در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

یک میلیون دلار تفریغ بودجه 85 گم نشده است

معاون حقوقی مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور گفت: موضوع یک میلیون دلار (بیش از هزار میلیارد تومان) که برخی از رسانه‌ها با دامن زدن به آن موجب التهاباتی در فضای سیاسی و انتخابات اخیردرکشورشدند گم نشده بلکه این مسئله اختلاف‌نظری بین شرکت نفت و دیوان محاسبات بوده است.
فریدون همتی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: تنها ادعای دیوان محاسبات این است که مبلغ یک میلیارد و 58 میلیون دلار مازاد درآمد نفتی بر اساس مستندات موجود به حساب ذخیره ارزی واریز نشده است.
وی بیان کرد: گزارش‌ها و اعلام دیوان محاسبات کشور بارها بر این امر تأکید کرده بود که این مبلغ گم نشده و برخی از رسانه‌ها نباید این مرجع دقیق نظارتی و موضوعات مربوط به دیوان محاسبات را در مسائل سیاسی دخیل دهند.
حدود چند ماه پیش دیوان محاسبات اعلام کرد بخشی از سود سهم دولت ناشی از مازاد بهای نفت خام صادراتی معادل یک میلیارد و 58 میلیون دلار (بیش از هزار میلیارد تومان) به حساب خزانه واریز نشده است.
همتی گفت: گزارش تفریغ بودجه سال 86 که شامل نظرات کلی دیوان محاسبات کشور در مورد بودجه، گزارش عملکرد تبصره‌ها و در عین حال گزارش دیوان محاسبات است اعلام کرده که این ابهام درباره بخشى از سود سهم دولت است که ناشى از مازاد بهاى نفت خام صادراتى است. وی، با بیان اینکه مطابق این گزارش معادل یک میلیارد و 58 میلیون دلار از این محل درآمدى به حساب خزانه واریز نشده است اظهار داشت: البته مواردی که در تفریغ بودجه گذشته اعلام شده از طریق مراجع قضایی و قانونی در حال بررسی و تحقیق است و باید تمامی نهاد‌های اجرایی و دولت از این مرجع قانونی و نظارتی تمکین کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد