلا

نظرات 2 + ارسال نظر
نوکرت پیمان چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:38

سلام.باعث افتخاره حقیره که میبینم یکی از قدیمی ترین رفقام در این دنیای جاهلانه حاضر اینقدر فعالانه در راه خدا علیه دشمنان قرآن و عترت قدمی محکم برداشته و در ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت میکوشد.
بسیار وبلاگ پر محتوا - همه فهم و خوبیست.
از خداوند تبارک وتعالی ثابت قدمی شما را در این راه مسئلت دارم، حقیر و نوکرتون رو از دعای خیرتون بی نسیب نگذارید.یامهدی

رزمنده سایبری پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:51 http://jang-cyberi.blogfa.com/

سلام

خدا قوت

من شما رو لینک کردم ولی وبلاگ خودم رو ندیدم در پیوندهاتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد