در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

علی (علیه السلام) محبوب ترین خلق نزد خدا

 

 

محمد بن حجاج از کسانی بود که بر اثر تبلیغاتی که بر ضد علی علیه السلام براه افتاده بود ، مرتبت علی علیه السلام را کوچک می شمرد . او همراه با عده ای دیگر ، به عیادت انَس بن مالک آمده بود . انس خادم پیامبر بود و مورد احترام مردم . در آن مجلس ، سخن از علی علیه السلام به میان آمد و محمد بن حجاج علی علیه السلام را کوچک شمرد . انس که این سخن را شنید ، پرسید این کیست که قدر و منزلت علی علیه السلام را نمی شناسد ؟ او را کنار من بنشانید . وقتی پسر حجاج را کنار او نشاندند ، انس گفت

 

به خدا سوگند ، آنچه راکه می گویم راست است:
یک روز که من در محضر پیامبر بودم ، اُمّ ایمَنْ خادمه آن حضرت ، مرغی بریان آورد . پیامبر پرسید این را برای چه کسی آورده ای ؟ ام ایمن عرض کرد : آن را برای شما فراهم کرده ام

پیامبر فرمود:
اَللّهُمَّ جِئْنی بِأَحَبِّ خَلْقِکَ اِلَیکَ وَ اِلَی یأکُلُ مَعی مِنْ هذَا الطّائِر.  


بار الها ! محبوبترین خلق تو نزد خودت و نزد من را برسان تا با من از این مرغ بریان بخورد .
در این هنگام صدای کوفتن در برخاست . پیامبر به من فرمود : انس ، بنگر چه کسی در می زند . من پیش خود گفتم : خدایا کاش مردی از انصار آمده باشد . وقتی در را گشودم ، علی را دیدم ، راستش دلم نمی خواست علی آن کسی باشد که پیامبر فرموده بود ، برای همین ، به علی گفتم : پیامبر مشغول کاری است و از ملاقات معذور است . این را گفتم که علی داخل خانه نشود . وقتی برگشتم ، دوباره در زدند . این بار هم با خود گفتم : کاش مردی از انصار باشد . اما وقتی در را گشودم با تعجب ، علی را دیدم . باز عذر او را خواستم و برگشتم . بار سوم که در را کوفتند ، پیامبر به من فرمود : هر کس بود او را داخل کن ، تو نخستین کسی نیستی که به قوم خود علاقمند است ، او از انصار نیست ، او را داخل کن .
من هم رفتم و در را گشودم . علی بود و داخل شد و به دعوت پیامبر بر سر سفره نشست وهمراه آن حضرت از آن مرغ بریان خورد و مشمول دعای پیامبر شد.
محمد بن حجاج که این را شنید ، گفت : ای انس به راستی تو خود حاضر بودی و دیدی که چنین ماجرایی رخ داد ؟
انس گفت : آری من خود شاهد این ماجرا بودم .

پسر حجاج گفت : با خدای خویش عهد می بندم که از این پس ، هرگز مرتبت و منزلت علی را کوچک نشمارم و هر کس که قدر و مرتبت او را نداند ، علی را به او می شناسانم

 

نظرات 1 + ارسال نظر
navidreza جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:17 http://http://saeedjalili1392.blogfa.com/

ضمن سلام وخسته نباشید
میخواستم وبلاگ من رو در پیوندهای وبلاگتان به نام همراهان مردمی سعید جلیلی در تهران قرار بدهید اینم ادرس وبلاگ بنده
http://saeedjalili1392.blogfa.com/ .
به امید پیروزی کاندیدای مردمی ومحبوبمان
التماس دعا
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد