در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

4 گناه نحس که خداوند سخت می بخشد

استاد فاطمی نیا در جلسه ای با ذکر چند نکته اخلاقی و عرفانی فرمودند : خدمت آیت الله بهاالدینی رسیدم. گفتم آقا راز مقام و رتبه سید سکوت چه بود؟ آقا دست بالا آورد و اشاره به دهان کرد . خدا شاهد است الان مردم خیلی دست کم گرفته اند آبرو بردن را .

ببینید خدا چند گناه را نمی بخشد : 1- عمدا نماز نخواندن . 2- به ناحق آدم کشتن . 3- عقوق والدین . 4- آبرو بردن .


این گناهان این قدر نحس هستند که صاحبانشان گاهی موفق به توبه نمی شوند . پسر یکی از بزرگان علما که در زمان خودش استادالعلما بود ، برای من تعریف می کرد : "به پدرم گفتم پدر تو دریای علم هستی . اگر بنا باشد یک نصیحت به من بکنی چه می گویی ؟

می گفت پدرم سرش را انداخت پایین . بعد سرش را بالا آورد و گفت آبروی کسی را نبر! " الان در زمان ما هیئتی ها ، مسجدی ها و مقدس ها آبرو می برند .  


عزیز من اسلام می خواهد آبروی فرد حفظ شود . شما با این مشکل داری ؟ دقت کنید که بعضی ها با زبانشان می روند جهنم .

روایت داریم که می فرماید اغلب جهنمی ها ، جهنمی زبان هستند . فکر نکنید همه شراب می خورند و از دیوار مردم بالا می روند . یک مشت مومن مقدس را می آورند جهنم . ای آقا تو که همیشه هیئت بودی ! مسجد بودی ! بله. توی صفوف جماعت می نشینند آبرو می برند.  


امیرالمومنین به حارث همدانی می فرماید : اگر هر چه را که می شنوی بگویی ؛ دروغ گو هستی .  


گناهکار چند نوع است . عده ای گناه می کنند ، بعد ناراحت و پشیمان می شوند . سوز و گداز دارند . توبه می کنند و هرگز فکر نمی کنند که روزی این توبه را بشکنند ؛ اما دوباره می شکنند . دوباره ، سه باره ، ده باره . در حدیث داریم که این اگر در تمام توبه شکستن ها سوز و گداز واقعی داشته باشد ، در نهایت بر شیطان پیروز می شود . 

 

منبع : http://emammahdi12.blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد