در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

قدرت درمانی دعا



قدرت درمانی دعا


با آن که هیچ کس به طور قطع نمی تواند ثابت کند دعا بیماریها را درمان می کند پزشکان بسیاری نمونه هایی از بهبودیها را ذکر می کنند که نمی توانند دلیل دیگری برای آنها پیدا کنند.تنها چیزی که می دانیم این است که دین و معنویت می تواند باعث کاهش استرس و بالابردن قدرت سیستم ایمنی شود .  

 

کولین مک کلین - جاکوئین محقق دانشگاه فوردهام نیویورک سیتی می گوید : .  .  . 

 

 

حتما به ادامه مطلب بروید . . . 

 
وقتی برای یک تحقیق مصاحبه با بیماران سالمند را شروع کردم دانشجوی کارشناسی بودم و به نظر می رسید افرادی که دین نقش مهمی را در زندگیشان ایفاء می کرد نسبت به کسانی که افراد مذهبی ای نبودند بهتر عمر می کردند . تعدادی از مطالعات به معنویت و عملکرد ایمنی بدن نظر داشتند و بین این دو ارتباطی را پیدا کردند .
طی تحقیقی که در سال 1997 توسط دکتر داروساز هارولد جی کواینگ پروفسور روانپزشکی و علوم رفتاری مرکز پزشکی دانشگاه داک بر روی سالمندان انجام شد افرادی که به طور مکرر در مراسم مذهبی شرکت کردند احتمال افزایش سطوح نامطلوب اینترکولین شش در آنها کاهش یافت . پروتئینی که در واکنش ایمنی و عوامل التهاب دخالت دارد نسبت به کسانی که در مراسم مذهبی شرکت نمی کنند علائم سیستم ایمنی سالم تری بروز می دهند. در مطالعه ای که در سال 1998 بر روی چهار هزار نفر بزرگسال انجام شد کوانیگ دریافت آن دسته از کسانی که روزانه دعا می کردند و به طور هفتگی در مراسم مذهبی شرکت می کردند نسبت به کسانی که دعا نمی کردند و یا به مراسم مذهبی نمی رفتند چهل درصد کمتر به تنشهای شدید دچار می شدند ، در تحقیقی که در سال 2004 در دانشگاه آیوا انجام شد ارتباط بین حضور در مراکز مذهبی با زندگی طولانی تر مشخص شد .
در تحقیقی که در سال 2001 روی زنان دارای سرطان سینه گسترده انجام شد ، " اس .ای.سفتون " دستیار پروفسور روانپزشکی دانشگاه لوییزویل دانشکده دارو ، دریافت زنانی که میزان معنویت در آنها بالا بود پخش گلبولهای سفید خون و شمارش کلی لمفوسیت های این افراد به بالاترین حد می رسید، همینطور نسبت به کسانی که معنویت در آنها وجود نداشت سیستم ایمنی قوی تر داشتند .
در سال 2002 تحقیقی که از بیماران ایدزی گرفته شد ، مشخص شد که بیماران مذهبی تر سطح هورمون استرس (کورتیزول ) کمتری دارند و تکرار دعا با عمر طولانی کاملا در ارتباط است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد