در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

لحظه شهادت شهید آوینی از زبان سعید قاسمی

  

شرح کامل لحظه شهادت شهیدان آوینی و یزدان پرست در گفتگوی رجانیوز با حاج سعید قاسمی . 

سعید قاسمی را شاید خیلی‎های به سخنرانی‎های سیاسی و فرهنگی وگفتمانی‎اش بشناسند و خیلی‎ها هم شاید او را فرماندهی از فرماندهان دوران مقدس در و حسرت رسیدن به یاران شهید. اما سید مرتضی آوینی در وصفش حاج سعید قاسمی اینگونه قلم به دست گرفته است: «آقا سعید، فرمانده این محور عملیاتی، همان کسی بود که ما در جست‌وجوی او بودیم. او مظهر همان روحی است که حزب‌الله را از انسان‌های دیگر جدا می‌کند و البته در میان رزم‌آوران ما دلاورانی چون سعید کم نیستند...او یکی از پرورده‌های میدان رزم و جهاد فی سبیل‌الله است و اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی جز پرورش انسان‌هایی اینچنین نداشت، باز هم می‌ارزید تا حزب‌الله جان و سر خویش را فدای حفظ آن کند.» 


اما این آوینی نبوده است که در وصف سعید قاسمی اینچنین قلم به دست گرفته است، سال‎هاست که در سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، حاج سعید نیز یک تنه به میدان می‎آید تا برای سید شهیدان اهل قلم یادبودی برگزار کند و به بیان روش و منش سید مرتضی بپردازد.
 

«سعید قاسمی» قطعا بهترین کسی‌ست که می‌توان با او درباره «سبک زندگی»، «دغدغه‌ها» و.....و همچنین ماجراها و اتفاقاتی که در بیستم فروردین ماه 1372 در فکه منجر به شهادت «سیدمرتض آوینی» شد، صحبت کرد و هم‌کلام شد. کسی که در هفته‌های آخر زندگی پربرکت آن شهید بزرگوار جزو نزدیک‌ترین رفقا و یارانش بود و بعد از همکاری در ساخت مستند جنجالی «خنجر و شقایق» که آن زمان حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد، در آخرین روز و آخرین لحظات زندگی «سیدمرتضی» و «شهید سعید یزدانپرست» هم در کنارشان بود و هنوز هم ناگفته‌های زیادی از دغدغه‌های روزهای آخر شهیدآوینی و همچنین ماجرای شهادت او و «شهید سعیدیزدانپرست» در کربلای فکه دارد.

حاج سعید سال‎هاست شرح کامل ماجرای شهادت سید مرتضی آوینی را در حالی که در زمان شهادت در نزدیکترین فاصله با او قرار داشته و حتی از مجروحان آن حادثه بوده، در سینه محفوظ نگهداشته است. اما امسال که سالروز شهادت با ایام فاطمیه همزمان شده همه چیز تفاوت کرده است و سعید قاسمی صندوقچه اسرار خود را برای خبرنگاران ما گشود تا جزئیاتی شنیده نشده و مکتوم از نحوه شهادت و حالات سید مرتضی در آخرین لحظات زندگی را بیان کند.
سردار قاسمی بخش زیادی از سخنانش را هم به بیان سجایای همشاگردی خود شهید یزدان‎پرست اختصاص داد، حالاتی که شاید تا کنون زیر سایه نام سید مرتضی آوینی دیده و یا شنیده نشده باشد. 


فایل صوتی گفت‌و‌گو که برای اولین بار در رجانیوز منتشر می‌شود، شرحی‌ست کامل- و تا به حال منتشرنشده- از تمام اتفاقات روز حادثه و چند خاطره شیرین از شهید مرتضی آوینی و سعید یزدان‌پرست که در فضایی آکنده از اشک و یاد شهیدان تهییه شده و به ساحت قدسی سید شهیدان اهل قلم تقدیم می شود : 

 

 

 

برای دانلود این کلیپ به ادامه مطلب بروید . . .

اطلاعات فایل دریافتی :

حجم : 19 مگابایت | فرمت mp3

زمان : 01:25:22

دانلود - Direct Download Link

نظرات 1 + ارسال نظر
افسر سایبری موعود چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 21:52 http://cyberofficerpromised.persianblog.ir/

سلام برادر لوگوی شما هم قرار گرفت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد