در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

چرا به آیت الله مصباح یزدی اعتماد و تکیه می کنیم

 با سلام  

 همانطور که خیلی از شما دوستان و بازدید کنندگان محترم وبلاگ * در انتظار یار * می دانید ، چند وقتی ایست که هتک حرمت و بی احترامی و . . . به عالم بصیر و شخصیت با تقوا و مورد اعتماد امام خامنه ای (حفظه الله) یعنی علامه مصباح یزدی (حفظه الله) نیز بالا گرفته و بسیار زیاد شده است . حتی این اقدامات کثیف و غیر اسلامی و غیر اخلاقی در سایت های خبری برخی از کاندیداهایی که ادعای سابقه جبهه ، کارآمدی و سربازی ولایت فقیه را دارن نیز دیده می شود . به همین منظور بنده حقیر مطلبی را که مجموعه ای از بیانات امام خامنه ای درباره این شخصیت بسیار والا می باشد را برای شما دوستان جمع آوری کردم .  

امیدوارم که لذت برده باشید . اللهم عجل الولیک الفرج    

برای سلامتی و موفقیت علامه مصباح یزدی (حفظه الله) 3 صلوات بفرستید

 

 

امام خامنه ای : « از دهه 1330 تاکنون که او را می شناخته ، همواره بر مدار حق بوده است »

 

به آیت الله مصباح یزدی اعتماد می کنیم و به ایشان رجوع می نماییم چراکه مدالِ علم و بصیرت و تقوا را از نائب امام زمان دریافت نموده اند :

رهبر فرزانه انقلاب همچنین اظهار داشتند : بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را می‌دانم . واقعا می‌دانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنه‌ای هستند و حقا و انصافا ما امروز نظیر ایشان را – حالا به این تعبیر بگوییم – خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا ، رهبر معظم انقلاب تصریح کردند : این سه جهت در ایشان جمع است ؛ هم علم ، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا . این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است .  

 (رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منزل آیت الله مصباح یزدی در تاریخ 20/11/89)  

در عرصه علم و معرفت به علامه مصباح یزدی رجوع می نماییم  

چرا که امام خامنه ای فرمودند : . . .  

 

حتما به ادامه مطلب بروید و مطالعه کنید

به ایشان به عنوان یک فقیه ، فیلسوف ، متفکر و صاحب‌نظر در مسایل اساسى اسلام ارادت قلبى دارم .

2- به علامه تکیه کرده ایم چرا که رهبری فرموده اند : اگر خداى متعال به نسل کنونى ما ، این توفیق را نداد که از شخصیتهایى مانند علامه طباطبایى و شهید مطهرى استفاده کند ، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم‌القدر ، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر مى‌کند .  

3- با روشنای فکری ایشان راه را طی می کنیم چرا که مقام معظم رهبری با اوصاف متعالی زیر ایشان را معرفی نموده اند : از برجستگان رجال علمى و چهره‏هاى موجه عالم تشیع ؛ از برکات ماندگار حوزه‏ ى علمیه‏ ى قم و از چهره‏هاى موصوف و معروف به علم و عمل و جد و ابتکار مى‏باشید ، دارای احاطه و نکته‏دان .  

 

 

4- به علامه اعتماد داریم چراکه امام به ایشان نیز اعتماد داشت : در دیداری خصوصی سال دوم انقلاب ، علامه گزارشی از موسسه « در راه حق » خدمت امام می دهند با اینکه به تعبیر علامه « همه در حوزه با کارهایی که انجام می دادیم ، موافق نبودند و کسانی بودند که دوست نمی داشتند که غیر از همین کارهای جاری حوزه ، کار دیگری صورت بگیرد » ... امام عنایتی ویژه نموده و فرمودند : " این جا را توسعه دهید ، من تا زنده هستم ، خودم بودجۀ آن را می پردازم ." 

5- علامه چراغ راه ماست چرا که : او فقه و اصول را در مکتب بزرگانی چون امام خمینی (ره) و حضرات آیات بروجردی ، اراکی و بهجت آموخته و در اخلاق و عرفان از بزرگانی چون علامه طباطبایی ، آیت‌الله بهجت و آیت‌الله انصاری همدانی بهره‌ها برده است . از محضر علامه طباطبایی استفاده فراوان کرده است ، چرا که علاوه بر عرفان و اخلاق در فلسفه و تفسیر نیز از شاگردان خاص وی به حساب می‌آید . 

6- در عظمت شأن علمی ایشان همین بس که علامه طباطبایی ، ایشان را شریک در تفسیر المیزان معرفی کرده است . 

7- به آیت ‌آلله مصباح رجوع می نماییم چرا که استعداد سرشار ایشان در کنار برخورداری از چنین استادان بزرگ ، روحی لطیف ، اخلاقی برجسته ، منطقی قوی ، ذهنی جوال و بینشی عمیق برای او به ارمغان آورده تا با جهاد علمی پاسخ‌های متین و محکم به شبهات فکری روز دهند و در برابر موج سیل‌آسای شبهات دین‌ستیزان بایستند . 

این پشتوانه ای فکری و نظری قویی انقلاب اسلامی همواره یورش دشمنان بر اعتقادات و باورهای دینی جوانان و متدیان را زیر نظر دارد و به موقع در برابرشان واکنش نشان می دهد . 

 

 

 

8- به علامه تکیه می کنیم چرا که با تألیف ده ها کتاب نشان داده است که اسلام دین کاملی است و عرصه ای در جامعه شناسی و روانشناسی و علوم تربیتی و .... نمانده که اسلام در آن بی نظر مانده باشد . 

9- به علامه اعتماد نموده ایم زیرا حضرت آقا فرموده اند : خوشبختانه یکى از موفقیتهاى آقاى مصباح‏ یزدى در قم این است که ایشان برخلاف خیلى از فضلاى ما که فضلشان در خودشان منحصر مانده ، فضلش در شاگردانِ خوب سرریز شده است . 

شاگردانی همچون : حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی , حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا فیاضی , حجت الاسلام و المسلمین سید محمود نبویان ، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی و ... 

10- ما به علامه اعتماد داریم چرا که در راه دفاع از معارف اسلامی و تربیت سربازان امام زمان عجل الله سر از پا نمی شناسد ، و خط تحول در حوزه را با کمک به شهید بهشتی در راه اندازی حوزه علمیه حقانی که اولین مدرسه دارای سیستم آموزشی منسجم و مرتب بود دنبال نمود . در ادامه با کمک به راه اندازی موسسه در راه حق ، سپس راه اندازی بنیاد فرهنگى باقر العلوم و در آخر تأسیس « موسسه آموزشی - پژوهشی امام خمینی » که رهبرمعظم انقلاب در تکریم آن فرمودند : « این مؤسسه ی خوب ، جامع و کامل می تواند از لحاظ تلاش پیگیر ، خستگی ناپذیر ، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد » کمک فراوانی به حوزه های علمیه نمودند . در این مرکز سالانه صدها مدرس آشنا به مبانی دقیق فقهی ، فلسفی ، کلامی و عرفانی تربیت می شوند که زبان روز دنیا را هم می فهمند و با تسلط بر متدهای علمی به نیازهای مراکز علمی جهان اسلام پاسخ می گویند . 

بصیرت و زمانه شناس  

1 – به علامه اعتماد داریم چرا که همواره بر مدار حق بوده اند ؛ امام خامنه ای فرموده اند :  

آیت الله مصباح یک فقیه ، متکلم، فیلسوف ، مفسر و زمان شناس بصیر است . از همه این ها مهمتر جزء شخصیت های برجسته ای است که هیچگاه در تقدم نظام بر خود تردید نداشته و در این راه بدون لحاظ داشتن موقعیت علمی خود به دل خطر رفته و گاهی یک تنه با « خناسان مسلط » مصاف داده است .

چنین شخصیتی مصداق کامل عالمی است که تشخیص دقیق خود را در روزی که لازم باشد ، بی درنگ به میدان می آورد و در این راه سرزنش و زخم زبان دیگران را به چیزی نمی گیرد . در واقع تکریم حضرت آقای مصباح تکریم « راه حق » و نشان دادن « مصداق » و  

« الگوی شایسته » است . مصداقی که به تعبیر حضرت آقا - در این دیدار - از دهه 1330 تاکنون که او را می شناخته ، همواره بر مدار حق بوده است . 

 

 

 

2- قدر علامه را می دانیم ! و در حوادث سهمگین به او تکیه می نمایم چرا که مقام معظم رهبری فرمودند : بنده به سهم خودم قدر آقای مصباح را می‌دانم . ایشان در کشور و برای اسلام وزنه‌ای هستند و حقا و انصافا ما امروز نظیر ایشان را – حالا به این تعبیر بگوییم – خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد . 

3- به علامه رجوع می نماییم چرا که سرچشمه جوشان محبت و التفات فرزندان انقلاب به امام خامنه ایست : حضرت آقا فرمودند : ... این محبتی که ابراز می‌شود بر می‌گردد به لطف حضرت‌عالی ، و سرچشمه جوشان محبت و التفات شما نسبت به ما سرازیر می‌شود در همه خانواده و مجموعه فرزندان و اهل و همه  

.

4- علامه چراغ راهمان است چراکه بیش از دیگران معرفت به امامش یافته است : « خداوند را باید سپاسگزار باشیم که ویژگی‌هایی همچون علم ، تقوا ، بصیرت و آگاهی به زمان را در وجود رهبر معظم انقلاب جمع کرده است .

در خصوص امام خامنه ای اوصاف زیر را بیان فرموده اند :

پرچمدار حمایت از دین و رواج اسلام و تشیع ، روحانیت ، تقوا و بصیرت هستند ، شخصیت الهی . کلام رهبری در همه حال فصل‌الخطاب است . براساس اسلام و اعتقادات شیعه ، محور وحدت ، ولایت فقیه است . و ایشان زمانی که ابهامات بیشتر شده و سرگردانی ایجاد می‌شود ، مسیر درست را به ما نشان می‌دهند . بزرگترین نعمتی که خدا امروز به ما عطا کرده وجود مقام معظم رهبری است . خداوند رهبر معظم انقلاب را به عنوان ذخیره‌ای برای امروز ما و جامعه ایران قرار داد . 

- به علامه تکیه می کنیم چرا که همیشه در مسیر جریان حق بوده :

چه قبل از انقلاب : با مبارزات غالبا مخفیانه و بیش از آنکه سیاسی باشد ، فرهنگی بود .

برخی سوابق مبارزاتی علامه : نشریه‌ی انتقام که توسط آیت‌الله مصباح منتشر می‌شد ، جنبه‌ی ایدئولوژیکی‌اش قوی‌تر بود . راه‌اندازی هیئت یازده نفره ، نوشتن برخی از اعلامیه‌های ضد رژیم ، تلاش برای چاپ و توزیع برخی از اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) ، اداره‌ی مراسم جشن آزادی امام و نگارش قطعنامه‌ی آن ، سازماندهی مبارزات روحانیت ، همکاری با هیئت‌های مؤتلفه‌ی اسلامی ،  تحقیق درباره‌ی شکل حکومت اسلامی و ... 

 

 

 

- چراغ راه است چرا که روزی که انحرافات شریعتی برایش مشهود شد تا پای خروج از مدرسه حقانی ایستاد و روشنگری کرد .

5- او محل رجوع است چرا که مرد تکلیف است و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ... آیت‌الله مصباح نیز مهم‌ترین تکلیف خود را در خدمت در میدان دفاع تئوریک از اسلام و نظام جمهوری اسلامی دانست ... {لذا} در نقد و مناظره‌ی علمی با اندیشه‌های التقاطی و مارکسیستی ، دفاع تئوریک از نظام جمهوری اسلامی ، انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها ، ایجاد تحول در نظام حوزه‌های علمیه ، تربیت طلاب مستعد و حضور در کنفرانس‌ها و مجامع داخلی و خارجی برای دفاع از مبانی اسلام و جمهوری اسلامی و ... نقشی ویژه و کم‌نظیر داشت .  

6- روزی که همه مانده بودند که با دولت جمهوری اسلامی (اصلاحات) که خودش ساطور دست گرفته به جان جمهوری اسلامی افتاده چه کنند ، آمد و مانند یک طلبه صفر کیلومتر کل این کشور را زیر پا گذاشت تا بگوید آقا ، این چیزی که حضرات به اسم امام و انقلاب می خواهند به خورد ملت دهند چیزی نیست جز پس ماندهای نشخوارهای هابرماسی و کانتی و اسپینوزایی ، حکومتی که امام فرمود با این چیزی که اینها می گویند ، فرقش ، فرق عرش و فرش است ، فرق سماء و ارض است .... تریبون نماز جمعه را در تهران کرد تریبون حقیقت نظام سیاسی اسلام . 

7- او همچون مقتدای خود در دفاع از حق مظلوم بود اما مقاوم تا پای جان و حتی آبرو . دوران دوم خرداد علامه بود و 100 نشریه ی زنجیره ای ، علامه بود و روزی 10 شبهه جدید عزیزان اصلاح طلب در دین ، علامه بود و تساهل و تسامح ، علامه بود و اتهام صدور حکم قتل های زنجیره ای ، علامه بود و جامعه مدنی ، علامه بود و نفی حاکمیت خدا ، علامه بود و نفی معصومیت اولیای خدا ، علامه بود و قبض و بسط تئوریک شریعت ، علامه بود و صراط های مستقیم ، علامه بود و دموکراسی آنگلوساکسونی ، و علامه بود و همه ی اینها ، و او یکه و تنها ، علامه بود و ایستادگی تا پای نام و آبرو ، علامه بود و لقب " تئوریسین خشونت " ، علامه بود و تهمت پیروی از تفکر انجمن حجتیه و مخالفت با اندیشه‌های تابناک حضرت امام ... 

8- به علامه تکیه می کنیم چرا که در همه صحنه های حساس انقلاب راه مقاومت بر آرمانها را در پیش گرفته است :

در انتخابات 84 که غالب افراد در تدارک آمدن هاشمی بودند از جمله شخصیت‌های مخالف با نامزدی ایشان بود . و بدون نام بردن از " هاشمی " به برخی از مصاحبه‌ها و سخنان او انتقاد کرده و از تداوم سیاست‌های فرهنگی اصلاح‌طلبان و استمرار حضور آنها در عرصه‌های فرهنگی و اجرایی کشور در صورت انتخاب مجدد هاشمی به ریاست جمهوری نگران بود ... اما هر چه تبلیغات انتخاباتی به روز رأی‌گیری نزدیک‌تر می‌شد لحن سخنان علامه نیز به نفع دکتر احمدی‌نژاد متمایل می‌گردید . 

9- علامه چراغ راه است چرا که در دفاع از انقلاب و اسلام حتی از آبروی خود نیز می گذشتند : و در پاسخ به دلسوزانی که می گفتند این سیاسیون آبروی شما را می برند می فرمود : اگر من آبرویی داشتم این آبرو را کجا باید خرج می‏کردم ؟ با خودم مگر باید داخل قبر می‏بردم ! 

10- به علامه رجوع می نماییم چراکه در فتنه 88 فدایی رهبر بودند و نه تنها خود بلکه همه شاگردانش در دفاع از ساحت ولایت و انقلاب در صحنه حاضر شدند و با روشنگری به سهم خود آتش فتنه را فرو نشاندند این نقش چنان پر رنگ بود که توسط مدیریت وقت حوزه های علمیه نشانِ « عمار یاسر » ، به علامه مصباح اهدا شد .  

11- به علامه اعتماد داریم چراکه در مواجهه با انحراف ، هیچ ملاحظه کاری ننمودند و سیل ملامت های دوستان را به جان خریدند : « شش ماه از عمر دولت نهم نگذشته بود که آیت‌الله مصباح یکی از مسئولان بزرگ اطلاعاتی را فرا خوانده و از او خواست تا سوابق مشایی را بیاورد ؛ از آن وقت آیت الله مصباح تذکر دادند ، ... شدیدترین حملات را علیه انحراف آیت الله مصباح داشتند . »

و جریان انحرافی در واکنش به روشنگری‌های علامه ، در تربیون رسمی خود ، همصدا با سازمان‌های منافقین ، سلطنت‌طلب‌ها و دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی ، مطهری زمان و برخی نهادهای انقلابی کشور را اقتدارگرا نامید ؟! 

تقوا و صفا

- رهبر معظم انقلاب درباره درس هفتگی استاد مصباح در دفتر مقام معظم رهبری فرمودند : هر چه از آن پخش شده و من گوش کردم واقعا انسان استفاده می‌کند . در ماه مبارک رمضان که سخنرانی ایشان عصرها پخش می‌شد من غالباً گوش می‌کردم و بهره می‌بردم .

- در ادامه حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: بله ! دعا کنید که خداوند هدایت کند ما را . یادتان هست که من یک وقت در زمان ریاست جمهوری به شما عرض کردم که نیاز الان من به کمک معنوی خیلی بیش‌تر از سابق است . جناب‌عالی خدمت آقای بهجت(ره) رسیدید و پیغام رساندید که کمکی کنند و بعد از آن ایشان دو تا نامه فرستادند که من آن نامه‌ها را دارم و الحمدلله این کمک‌ها وجود داشته و ما قدر می‌دانیم . 

القابی که امام خامنه ای در وصف علامه به کار گرفته اند همچون دریچه های نوریست که ظلمت شک و تردید در اعتماد و تبعیت و رجوع به این عالم ربانی بصیر را می شکند و راه فرزندان معنوی امام خامنه ای را در حوادث سهمگین روشن می نماید تا امتحانی دیگر در در محک خوردن حلقه اهل ولایت رخ دهد . 

 

القابی که رهبری در توصیف ایشان بکار گرفته اند : شخصیت عزیز و عظیم‌القدر ، فقیه ، فیلسوف ، متفکر و صاحب‌نظر در مسایل اساسى اسلام ، دارای حرف رسا و منطق قوی و مستحکم ، متکلم ،‌ مفسر و زمان شناس بصیر است ، مصاف یک تنه با « خناسان مسلط » ، همواره بر مدار حق ، نظیر ایشان خیلی نادر ، وزنه‌ای برای اسلام و کشور ، از برجستگان رجال علمى و چهره‏هاى موجه عالم تشیع ، از برکات ماندگار حوزه‏ ى علمیه‏ ى قم و از چهره‏هاى موصوف و معروف به علم و عمل و جد و ابتکار ، از آغاز تأسیس آن حوزه‏ى علمیه در اندیشه‏ى تعالى و تکامل پیوسته‏ى ، احاطه و نکته‏دانى آن جناب .

نظرات 2 + ارسال نظر
گدای فاطمه(س) جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:55 http://gedayefattemeh.blogfa.com

امام على علیه السلام :
وُصولُ المَرءِ اِلى کُلِّ ما یَبتَغیهِ مِن طیبِ عَیشِهِ وَ اَمنِ سِربِهِ وَ سَعَةِ رِزقِهِ بِحُسنِ نیَّتِهِ وَ سَعَةِ خُلقِهِ؛
انسان، با نیّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنیت محیط و روزى زیاد، دست مى یابد.
غررالحکم، ح 10141
خواهش میکنم

اسلام ناب محمدی(ص) سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:48 http://WWW.NAB-ISLAM.BLOGFA.COM

سلام خداقوت وبلاگ مفیدی دارید

امام(ره): آقای مصباح ذوشهادتین است.
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد