در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

عید بزرگی که غریب مانده ... !!!

عید بزرگی که غریب مانده ... !!!

(متن کلیپ تصویری) استاد پناهیان حفظه الله: در طول سال در کدام شب، طعام دادن و خرج دادن و نذری دادن ثوابش از تمام شبهای سال بیشتر است؟ شب قدر؟ شب عاشورا؟ شب 28 صفر؟ ایام عید غدیر غذا دادن ثوابش بیشترین ثواب است.

امیرالمومنین علی(علیه السلام) فرمودند: اگر در عید غدیر یک وعده عذا بدهی، انگار به یک میلیون پیامبر غذا داده‌اید. اگر به بیش از یک نفر طعام بدهید، ببینید چقدر ثواب دارد؟! آن‌وقت خیلی‌ها وقتهای دیگر غذا می‌دهند، شب عید غدیر غذا نمی‌دهند.

آن وقت بنده یک سال حج بودم داشتیم با استاد دانشگاه مصر صحبت میکردیم. گفت شما از چه مذهبی هستی؟ گفتم مذهب جعفری. گفت شما قرآن را تحریف کرده اید؟ گفتم: نه به خدا، قرآن‌مان با شما فرقی نمیکند. 4 تا سوال دیگر هم کرد، گفتم: نه اینها هم همه‌اش مانند شماست. گفت: پس شما چه فرقی با ما دارید؟ گفتم «تَعرِف غدیر؟» غدیر را می‌شناسی ؟ گفت : نه، گفتم از شیعه چی میشناسی؟ گفت: عاشورا. گفتم: غدیر به گوشتان نخورده؟ گفت: نه. خاک بر سر ما. گفتم عاشورا را از کجا میشناسی ؟ گفت: شیعیان شلوغ میکنند. غدیر چی؟ شیعیان ....

آنوقت عید غدیر چند روز است؟ نوروز چند روز است؟ خب عید غدیر چند روز است؟ عاشورا که یک روز است، 28 صفر یک روز است، عید فطر هم یک روز است که البته اخیراً تعطیلاتش شده دو روز، ولی عید غدیر 3 روز است. رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمودند: من سه روز می‌نشینم اینجا، همه بیایند بیعت کنند...
نیت کنید... هرکسی بین خودش و خدایش با صدای بلند بگوید خدایا من به عشق روی امیرالمومنین چند نفر را شام میدهم؟ بگو... غذا بدهید، حالا مسجد هم نیاوردید، یک شله زرد بین همسایه‌ها پخش کنید. اگر گفتند چرا؟ بگویید هیچی برای غدیر است. به عشق روی امیرالمومنین(علیه السلام). اِ مگر به عشق امیرالمومنین(علیه السلام) هم غذا میدهند؟ بله، غذا می‌دهند. خدا انشالله همه ما را موفق بدارد برای اینکه عید غدیر غذا بدهیم...

             -برای دیدن بروشور در اندازه ی واقعی بر روی آن کلیک کنید-



برای دانلود این کلیپ بسیار زیبا با سه کیفیت متفاوت حتماً به ادامه مطلب بروید ...
 
ادامه مطلب ...

مسلم آخرالزمان ؛ با مسلم بیعت نکنی ، به حسین هم نمیرسی ...


زمان های قدیم توی یکی از محله ها چند تا بچه شر و شور بودن که با تیر کمون سنگی می زدن لامپ های محله رو می شکستند و هر بار شهرداری میومد و لامپ های جدید می گذاشت . درسته که همه ی مردم محل این کار رو نمیکردن ولی اعتراضی هم به این قضیه نداشتن و درگیر زندگیِ روزمره ی خودشون بودن .


اما بعدِ مدتی شهرداری دیگه لامپ نگذاشت و محله تاریک تاریک شد . مردم جمع شدن و کلی نامه نوشتن و خواهش و التماس کردن تا شهرداری دوباره براشون لامپ بگذاره. شهرداری هم فقط یک دونه لامپ برای اون محله گذاشت و گفت اگه ازین لامپ خوب محافظت کردین بقیه لامپ ها رو هم میگذاریم.


صدها سال قبل مردم یه جایی به اسم کوفه برای امام زمانشون که روشنگر راه زندگیشون بود نامه نوشتن و از امام حسین (علیه السلام) خواستن به اون شهر بیان تا اون ها از فیض حضور حضرت بهره مند بشن و از حکومت یزید یعنی حکومتی که به اسم اسلام بود ولی بویی از خدا نبرده بود ، نجات بیایند.


امام حسین (علیه السلام) برای اینکه ببینن واقعاً دعوت اون ها درست هست یا خیر و از اوضاع کوفه با خبر بشن، مسلم بن عقیل رو به عنوان نماینده ی خود به شهر کوفه فرستادن. ابتدا مردم زیادی با مسلم بیعت کردند اما وقتی پای مادیات و دنیا باز شد همشون عقب کشیدن و مسلم رو تنها گذاشتند. آری، کسانی که تا دیروز دم از یاری حسین علیه السلام می زدند به خاطر ترس از مرگ، به خطر افتادن منافعشون، رسیدن به وعده های پوچ و تو خالی به امامشون پشت کردن .... 


http://s5.picofile.com/file/8144659300/%D8%B3%DB%8C%D9%84.jpg


حالا بعد از این همه سال که مردم توی تاریکی بودن، کلی درگاه خدا گریه و التماس و دعا کردن تا خدا یه چراغ هدایتشون و امام زمانشون براشون بفرسته. اما بجای امام زمان یه چراغ مثل مسلم فرستادن به نام سید علی خامنه ای. گفتن ببینین اگه از این چراغ محافظت کردین و قدر دونستین که امام زمان رو می فرستیم اما اگه بخواین مثل مردم کوفه پشت مسلم رو خالی کنین از امام زمان خبری نیست.


کلاً خالی کردن پشت مسلم های زمانه عواقب خوبی نداره ؛ چون همون کسایی که سفیر حسین علیه السلام را در شهر بی وفای کوفه تنها و غریب گذاشتن ، روز عاشورا هم امامشون رو در گودیِ قتلگاه دیدن ولی هیچ کاری نکردند جز تماشا ... ( در بهترین حالت )


الان هم نوبت به ما رسیده که با این امتحان دست و پنجه نرم کنیم و در مواجهه با ابن زیادهای زمان عکس العمل خوبی داشته باشیم و گول گندم های ری و ... را نخوریم ؛ چراکه خیلی از بزرگان از جمله علامّه حسن زاده آملی حفظه الله فرموده اند که تنها کسانی در آزمون امامتِ آقا امام زمان عج پیروز میشن که تونسته باشن نمره ی خوبی در کلاس ولایت فقیه گرفته باشن. آهای باتو هستم توکه ادعای امام زمانی بودنت میشه، چقدر میتونی قدر مسلم امام زمانت رو بدونی؟


 پ,ن : حالا فهمیدین چرا ظهور اینقدر طول کشیده؟ پس با مسلم بیعت محکمی ببندیم...


برگرفته از : sayberi174.persianblog.ir

استاد پناهیان | عاشق باش ؛ بی منت عبادت کن ... !

کلیپ صوتی - استاد پناهیان | عاشق باش ؛ بی منت عبادت کن ... !




برای گوش کردن و دانلود این کلیپ بسیار زیبا از استاد پناهیان به ادامه مطلب بروید ...
 
ادامه مطلب ...

روز عرفه چه باید کرد ... ؟؟؟

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می‌فرماید :
« خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه ، بندگان خود را از آتش جهنم آزاد نمی‌کند »



روز نهم روز عرفه و از اعیاد عظیمه است اگرچه به اسم عید نامیده نشده است . عرفه روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جُود و احسان خود را براى ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده‎تر و خشمناک‎ترین اوقات خواهد داشت و روایت شده که حضرت امام زین العابدین علیه السلام در روز عرفه صدای سائلی را شنید که از مردم تقاضای کمک مى‎نمود . امام به او فرمود : واى بر تو آیا در این روز از غیر خدا تقاضا مى‎کنى؟ حال آن که در این روز امید مى‎رود که بچه‎هاى در شکم هم از فضل خدا بی نصیب نمانند و سعید شوند .

اعمال وارد شده در روز پرفضیلت عرفه :
1- غسل
2- زیارت امام حسین علیه السلام
3- بعد از نماز عصر پیش از آن که مشغول به خواندن دعاهاى عرفه شود در زیر آسمان دو رکعت نماز بجا آورد و نزد حق تعالى به گناهان خود اعتراف و اقرار کند تا به ثواب عرفات رستگار شود و گناهانش آمرزیده گردد . پس چون وقت زوال شد زیر آسمان رَوَد و نماز ظهر و عصر را با رکوع و سجود نیکو به عمل آورد و چون فارغ شود دو رکعت نماز اقامه کند . در رکعت اوّل بعد از حمد ، توحید و در دوم بعد از حمد ، قُل یا اَیُّهَا الْکافِروُنَ خوانده شود . و بعد از آن چهار رکعت نماز گزارد که در هر رکعت بعد از حمد ، توحید پنجاه مرتبه بخواند . که این نماز ، همان نماز حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است .
4- شیخ کفعمى در مصباح فرموده مستحب است روزه روز عرفه براى کسى که ضعف پیدا نکند و مانع دعا خواندن او نشود .

برای دیدن باقی اعمال به ادامه مطلب بروید ...
 
ادامه مطلب ...