در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

جانم به این اعتدال !!!!!




برای دیدن این عکس با اندازه بزرگ بر روی آن کلیک کنید



این مطلب بر گرفته از سایت رسمی آشیخ !!! رفسنجانی می باشد

آدرس منبع : http://www.hashemirafsanjani.ir


نظر هاشمی دربارۀ فیس بوک چیست ؟


+ استفتاء امام خامنه ای درباره فیسبوک


برای دیدن نظر آشیخ !!! به ادامه مطلب بروید . . .

  


امروز یک صفحه فیس بوک تبدیل به موضوع خبری تمام دنیا می‌شود برخلاف عده‌ای که فکر می‌کنند این جریان‌ها خطرناک است ما فکر می کنیم که این جریان امر مبارکی در دنیاست .


آیت الله هاشمی رفسنجانی درهمایش تحولات خاورمیانه و آینده نظم منطقه‌ای که خرداد ماه سال 91 در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد به بیان نکاتی متفاوت درباره انقلابهای منطقه و ابزارهای نوین اطلاع رسانی پرداخت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آشیخ!!! ، گزیده ای از سخنان ایشان بدین شرح است :

* نقطه ضعف همه کشورهای جهان سوم این است که اجازه نمی‌دهند احزاب در آنها شکل بگیرند . اگر احزاب در این دولت‌ها شکل می‌گرفت و مردم وارد صحنه می‌شدند و اصلاحات به وجود می‌آمد دیگر انقلابی صورت نمی‌گرفت . در این شرایط نیروهای سیاسی و فرهیخته عمیقاً ناراضی هستند که به بازی گرفته می‌شوند .

*گر در مسیر درست به حضور نیروهای سالک ، خیرخواه و باسواد به صورت NGOها و احزاب بزرگ اجازه فعالیت داده می شد دیگر نیازی به انقلاب نبود . اصلاحات مفیدتر از انقلاب جامعه را به سمت درستی حرکت می‌دهد


* امروز عصر انفجار اطلاعات است و این مهم ترین تفاوت شرایط زمانی برای انقلاب ما و انقلابهای امروز منطقه است . قیام 15 خرداد را که مردم ما انجام داده‌ اند و شهدای بسیاری داشت در دنیا بسیار کم مطرح شد . روزنامه‌های خارجی تنها چند کلمه‌ای و آن هم حرف‌های رژیم را می‌نوشتند اما اکنون وقتی یک خبرنگار به زندان می‌رود در کل دنیا پخش می‌شود . رسانه‌های آزاد و مخصوصاً سایت‌ها که درگیر دولت نیستند گاهی هم با اغراق و بزرگ‌نمایی این موضوعات را مطرح می‌کنند . این گونه انفجار اطلاعات دیگر بسته نمی‌شود البته عوارض بدی هم دارد اما ما برخلاف عده‌ای که فکر می‌کنند این جریان‌ها خطرناک است فکر می کنیم این جریان به سعادت بشریت کمک می‌کند و چیز مبارکی در دنیاست . امروز یک صفحه فیس بوک که هزینه‌ای برای مردم ندارد تبدیل به موضوع خبری در تمام تلویزیون‌ها و دستگاه‌های دنیا می‌شود .

* ما ساختار خود را با توجه به مذهبی بودن مردم و روحانیت خیلی خوب تنظیم کردیم . البته هنوز تجربه ما تمام نشده و باید این امر را اصلاح کنیم و به دیگران هم توصیه کنیم که اصلاحات را در کشورشان داشته باشند .

جمهوری اسلامی ایران بیش از امروز می‌تواند در منطقه و جهان حضور داشته باشد اگر آنها خودشان را به صورت معقول در کنار ما بدانند و بدانند که ما به جز خیرشان را نمی‌خواهیم و اصلاً احتیاجی به سوء استفاده از آنها نداریم .


منبع : http://www.hashemirafsanjani.ir/content/%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%80-%D9%81%DB%8C%D8%B3-%D8%A8%D9%88

%DA%A9-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

 

استفتاء امام خامنه ای درباره فیسبوک

متن سؤال :

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

آیت‌ الله خامنه‌ای

با سلام و احترام

با توجه به اینکه وب‌سایت فیس بوک در ایران فیلتر شده است ، آیا ورود به چنین سایتی صرفا برای ارتباط با دوستان و بدون هیچ فعالیت سوء علیه منافع ملی جمهوری اسلامی اشکال دارد ؟ با تشکر

باسمه تعالی

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

به‌ طور کلی اگر مستلزم مفسده ( مانند ترویج فساد ، نشر اکاذیب و مطالب باطل ) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود ، جایز نیست و الا مانعى ندارد .


موفق و مؤید باشید .

توضیح : حکم بالا در شکل فتوا بیان شده است یعنی تشخیص مصداق به عهده مکلف گذاشته شده است و تنها به بیان حکم کلی اکتفا شده است . تشخیص این که آیا این شرایط در مورد فعالیت در فیس بوک صادق است یا خیر به عهده مکلفین گذاشته شده است .

نکته‌ای که در حکم بالا مشخص است این است که در صورتی که این فعالیت موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود جایز نیست ، در حالی که ماهیت شبکه‌های مجازی بر پایه جمع‌آوری اطلاعات است و هر‌ چه استفاده‌کنندگان آن بیشتر باشند و در استفاده از آن محدودیت کمتری برای خویش قائل باشند اطلاعات بیشتری را برای این شبکه‌های اطلاعاتی فراهم می‌کنند و در نتیجه منجر به تقویت دشمنان می شود .

به نظر می آید این حکم نه حرام بودن مطلق فعالیت در این سایت را می رساند و نه جایز بودن آن را اثبات می کند بلکه به نوعی فیمابین است .

نظرات 7 + ارسال نظر
سید سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:12 http://jalili0151.blogfa.com

سلام خوبه استفاده کردیم از بیانانتشون.....
ممنون از شما با این مطالب جالب

المضطر سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:13 http://safentezar.blogfa.com/

مهسا سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:48 http://www.delane.blogsky.com

هرچه بگندد نمکش می زندد
وای به روزی که بگندد نمک

حسین سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:39 http://hamyaremahdi.blogfa.com

پدیده مبارکیست

حسین سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:40 http://hamyaremahdi.blogfa.com

حتما تو خواب دیده که پدیده مبارکیست

افسر سایبری موعود چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:06 http://cyberofficerpromised.persianblog.ir/

گوش به فرمان ناخدای (رهبر) انقلابیم.

فاطمه سادات پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:09 http://sahebegharib.blogsky.com

ای وای...
انقدر که خواندم و شنیدم دیگر یارای فهمیدنم نیست
اللهم عجل لولیک الفرج
یا مولای یا صاحب الزمان...الغوث الغوث الغوث
ادرکنی ادرکنی ادرکنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد