در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

آیت‌الله نوری همدانی مطرح کردند

هر ایرانی باید شرکت در انتخابات را برای خود واجب بداند  

 

 شاخصه انتخاب اصلح 

 

 

 

یکی از مراجع تقلید قم فرمودند :   

همه نامزدهای انتخاباتی باید تابع قانون بوده و از ولی فقیه اطاعت کنند زیرا نظام ما دارای سه رکن اسلام، ولایت و مردم بوده و تبعیت از رهبری ضروری است . 

  

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با کامران باقری لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری با بیان اینکه در هیچ زمانی تا این اندازه شاهد تهاجم دشمنان علیه اسلام و تشیع نبوده‌ایم اظهار کرد : . . .  

 

حتما به ادامه مطلب بروید

انقلاب اسلامی معادلات جهانی را تغییر داد و کشورهای استکباری به همین دلیل احساس خطر کردند و برای تسلط فرهنگی و اقتصادی وارد عمل شدند . 

وی افزود : عظمت بیشتر سیاسی ، اقتصادی و نظامی ایران اسلامی موجب دشمنی بیشتر غرب علیه ما می‌شود بنابر این باید دید عمیق‌تری نسبت به جریان‌های اطراف داشته باشیم که یکی از آنها مسئله انتخابات است . 

این مرجع تقلید با بیان اینکه در شرایط کنونی افراد دلسوز و متعهد احساس تکلیف کرده و وارد عرصه شده‌اند گفت : در زمینه انتخابات باید به چند موضوع اساسی توجه کرد ؛ وضع سیاسی و مشکلات موجود ، ضرورت تحقق حماسه و حضور حداکثر مردم برای تثبیت عظمت نظام و پشتیبانی مردمی از جمله این موارد هستند زیرا عظمت هر حکومت به حمایت‌های مردمی وابسته است و انقلاب اسلامی هم از همان آغاز همواره محبت و علاقه مردم را همراه داشته است . 

وی ادامه داد : مردم غرب از ترس قانون به نظام خود وفادارند هرچند اعتراضاتی هم در میان آنها دیده می‌شود که جنبش وال استریت نمونه بارز آن است .

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به سرکوب قیام‌های مردمی در کشورهای همچون بحرین عنوان داشت : در ایران از نظر تبعیت مردم از نظام اسلامی مشکلی وجود ندارد و چنانچه ولی فقیه زمان دستوری صادر کند میلیون‌ها نفر حاضر به جانبازی هستند .

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر خلق حماسه سیاسی در انتخابات گفت : باید حداقل 50 ملیون نفر در پای صندوق‌های رأی حضور یابند که این امر گویای علاقه آنها به نظامشان است . 

وی تصریح کرد : موضوع مهم در انتخابات حضور مردم و خلق حماسه است به طوری که هر ایرانی باید شرکت در انتخابات را برای خود واجب بداند .

آیت‌الله نوری همدانی ائتلاف کاندیداها به نظر خودشان بستگی دارد و ما به تعهد و احساس تکلیف کسانی که ثبت نام کرده‌اند ارج می‌نهیم . 

این مرجع تقلید با بیان اینکه هیچ شخص خاصی را به عنوان کاندیدای مورد نظر معرفی نمی‌کند عنوان داشت : همه نامزدهای انتخاباتی باید تابع قانون بوده و از ولی فقیه اطاعت کنند زیرا نظام ما دارای سه رکن اسلام ، ولایت و مردم بوده و تبعیت از رهبری ضروری است . 

وی با اشاره به تاکید شهدای انقلاب و دفاع مقدس بر دفاع و اطاعت از رهبری ابراز کرد : شهدا جان خود را در مسیر دفاع از اسلام و ولایت فدا کردند و امروز وظیفه ما پیروی از آنهاست . 

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه رئیس دولت باید شخصی مدیر و مدبر باشد گفت : اداره کشور باید بر اساس ابعاد مختلف مدیریتی در همه صحنه‌های فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی باشد ضمن اینکه لازم است رئیس جمهور آینده توانایی خود را در عرصه‌های دیگر مدیریتی ثابت کرده باشد . 

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های حماسه عنوان داشت : زمینه‌سازی برای تحقق این حماسه وظیفه همه اقشار است و در این میان نیازمند شجاعت ، شهامت و استقامت هستیم .

نظرات 1 + ارسال نظر
مریم دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:28 http://yasarallah-hosein.rozblog.com/

سلام
الهم صل علی محمد و آل محمد.
الهم احفظ قائدنا و مولانا امام خامنه ای...
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد