در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

صاعقه‌ی خشم

شهادت بی بی حضرت زینب (سلام الله علیها) بر تمامی شیعیان و محبان اهل بیت (علیهم السلام) تسلیت باد   

نثار آن بانوی بزرگ اسلام و تاریخ 14 صلوات بفرستید  

 

 

در مسیر راه کوفه و شام ، اسیران آل محمد علیهم السلام به منزلگاهی رسیدند که نام آن « قصر عجوز » بود ، منظور از عجوزه زنی به نام « ام الحجام » بود ، این زن که سرشتی ناپاک داشت و از دشمنان کوردل بود ، گستاخی و بی شرمی را به جایی رسانید که کنار سر مقدس امام حسین علیه السلام آمد و بر سنگی چهره سری را کشید و آن را خراشید به طوری که از آن سر مقدس خون ریخت . 

 

زینب علیهاالسلام با دیدن این صحنه دلخراش پرسید : این زن چه نام دارد ؟

گفتند : نام او « ام الحجام » است .

حضرت زینب علیهاالسلام با آه و ناله جانسوز آن زن پلید چنین نفرین کرد :

« اللهم خرب علیها قصرها ، و احرقها بنار الدنیا قبل نار الاخرة ؛ خدایا ، خانه این زن را ویران فرما ، و او را با آتش دنیا قبل از آتش آخرت ، بسوزان » .

روای می گوید : سوگند به خدا هنوز دعای زینب علیهاالسلام به آخر نرسیده بود که دیدم قصر ویران شده ، و آتشی در آن قصر ویران شده روی آورد و همه آنچه را در آنجا بود با آن زن سوزانید و به خاکستر تبدیل کرد و سپس باد تندی وزید و همه آن خاکسترها را پراکنده ساخت و دیگر نشانه و اثری از آن قصر باقی نماند  . 

اهل بیت علیهم السلام از آن جا ( قصر عجوزه)  گذشتند . سپس به منزلگاهی به نام  

« قصر حفوظ » و به « سیبور » رسیدند مردم آن جا با اسیران آل محمد علیهم السلام خوشرفتاری کردند . حضرت زینب علیهاالسلام از آنها تشکر کرد ، و برای آنها دعا کرد ، بر اثر دعای آن حضرت ، مردم آنجا از گزند ظالمان محفوظ ماندند و آبشان شیرین و گوارا شد ، و رزق و روزی شان پر برکت و ارزان گردید . (ناسخ التواریخ:2/558)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد