در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

از غیر برون شو !

     

ابوحمزه ثمالی در دوران امام سجاد (ع) شخصیتی مانند سلمان در زمان پیامبر اکرم(ص) بوده است .  

وی فردی مورد اعتماد و امانت دار بود و چهار نفر از امامان شیعه  

( امام سجاد ، امام باقر(ع) ، امام صادق(ع) و امام کاظم (ع) ) را ملاقات کرده بود .

 

ابوحمزه ثمالی یکی از اصحاب خاص امام سجاد(ع) بود که با ایشان انس خاصی داشت .

دعای شریف امام سجاد(ع) که طولانی‌ترین دعای سحر ماه رمضان است ، از طریق ابوحمزه روایت شده و به همین علت «دعای ابوحمزه ثمالی» نام گرفته است .

 

در بند اول دعای ابوحمزه حضرت می‌فرمایند : 

 

 « اِلهى لا تُؤَدِّبْنى بِعُقوُبَتِکَ وَ لا تَمْکُرْ بى فى حیلَتِکَ 
 

مِنْ اَیْنَ لِىَ الْخَیْرُ یا رَبِّ وَ لا یوُجَدُ اِلاّ مِنْ عِنْدِکَ وَ مِنْ 
 

اَیْنَ لِىَ النَّجاةُ وَ لا تُسْتَطاعُ اِلاّ بِکَ »  

 

این‌جا به زیبایی دارند به خدا توجه می‌کنند . این ابتدای کار است . امام ایستاده‌اند 

  

و فقط مدام او را می‌خوانند . خدایا ! من را به عقوبت خودت ادب مکن ، مبادا من را به حیله خودت بگیری .  

 خدایا ! خیر کجاست جز نزد تو ؟ ای خدای من ! خیر را جای دیگری پیدا نمی‌کنم جز پیش تو . این‌جا  


همه‌اش می‌بینیم که به سوی خداوند متعال توجه می‌کنند :  

 

حاج منصور ارضی / دعا ابوحمزه ثمالی ماه مبارک رمضان۱۳۹۱ | شب هفدهم | مسجدارک     

 

 

 « لاَ الَّذى اَحْسَنَ اسْتَغْنى عَنْ عَوْنِکَ »   

هیچ کس نیست که مستغنی از عون و رحمت تو باشد .  

همه و همه محتاج تو اند. آرام آرام به صفات او توجه می‌کنند تا برسند 
 

   به این ‌که بگویند : . . . 

   

       به ادامه مطلب بروید ... 

 

« یا ربّ » . از ابتدای دعا تا این‌جا توجه‌شان را به سمت خدای تعالی معطوف می‌کنند تا از این حالت کوچه و بازار و خانه و زن و درس و مدرسه و حوزه و دانشگاه و جنگ و مردم و این‌ها خارج شوند و اصلاً از این جمع دل بکنند و بروند به سمت خدای تعالی . به این‌جا که می‌رسند ، می‌فرمایند : « یا رَبِّ یا رَبِّ یا رَبِّ » ای خدای من ! ای معبود من ! ای کسی که همه چیز من دست توست .

 

 

اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم

نظرات 4 + ارسال نظر
مطهره شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:54 http://golhamishebahar1.persianblog.ir/

سلام.احساس تکلیف میکنم که بیام اینجا و سری بزنم از مطالبت درس بگیرم.وظیفمه.خدارو شاکرم که وبتتون رو پیدا کردم و لینکتون کردم که بتونم بیام وبتتون.بله درست میگید من تو ویرایش مطالب ضعیفم.لطف دارید.خدا به شما هم خیر بده...

ریز افسر شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 22:14 http://istgaheakhar110.blogfa.com/

سلام برادر خسته نباشین
خیلی دعای زیبا و پر معنایی هست. خیلی دوستش دارم.
به روزم برادر جان
یاعلی

بصیرتیها شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 22:32 http://basiratiha.mihanblog.com

سلام همسنگر ما دوباره برگشتیم با ظاهری جدید و مطالبی جدید
منتظر یاری شما هستیم
وبلاگ ما بدون شما بازنده ی جنگ نرم است ...

بنیامین یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 15:08 http://nosubmit.blogfa.com

با سلام
2 نامه خطاب به قوه قضائیه و رییس جمهور دکتر احمدی نژاد نوشته شده است. اولین نامه درخواست محاکمه فوری دروغ گویان فتنه 88 و دشمنان رای ملت است و دومین نامه جهت تشکر از زحمات 8 ساله رییس جمهور محبوب، مردمی و زحمتکشمان دکتر احمدی نژاد می باشد. لطفا جهت امضاء نامه ها اقدام کنید و به دیگر دوستان نیز اطلاع دهید. باید عاملان فتنه 88 سریعا محاکمه شوند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد