در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

در محضر آقا محمد علی جاودان

 در محضر آقا محمد علی جاودان  

 

( از علمای اخلاق تهران ) 

  

    چند سوال از این عالم ربانی :   

 

  آ ) کنترل نگاه به نامحرم  

 

ب ) رفاقت یا رابطه ی عاشقانه 

 

ج ) چارچوب و دستور خاص برای توسل به امام زمان  

  

 

برای خواندن متن سوالات پرسیده شده  

 

و پاسخ ایشان به سوالات به ادامه مطلب بروید  

 

 

کنترل نگاه به نامحرم

باسلام خدمت استاد محترم و آرزوی قبولی طاعات
بنده فردی میباشم که از همان دوران نوجوانی ازطریق نگاه به نامحرم بسیار اذیت میشدم  

و کماکان ادامه دارد لطفا راهنمایی کنید که چگونه میتوانم تعادل را برقرار کنم باتشکر

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند :
سلام علیکم و رحمة الله
نگاه به نامحرم یک نیاز انسان نیست و از یک بی توجهی شروع شده آدم در ابتدای جوانی 

مسئله نمیدانسته و انگیزه های دینی در او ضعیف بوده گرفتار شده است و بعد ها کیفر  

بی توجهی گذشته خود را میپردازد و تحت فشار عادت عمل میکند .
تجربه کنید روزی نیم ساعت ورزش و نرمش و غذای معمولی و هفته ای یکروز روزه و  

ببینید این راه جواب میدهد که هم بتوانید وظایف خودتان را و هم پاکی چشم را  

حفظ کرده باشید بعد باز برای من نتیجه را بنویسید .

  

رفاقت یا رابطه ی عاشقانه

با سلام خدمت استاد .
بنده مدتی است بافردی یک سال از خود کوچکتر دوست شده ام .  

هدفم اول رفاقت کردن الهی و خدایی بود و در مرحله بعد پر کردن جای خالی 

خواهر و برادر ( چون من تک فرزند هستم ) . من شدیدا خلاء نبود خواهر برادر را حس میکنم 

و مرا اذیت میکند .
اخیرا این دوست من با افراد دیگری رفیق شده که آنها از دوستان صمیمی من هستند  

و مرا درک نمیکنند . من ناراحت و خشمگین میشوم وقتی که میبینم این فرد با بقیه از من 

صمیمی تر است و به آنها ابراز محبت میکند و همین باعث شده من با آن افراد قطع رابطه کنم .  

چون هر چقدر به آنها گفتم من فلانم و فلان درک نکردند .  

(در ضمن ما عهد اخوت هم با هم خوانده ایم که متاسفانه ایشان با آن دو نفر دوست من هم 

رفتند و عهد اخوت خوانده اند )
حاج آقا لطفا راهنمایی ام کنید .

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند :
سلام علیکم و رحمة الله
شما مسئله این رفاقت را خیلی مهم تر از آن چه باید باشد حساب کرده اید . 

آن شخص رفیق شما بود نه معشوق که برای اینکه کس دیگری را هم پیدا کرده به غیرت 

شما برخورد کند و با چند رفیق قدیمی بهم بزنید . به یک رفاقت معقول برگردید قهر و دعوا 

راه نیاندازید . در طول زمان مسائل کم رنگ تر می شود و انشاءالله مشکلات حل می شود . 

آنقدر رفیق و دوست می آید و می رود و فراموش می شود که شاید نتوان شماره کرد .

 

چارچوب و دستور خاص برای توسل به امام زمان عجل الله تعالی فرجه

سلام علیکم و رحمه الله .
حضرتعالی بارها در سفارشات خودتون توسل روزانه به امام عصر عجل الله فرجه را ذکر کردید .
سوال بنده این هست که این توسل آیا چارچوب خاصی دارد ، مثلا ما آداب خاصی برای توسل 

روزانه در روایت یا کلامی از بزرگان داریم ، یا این که خودمان بر حسب سلیقه مناجات فارسی 

با آن حضرت بکنیم .
ممنون

حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند :
سلام علیکم و رحمة الله
دعای عهد چهل روزه یک توسل است - زیارت آل یس هرروزه یک توسل است -  

نماز امام زمان هرروزه یک توسل است - نماز خاص
سحر شبهای جمعه یک توسل است که در حاشیه ی مفاتیح آمده است - دعا برای سلامتی و فرج
آن حضرت یک توسل است - با آن حضرت صحبت و مناجات کنید عرض حاجت و نیاز کنید یک توسل
است. همه ی اینها خوبست بشرطی که با توجه و خلوص و شکسته دلی باشد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد