در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

لزوم حفظ آرامش جامعه در آستانه انتخابات

  

 

احمدی نژاد در سخنانی در یکی از سفرهای اخیر استانی، با اشاره غیر مستقیم به یارانه ها، اذعان داشته است که عده ای در اعتراض به یارانه ها می گویند، این موضوع عامل خرابی اقتصاد است. وی همچنین در سخنرانی دیگری ادعا کرده بود که عوامل و افراد بسیاری دست به دست هم داده اند تا از خدمت به مردم جلوگیری کنند.
 

اما این بیانات یک جنبه صحبت هاست ، از سوی دیگر ، جلوگیری مجلس از افزایش پرداخت های نقدی به مردم، از جمله تعابیری است که دولتی ها از قوانین تصویب شده در مجلس بیان می کنند و از سوی دیگر نمایندگان مردم بر طبل قانون گریزی دولت می کوبند: قانون تصویب می کنیم و دولت اجرا نمی کند .

اما نظر رهبر معظم انقلاب و توصیه همیشگی به دولت ها، تهذیب اخلاقی و پرهیز از حواشی است : 


مسئولین باید همه جهت گیری ها را دقیق منطبق بر یکدیگر قرار دهند، این وظیفه همه است، تقصیرها را نیز گردن یک دیگر نیاندازند. اینکه ما بگوییم می خواهیم فلان کار را بکنیم، نمی گذارند، یا فلان کار را کردیم جلومان را گرفتند، یا فلان تصمیم را گرفتیم انجام ندادند و اقدام نکردند، که قوای مختلف و بخش های مختلف که به یک دیگر بگویند، این را کسی قبول نمی کند، بالاخره حوزه های مسئولیت مشخص است، یکی باید قانون بگذارد، یکی باید اجرا کند، یکی سیاست ها را تنظیم و عملیاتی کند. همه باید هماهنگ عمل کنند . (۹۲/۲/۹) 

با وجود تصریح رهبر انقلاب، سوال این است که طرح پیاپی چنین اظهاراتی، مخصوصا از سوی رئیس جهور که صاحب تریبون عمومی است؛ نتیجه ای جز دلسردی مردم از ساز و کار و نهادهای قانونی در پی خواهد داشت؟

امام خامنه ای در مورد وحدت و انسجام ملی، می فرمایند: مسئولین جهت گیری ها را منطبق با هم کنند.
می دانید که من از دولت ها و روئسای جمهور در طول این سال های متمادی حمایت کردم، توصیه هم کردم، توضیح هم خواستم از آنها در موارد بسیار و زیادی، تکیه این بوده است که برای مردم هزینه درست نکنند، مشکل درست نکنند، دغدغه آفرینی نکنند، مردم را دچار تشویش و نگرانی نکنند.۹۲/۲/۰۶

     آیا حجت تمام نشده ی دیگری برای مسئولین باقی مانده است؟ 

 

        

      برای دانلود این کلیپ تصویری به ادامه مطلب بروید . .  

اطلاعات فایل دریافتی :

حجم : 11 مگابایت | فرمت flv

زمان : 00:02:49

دانلود - Direct Download Link

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد