در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

وعده نزدیکیِ ظهور امام زمان (عج) ؛ امتحانی برای غربال شدن منتظران . . .

  
حتما تا به حال علائم حتمی و غیر حتمی ظهور امام زمان (عج) رو کم و بیش شنیده اید . علائمی که کمتر میشــه از بین اونا چیزی رو پیدا کرد که اتفاق نیافتاده باشه ، مگر تعدادی از علائم حتمی که با فاصله ی کمی از ظهور اتفاق می افتند .
علائم غیر حــتمی ، عبارتند از علائــمی که : با ظــهور ارتباط استلزامی ندارند ، زیرا ممکن است برخی از آنها اصلا واقع نشود ولی ظهور تحقق یابد . و احتمال دارد برخی از نشانه‌ها حادث شود ولی ظهور توأم و همزمان با آنها شکل نگیرد و   بدین بیان که : این نشانه‌ها ، بیانگر ظرف تحقق ظهور باشند . تعداد این علائم زیاد هم هست که موضـوع بحــث ما ذکر این ها نیست . و شما عزیزان می تونید با جستجویی سریع به این علائم برسید .  
 
علائم حتمی ، عبارتند از علائمی که : تحقق پدیدار شدن آنها ، بدون هیچ قید و شرطی ، قطعـی و الزامی خواهد بود ، به گونه ای که تا آنها واقع نگردند ، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور نخواهند کرد . نشانه‌های حتمی ظهور  حضرت مهدی ـ علیه السّلام ـ پنج نشانه می‌باشند :
برخی از این نشـــانه‌های پنج‌گانه چند روز قبل از ظهور واقع می‌شوند ؛ بعضی چند ماه بعد از ظهور و بعضی قبل از قیام   حضرت و در آغاز نهضت آن بزرگوار رخ می‌دهند .
حضرت صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند : « پنج علامت قبل از قیام قائـم ـ علیه السّلام ـ است : یمانی،سفیانی،نداکننده‌ای که از آسمان ندا درمی‌دهد،فرو برده شدن در بیداء،کشته شدن نفس زکیه
(کمال الدین، ج2، ص649 ، نیزشیخ طوسی در کتاب «غیبت» خود ص267)
  

 


با بررسی این علائم به این مطلب می رسیم که ظـهور حضـرت مهــدی (سلام الله علیه) ان شا الله بسیار نزدیک می باشد . علیه این وعده ی نزدیکی ظهورِ حضرت عده ای جبهه می گیرند و میگن که این وعده ها رو به مردم ندید و احادیث و روایات مربوط با حوادث ظهور رو تطبیق ندید و برای آن ها دنبال مصداق نباشید .


در جواب به این افراد باید بگیم که : وقتی آدم درباره ی اخبار مربوط به حــوادث ظــهور روایاتی رو میشـــنوه نباید باهاش اینقدر بی احترام و بی اعتنا برخورد بکنه . اهل بیت (علیهم السلام) علامتی را نمیگن که علامت نباشه و برای سرکاری ما   گفته باشن !! اگه قرار باشه هزارتا عبدالله ( ملک عبدالله ) فوت بکنه و شرایط بی ثباتی در اون منطــقه ( عربستان )  پیش بیاد !!!! این آخه چه علامتیه ؟ شما آدم عاقل باشی میای اینطوری علامـت بدی و مردم رو بزاری ســر کــار ؟!؟ اگه قرار باشه که نقشه خاورمیانه هزاران مرتبه به شکل هایی شبیه به خروج ســـفیانی تغییر بکــنه ، خب این چه طرز علامت دادنه توسط ائمه ؟!؟ شما یه دفعه زحمت بکشید و بگید که ائمه اطـهار (علیهم السلام) اشتباه کردن دیگه !!!!! چرا به ما میگید که تطبیق ندیم و وعده ی نزدیکیِ ظهور رو به مردم نگیم ؟! مثلاً در یکی از اخبار داریم که : کسی از قم قیام می کنه و اسم او ، اسم یکی از پیامبران الهی هستش و یا در روایتی دیگر داریم که اسم او "روح الله" است ولی بازم عده ای میگن که از کجا معلوم ، منظور این حدیث " امام خمینی " باشه ؟؟؟ شاید هزارتا روح الله بیاد و قیام بکنه !!! از کجا معلوم این ، اون روح الله هستش ؟!؟!؟!؟ خب اگه این حرفِ اینا درست بود ، ائمه می فرمودند که :هزاران روح الله قیام می کنن ولی اون روح الله مدنظر ما این خصوصیات رو داره که . . . .  
 
این اخبار رو عده ای جدی نمی گیرن و وقتی هم توسط افرادی گفته میشه ، میگن که : از کجا معلوم ؟!نگید تو رو خدا؟! این ، اون نیست . تطبیق ندید . وعده ی الکی به مردم ندید ،اگه نشه خیلی ها اعتقادشون رو از دست میدن !!!!! و امثال این حرفا که سخنانِ بیهوده ای بیش نیست .   
 
برای پاسخ به شبهه آخر که در بالا ذکر شد بعنی " وعده ی الکی به مردم ندید ، اگه نشه خیلی ها اعتقادشون رو از دست میدن !!!!! " حتما کلیپ زیر رو با دقت گوش بدید و روی آن فکر کنید . خواهشاً حتما از این کلیپ استفاده کنید.این 
کلیپ سخنرانی استاد پناهیان درباره این شبهه هستش که واقعاً زیبا و قابل فهم این مطلب رو جا می اندازند . 
از دست ندید 
 
 
امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید . برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) 3 صلوات بفرستید . 
یا مهدی

نظرات 5 + ارسال نظر
مهاجر جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 18:52 http://rasoulhabibpour.blogfa.com

شهریارا !
سنگینم و دل غمین ، حکایتم ، حکایت همان آهو است و نیتم پناهندگی ...

سلام ، مهاجر به رسم دوستی هر از چندگاهی از وبلاگ شما بازدید می کند اما شما ؟؟؟؟!!!

بصیرتیها جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 21:04 http://basiratiha.ir

سلام همسنگر
نظر شما در مورد نرمش قهرمانانه چیه ؟
لطفا به وبلاگم بیاین و دیدگاهتون را با ما و دوستانمون در میون بذارید

سیب سرخ شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 00:00 http://sibsorkh60.persianblog.ir

با سلام
چطور میشه اشتراک داد مطالب رو برای کلوب و شبکه‌های اجتماعی؟؟؟
ممنون از راهنمایی
یا علی

سید وحید شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:07

نفست حق داداش

بنده خدا پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 21:40 http://mahdi-moud313.mihanblog.com

دارد بهار می شود این انتظار من

تندیس سبز عشق تو شد افتخار من

آغوش بی قراری من شرمگین شده ست

از خلوت شبانه ی افسانه وار من

شهری که عطر و بوی تو در خود نهفته بود

محو جنون من شد از این انتشار من

از التهاب بی تو زمان دیر می گذشت

ای انتهای دلهره هایم قرار من

در مکتب خیالی عشق تو کودکیم

بر خیز و درس تازه بگو ای نگار من

بنگر به غنچه ای که برایت شکوفه بست

گویا بهار می شود این انتظار من

http://mahdi-moud313.mihanblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد