در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

افزایش فرزندان نامشروع، دردناک ترین پیامد بدحجابی

مرهمی برای دردهایم/ برگرفته ای از آیات جزء هجدهم؛

افزایش فرزندان نامشروع، دردناک ترین پیامد بدحجابی




و الذین هم عن اللغو معرضون(3/ مؤمنون)


کار لغو، کاری است که فایده ای نداشته باشد، بنابراین کارهای لغو از نظر دین، اعمال مباح و حلالی است که نفع اخروی یا دنیوی که به سود آخرتی بینجامد، نداشته باشد؛ مانند غذا خوردن. غذا خوردن در نظر اول لازم و ضروری و امری مطلوب است؛ اما اگر هدف از آن فقط لذت بردن


باشد، از نظر دین لغو محسوب می گردد؛ چرا که هدف از خوردن، نیرو گرفتن برای عبادت و اطاعت خداست.


پس با نظری دقیق تر می توان گفت هر کاری که واجب یا مسحتب نباشد، لغو است. با هدف دار کردن کلیه کارها – مانند خوردن، خوابیدن، ازدواج و ..._ و قرار دادن آن در مسیر رضای خدا می توان آن را مستحب کرد.


تعصب جاهلانه؛ مانعی بزرگ در راه وصول به حق:


فتقطعوا امرهم بینهم زبرا کل حزب بما لدیهم فرحون(53/ مؤمنون)


جمله «کل حزب بما لدیهم فرحون» یک حقیقت مهم روانی و اجتماعی را بازگو می کند و آن، تعصب جاهلانه گروه هاست که هر یک راه و آیینی را برای خود برگزیده و دریچه مغز خود را به روی هر سخن دیگری بسته اند و اجازه نمی دهند شعاع تازه ای به مغز آنان بتابد، نسیمی به روحشان بوزد و حقیقتی را بر آنها روشن کند.


این حالت، از خودخواهی و حب ذات افراطی و خودبینی و خودپسندی سرچشمه می گیرد که بزرگترین دشمن تبیین حقایق و رسیدن به اتحاد و وحدت امت ها است.


این خوشحال بودن به راه و رسم خویشتن و احساس تنفر و بیگانگی از هر چه که غیر آن است، گاه به جایی می رسد که اگر انسان سخنی بر خلاف راه و رسم خویش بشنود، انگشت در گوش می گذارد و جامه بر سر می کشد و پا به فرار می نهد تا مبادا حقیقتی بر خلاف آنچه با آن خو گرفته، بر او روشن شود؛ چنان که قرآن در باره مشرکان زمان حضرت نوح بیان می کند: «من هر زمان آنها را دعوت کردم که ایمان بیاورند و تو آنها را بیامرزی، انگشتان خویش را در گوش هایشان قرار داده و لباس هایشان را بر خود پیچیدند و در مخالفت اصرار ورزیدند و به شدت اسکتبار کردند.»(نوح/7)


اهمیت تواضع و خضوع در دعا:


«استکانت» به معنای خضوع و «تضرع» به معنای تسلیم آمیخته با تواضع و خضوع است.


در برخی از روایاتی که از امامان نقل شده، برای این دو کلمه مصداق عملی مشخص گردیده است.


احادیث مربوطه:


در روایتی از امام باقر(ع) در ذیل این آیه می خوانیم: «استکانت یعنی خضوع و تضرع این است که دست ها را به التماس بلند کنی.»


در حدیث دیگر از امام صادق(ع) نقل شده است: «منظور از استکانت، دعا است و تضرع، بلند کردن دست ها در نماز (یعنی قنوت) است.»


امام علی(ع): در دعا تواضع و خضوع ندارند، زیرا اگر خضوع داشته باشند خداوند دعایشان را مستجاب می کند.


اشاعه فحشا؛ دامن زدن به آتش گناه در جامعه:


ان الذین یحبون ان تشیع الفاحشه فی الذین آمنوا لهم عذاب الیم فی الدنیا و الآخره...(19/ نور)


چون انسان یک موجود اجتماعی است، جامعه بزرگی که در آن زندگی می کند، از یک نظر همچون خانه اوست و حریم ان همچون حریم خانه او محسوب می شود؛ پاکی جامعه به پاکی او کمک می کند و آلودگی آن به آلودگی اش.


روی همین اصل، اسلام با هر کاری که جو جامعه را مسموم یا آلوده کند، به شدت مبارزه کرده است.


اگر می بینیم در اسلام با غیبت مبارزه و دستور به عیب پوشی داده شده، یک دلیلش همین است که گناه جنبه عمومی پیدا نکند.


اصولا گناه مانند آتش است. هنگامی که این آتش در نقطه ای از جامعه روشن شود، باید بکوشیم که خاموش یا دست کم محاصره گردد، اما اگر به آتش دامن بزنیم و آن را از نقطه ای به نقطه دیگر ببریم، حریق همه جا را فرا خواهد گرفت و کسی قادر به مهار آن نخواهد بود.


احادیث مربوطه:


پیامبراکرم(ص): کسیکه کار زشتی را نشر دهد، همانند کسی است که اولین بار به آن اقدام کرده است.


امام رضا(ع): آن کس که گناه را نشر دهد، خوار شده و آن کس که گناه را پنهان کند، مشمول آمرزش الهی است.


فلسفه حجاب:


قل للمؤمنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم ....(30-31/ نور)


بدون شک در عصر ما که بعضی نام آن را عصر برهنگی و آزادی جنسی گذارده اند و افراد غرب زده، بی بند و باری مردان و زنان را جزئی از آزادی او می دانند، سخن از حجاب گفتن برای این دسته، ناخوشایند و گاه افسانه ای متعلق به زمان های گذشته است؛ ولی مفاسد بی حساب و مشکلات و گرفتاری های روز افزون که از این آزادی های بی قید و شرط به وجود آمده، سبب شده که به تدریج گوش های شنوایی برای این سخن پیدا شود.


مسأله این است که آیا زنان باید برای بهره کشی از طریق سمع و بصر و لمس در اختیار همه مردان باشند یا این کارها مخصوص همسران آن هاست.


اسلام میگوید: کامیابی های جنسی، اعم از آمیزش و لذایذ سمعی و بصری و لمس مخصوص به همسران است و غیر از آن، گناه و مایه آلودگی جامعه است.


فلسفه حجاب، چیز پنهانی نیست؛ زیرا:

1- برهنگی زنان که پیامدهایی همچون آرایش و عشوه گری و امثال آن دارد، مردان به ویژه جوانان را در یک حال تحریک دائم قرار می دهد، تحریکی که سبب کوبیده شدن اعصاب آنها و ایجاد هیجان های بیمار گونه عصبی و گاه سرچشمه امراض روانی می گردد.


2- آمار قطعی و مستند نشان می دهد که با افزایش برهنگی در جهان، شمار طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشویی در دنیا به طور مداوم بالا رفته است.


3- گسترش دامنه فحشا و افزایش فرزندان نامشروع، از دردناک ترین پیامدهای بی حجابی است و عوارض آن به ویژه در جوامع غربی کاملا نمایان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد