ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
گلایه رهبری از برپایی جشن تولد برای ایشان
از مدتی پیش روز 24 تیرماه شماری از ارادتمندان رهبر انقلاب فرارسیدن این روز را به عنوان روز تولد رهبری به یکدیگر تبریک می گویند و امسال در تفاوتی با گذشته علاوه بر ارسال شاخه های گل، کارت تبریک، پخش شربت و شیرینی، تهنیت از طریق پیام های تلفنی و... برخی از روزنامه ها نیز، ستون و صفحه و یادداشت به این روز اختصاص دادند.
بنا بر این گزارش، چند سال پیش وقتی برای اولین بار سبدهای گل و نامه های تبریک میلاد به ایشان رسید، در چند کلمه خطاب به یکی از نزدیکان خویش نوشته بودند «اولاً، مولود این حقیر در تیرماه نیست و ثانیاً؛ من و روز تولدم ارزش این محبت ها را نداریم و اینها موجب شرمندگی من است، در عین حال لازم است از همه آنها تشکر شود.»
براساس این گزارش، در اقدامی بیسابقه، امسال در یکی از استان ها به مناسبت سالروز تولد رهبر انقلاب جشنی برپا و از برخی مسوولان برای حضور در این مراسم دعوت کرده بودند. پس از رسیدن این خبر به آیتالله خامنهای، ایشان در حاشیه برگهای که حاوی آن خبر بود نوشتهاند: «این کار غلط است، این تولد و امثال آن هیچ جشنی ندارد، برگزارکنندگان مسئول وقت و عمر و اموالی هستند که در این کار صرف و ضایع می شود. من از کسی که برای تولد من جشن می گیرد به هیچ وجه متشکر نمی شوم و او را مسئول زیان های این کار هم می شناسم»...
منبع: روزنامه کیهان 3/5/1386
نام امامان در قرآن
چرا نام امامان(ع) در قرآن نیامده است؟
پرسشگر تصور میکند که اگر نام امام و یا امامان در قرآن میآمد، اختلاف از بین میرفت، در حالی که این اصل کلیّت ندارد. چه بسا ذکر اسامی پیشوایان دوازدهگانه، سبب میشد که آزمندان حکومت و ریاست به نسلکشی بپردازند تا از تولد آن امامان جلوگیری کنند، چنانکه این مسئله درباره حضرت موسی(ع) رخ داد.
پیامبر اکرم(ص) و امام اهل بیت(ع) در روایات متعدّدی به توصیف آخرالزّمان و بیان نشانههای عمومی این دوران پرداختهاند. یکی از این روایات، روایت مفصّلی است که در کتاب «الکافی» از امام ششم شیعیان(ع) نقل شده است. امام صادق(ع) در ابتدای این روایت، در پاسخ یکی از یاران خود که با اشاره به برخورد تحقیرآمیز منصور عبّاسی با آن حضرت از ایشان میپرسد: اینان تا کی باید سلطنت کنند و ماکی از [آزار آنها] راحت و آسایش مییابیم. میفرماید: «آیا نمیدانی که هر چیزی مدّتی دارد ؟...آیا این سخن تو را سود میبخشد که بدانی هر گاه زمان این امر و [پایان دولت آنان] فرا رسد، از چشم بر هم زدنی زودتر رخ میدهد؟ اگر تو میدانستی که آنها در درگاه خداوند چه وضعی دارند، خشم تو نسبت به آنها بیشتر میشد. اگر تو یا [حتّی] همه ساکنان زمین کوشش کنند که آنها را از نظر گناه به وضعی بدتر از آنچه اکنون در آن به سر میبرند، در آورند، نمیتوانند. پس [مراقب باش] شیطان تو را نلغزاند و پریشان نکند؛ زیرا عزّت و سربلندی تنها از آن خدا، رسول او و مؤمنان است؛ ولی منافقان نمیدانند. آیا نمیدانی هر کس منتظر این امر باشد و در برابر آزار و ترسی که به او وارد میشود، شکیبایی پیشه کند، فردای قیامت در صف ما محشور میشود».
همه آنهایی که با ما و از ما نیستند، دست به دست هم دادهاند تا ما به فراموشی مرگباری مبتلا شویم و ندانیم کیستیم و به کجاییم؟ تا خودمان را در میان گرداب و گردباد حوادث و هواجس گم کنیم. گیج شویم، به دور خود بچرخیم و همه جهات را فراموش کنیم
امام در مکتب سیاسی خود زنده است، و تا این مکتب سیاسی زنده است، حضور و وجود امام در میان امت اسلامی، بلکه در میان بشریت، منشأ آثار بزرگ و ماندگار است.
امام خامنه ای- 14 خرداد 1383
اطلاعات فایل دریافتی :
حجم : 1،86 مگابایت | فرمت mp3
زمان : 02:02
بیش از دو هزار نشانه برای فرج، ظهور و رستاخیر در کتب حدیثی نقل شده که میتوان آنها را به چهار دسته تقسیم نمود:
1. فِتَن: فتنه از ریشه فتن در لغت به معنای امتحان و آزمایش است.
2. مَلاحم: جمع ملحمه به معنای جنگ و کشتار است.
3. اشراط الساعه: اَشْراط جمع شَرَط به معنای نشانه و سرآغاز است. ساعه به معنای رستاخیر است. اشراطالسّاعه، یعنی نشانههای رستاخیر.
4. علائم ظهور: عَلائِم جمع عَلامَه از ریشه عَلَم به معنای نشانه است.
شرح حدیث (حاج آقا مجتبی تهرانی)
رُوِیَ عَن عَلِیِّ اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلَیهِ السَّلامُ قالَ:
در حضور چه کسی هستی؟
مرحوم شیخ طوسی از ابو حمزه ثمالی نقل میکند: امام سجاد علیه السلام را دیدیم که نماز میخواند ... | ![]() |
مرحوم شیخ طوسی از ابو حمزه ثمالی نقل میکند: امام سجاد علیه السلام را دیدیم که نماز میخواند. پس عبای آن حضرت افتاد. حضرت عبا را برنداشت تا از نماز فارغ شد. از ایشان در مورد علت آن پرسیدم، فرمود:
وَیْحَک، أَتَدری بَیْنَ یَدَیْ مَنْ کُنْتُ؟ اِنَّ العَبدَ لا یُقْبَلُ مِنْهُ صَلاةٌ اِلّا ما اَقْبَلَ منْها؛[1]
وای بر تو، آیا میدانی در حضور چه کسی بودم؟ همانا از بنده قبول نمیشود نمازی، مگر آنچه را در آن توجه قلب داشته است.
سپس ابوحمزه ثمالی میپرسد: فدایت شوم، پس ما هلاک شده ایم! حضرت فرمود: کَلّا، اِنَّ اَللهَ مُتّمَمُ ذلِکَ لِلْمُؤمِنینَ بِالنَّوافِلِ؛ هرگز، همانا خداوند با نافله ها نماز مؤمنین را تمام میفرماید.
[1] . التهذیب، ج2،ص341؛ علل الشرایع، ج3، ص231؛ وسائل الشیعه، ج 4، ص688.
خدا عمویم عبّاس را رحمت کند ...
امام سجاد علیه السلام وقتی نگاهش به فرزند عمویش عباس افتاد، گریست سپس فرمود ... | ![]() |
امام سجاد علیه السلام وقتی نگاهش به فرزند عمویش عباس افتاد، گریست سپس فرمود: «رَحِمَ اللهُ عَمّیَ الْعَبّاس؛ خدا عمویم عبّاس را رحمت کند».
این جمله عاطفی، حکایت از اوج ارادت اهل بیت علیهم السلام به ساحت و جایگاه والای عباس بن علی علیه السلام دارد. اگر امام حسین علیه السلام یاورانی مانند حضرت علی اکبر و حضرت ابالفضل علیهما السلام نداشت، شاید هرگز به کربلا نمیآمد؛ چرا که از امام علی علیه السلام نیز نقل شده است که حضرت فرمود: اگر من حمزه و جعفر طیّار را داشتم، خانه نشین نمیشدم.
از جمله کارهایی که میتوانیم برای جلب نظر لطف و عنایت امام زمان ارواحنافداه انجام دهیم، این است که شب جمعه در کربلا پس از زیارت امام حسین علیه السلام ، در بین الحرمین بنشینیم، دعای کمیل بخوانیم و اگر خواسته یا درد دلی داشتیم، در آن جا مطرح کنیم؛ زیرا وقتی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از زیارت جدّشان به زیارت عموی خود میآیند، ما را خواهند دید. ممکن است ما آن حضرت را نبینیم، اما او همه را میبیند. ما کمتر به یاد آن حضرت هستیم، ولی او ما را از یاد نمیبرد...
منبع : حدی دل سپردن | استاد آقاتهرانی