در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

چرا امام خمینی (ره) سیگار را ترک کرد ؟

 

 

در روزگاری که جماعت سیگاری برای ترک سیگارشان دست به دامن قرص و دارو و کلینیک های رواندرمانی می شوند ، خیلی ها بودند که یک شبه سیگار را ترک کردند . اراده کردند ، سیگار را توی جا سیگاری له کردند و فندک و کبریت را دور انداختند و تمام !

به بهانه روز جهانی مبارزه با دخانیات سراغ دو تن از چهره های تاریخ معاصر رفته ایم که برای ترک سیگار فقط اراده داشتند و انگیزه . 


  
  

 1. آخرین سیگاری که امام کشید ( داستان ترک سیگار امام خمینی (ره)


  2. دیگر نگو سیگار بکشم ( داستان ترک سیگار شهید همت ) 

 

برای خواندن این دو داستان به ادامه مطلب بروید

 

  آخرین سیگاری که امام کشید

خاطره ترک سیگار امام خمینی را فاطمه طباطبایی ، عروس امام در کتاب « اقلیم خاطرات » نقل کرده است . او می گوید : « یک شب امام گفتند : در جوانی سیگار می‌کشیدم . تا این که یک 

 شب سرد زمستان که پشت کرسی مشغول مطالعه بودم ، به مطلب مهمی رسیدم و فکرم بشدت در گیر فهم آن شد . در همین حال برای آوردن سیگار از اتاق بیرون رفتم . پس از بازگشت همین که نگاهم به کتاب افتاد که آن را بر زمین گذاشته و به دنبال سیگار رفته ‌بودم ، احساس شرمندگی کردم و باخود عهد کردم که دیگر سیگار نکشم . آن را خاموش کردم و دیگر سیگار نکشیدم . » 

 


 

  

 

دیگر نگو سیگار بکشم
شهید همت هم یکی از کسانی بوده که در جوانی سیگار می کشید اما به خاطر یک جمله ، تصمیم می گیرد برای همیشه سیگار را کنار بگذارد . یکی از نزدیکان او در کتاب « به مجنون گفتم زنده بمان » ماجرای ترک سیگار شهید همت را ابنطور تعریف می کند : « روز خواستگاری یا زمان خواندن خطبه عقد بود که مادرم گفت : قول می دهد سیگار هم نکشد . خانمش هم گفت مجاهد فی سبیل الله که نباید سیگار بکشد . سیگار کشیدن دور از شان شماست !  

وقتی برگشتیم خانه رفت جیب هایش را گشت : سیگارهایش را درآورد له کرد و برد ریخت توی سطل آشغال . گفت تمام شد . دیگر هیچ کس دست من سیگار نمی بیند . همین هم شد . خانمش می گفت : دو سال از ازدواجمان می گذشت . رفتم پیشش گفتم : این بچه گوشش درد می کند : این سیگار را بگیر یک پک بزن دودش را فوت کن توی گوشش . گفت :  

« نمی توانم قول دادم دیگر سیگار نکشم . گفتم : بچه دارد درد می کشد ! گفت : ببر بده همسایه بکشد و توی گوشش فوت کند . دیگر هم به من نگو . »
 


منبع : شلمچه نیوز  

نظرات 1 + ارسال نظر
علی لطفی مجنون شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:53

عالی بود
خداقوت مومن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد