در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

ویژه نامه شهادت امام جعفر صادق ( ع )

 

وبلاگ در انتظار یار سالروز شهادت مبین دین الهی و مروج تعالیم نبوی امام به حق ناطق ، امام جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام )را به امام عصر ارواحنا فداه و تمامی مسلمانان تسلیت می‌گوید


نگاهى به سیره امام صادق علیه السلام

نویسنده: محمد ابواحسان

1- کار و تلاش و دستگیرى از مستمندان

امام صادق(علیه السلام) نه تنها دیگران را دعوت به کار و تلاش مى‏کرد، بلکه‏خود نیز با وجود مجالس درس و مناظرات و... در روزهاى داغ‏تابستان ، در مزرعه‏اش کار مى‏کرد. یکى از یاران حضرت مى‏گوید: آن‏حضرت را در باغش دیدم، پیراهن زبر و خشن برتن و بیل در دست ، باغ را آبیارى مى‏کرد و عرق از سر و صورتش مى‏ریخت، گفتم: اجازه‏دهید من کار کنم. فرمود: من کسى را دارم که این کارها رابکندولى

ادامه مطلب ...

سیرة امام مهدی(ع) در سخن حضرت علیّ بن الحسین(ع)


حضرت علیّ بن الحسین، زین العابدین(ع) دربارة ظهور حضرت مهدی موعود(ع) و دعوت آن حضرت می‌فرماید: «پس به سوی مکّه خارج می‌شود؛ در حالی که مردم بر گرد او اجتماع کرده‌اند. آنگاه او خود به پا خاسته و می‌گوید: «هان ای مردم! من فلان، فرزند فلانم، من فرزند پیامبر خدا(ص) [هستم]، من شما را به سوی آنچه که پیامبر(ص) به آن دعوت کرد، فرا می‌خوانم و دعوت می‌نمایم.»1

ادامه مطلب ...

چرا حضرت مهدی موعود(ع) مظلوم‌ترین فرد عالم است؟


با اندکی تأمّل و دقّت، شاید بتوان این گونه موضوع را از سه منظر نگاه کرد:
1. مردم غیر مسلمان جهان؛
2. مسلمانان غیر شیعة‌ دنیا؛
3. شیعیان گیتی.

چرا حضرت مهدی موعود(ع) مظلوم‌ترین فرد عالم است؟
با اندکی تأمّل و دقّت، شاید بتوان این گونه موضوع را از سه منظر نگاه کرد:
1. مردم غیر مسلمان جهان؛
2. مسلمانان غیر شیعة‌ دنیا؛
3. شیعیان گیتی.

ادامه مطلب ...

دوست و دشمن اعتراف دارند آیت‌الله خامنه‌ای در عالم بی‌نظیر است

علامه مصباح‌یزدی:
دوست و دشمن اعتراف دارند آیت‌الله خامنه‌ای در عالم بی‌نظیر است
نعمت وجود امام خمینی‌رحمت‌الله‌علیه اکنون از دست رفته است و پس از ایشان خدای متعال بر ما منت گذاشت و فردی را برای ما تعیین کرد که دوست و دشمن اعتراف دارند در عالم بی‌نظیر است.
 به نقل از فارس، "علامه محمد تقی مصباح ‌یزدی" دیروز در دیدار با اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور اظهار داشت: «باید به جایگاه خود در عالم هستی توجه داشته باشیم تا به انتخاب راه و رفتارهای خاص بپردازیم.»

وی با اشاره به وظایف انسان‌ها در عالم هستی گفت: «همه ما علاقمندیم وجودمان هرچه بهتر و بیشتر برای تکامل خودمان و برای هدف آفرینش انسان‌ها باشد یعنی وسیله خیر بیشتری؛ خیری که نتیجه‌اش در این عالم و عالم ابدی قرار گیرد.» 

 

ادامه مطلب ...

S300 ایرانی با نام "باور373" ساخته می‌شود

          

 

با تدبیر فرمانده معظم کل قوا؛
S300 ایرانی با نام "باور373" ساخته می‌شود
زمانی که اولین بحث‌ها مبنی بر تحویل ندادن S300 مطرح شد، مقام معظم رهبری به وزارت دفاع دستور دادند که بروید و خودتان این کار را ملی کنید.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاصلوات‌الله‌علیه‌وآله جدیدترین اخبار مربوط به مراحل ساخت سامانه بومی S300 با نام "باور373" را اعلام کرد.
 
"امیر فرزاد اسماعیلی" فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا پیرامون آخرین اخبار از طراحی و ساخت سامانه بومی S300، با بیان اینکه این سامانه موشکی یکی از سامانه‌های پیشرفته دنیا محسوب می‌شود، گفت: «با این حال معتقدیم که اگر تمام کشور را به سامانه S300 که از خارج تقدیم ما شده باشد و مستشاران خارجی هم 5 سال مامور شوند و حقوق و مزایایشان را هم خود روسیه بدهد، مجهز کنیم، 10 درصد دفاع ما هم تامین نمی‌شود، زیرا S300 تنها سامانه دفاعی لازم در پدافند هوایی نیست.» 
ادامه مطلب ...

بازتاب ‌گسترده سخنان امام‌ خامنه‌ای در رسانه‌های ‌جهان + عکس

بیانات مهم ولی امر مسلمین جهان در اجلاس بین‌المللی "بیداری اسلامی" در تهران، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشت.

 بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در نخستین اجلاس بین‌المللی "بیداری اسلامی" در تهران، پیرامون تحولات منطقه و توصیه ایشان به کشورهای منطقه درباره اینکه هرگز به آمریکا و ناتو و به رژیم‌های جنایتکاری چون انگلیس و فرانسه و ایتالیا که زمانی دراز سرزمین آنها را میان خود تقسیم و غارت کردند اعتماد نکنند، با بازتاب گسترده در رسانه های جهانی مواجه شد.

خبرگزاری فرانسه، سایت شبکه فرانسوی فرانس24، روزنامه انگلیسی زبان "دیلی استار" چاپ بیروت، شبکه الجزیره عربی، شبکه العربیه، سایت های یاهو، العربیه، بی بی سی، رادیو فردا، دویچه وله، مردمک و بالاترین از جمله سایت هایی بودند که سخنان رهبر انقلاب را منتشر کردند. 
 
ادامه مطلب ...

پنتاگون به طور ویژه نگران قدرت دریایی سپاه پاسداران است

کشتی های جنگی تحت امر سپاه پاسداران در خلیج فارس حمله به یک کشتی را شبیه سازی کردند. مقامات آمریکایی گفته اند که به خصوص درباره یک دسته کشتی های جنگی سریع السیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگران هستند.
 آمریکا نگران است که یک اتفاق ناچیز منجر به درگیری با سپاه پاسداران ایران در منطقه خلیج فارس شود و به همین دلیل مایل است یک خط ارتباطی مستقیم نظامی برقرار کند.

این تحلیل را روزنامه "وال استریت ژورنال" در رمزگشایی از سخنان اخیر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا منتشر کرد. "مایک مولن" به تازگی از فقدان هرگونه کانال ارتباطی با ایران ابراز نگرانی کرده و گفته بود: «حتی در شرایطی که روابط ما با شوروی بسیار تیره بود، مقامات دو کشور از طریق یک تلفن ویژه به صورت مستقیم با هم ارتباط داشتند. نبود چنین ارتباطی میان ما و ایران می تواند خطرناک باشد.» 
 
ادامه مطلب ...

دفاع مقدس، افسانه شکست‌ناپذیری قدرت‌های جهانخوار را باطل کرد

ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد:
دفاع مقدس، افسانه شکست‌ناپذیری قدرت‌های جهانخوار را باطل کرد
در جنگ تحمیلی 8 ساله به برکت الطاف خداوندی و مقاومت شکوهمند ملت ایران، ابهت ابرقدرت‌های شرق و غرب شکست و پیام انقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم منتشر شد و امروز نشانه‌های خود را در صحنه بیداری اسلامی و انقلاب‌های مردمی و ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی ملت‌های منطقه آشکار ساخته است.
ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، جنگ تحمیلی را حلقه‌ واسط راهبردها و تلاش‌های غرب و شرق برای مهار نظام و جلوگیری از رشد بیداری ناشی از انقلاب اسلامی در منطقه و جهان دانست.

 در بخشی از این بیانیه آمده است: سی‌ویکم شهریورماه، در تاریخ معاصر کشور ما یادآور شکل‌گیری حماسه سترگی است که ایران عزیز و انقلاب اسلامی را از گزند توطئه‌های شیطانی بیگانگان و دشمنان کینه‌توز محافظت کرد و سرچشمه عزت و سربلندی پایان‌ناپذیر ملت ایران در امتداد تاریخ قرار گرفت. 
 
ادامه مطلب ...

اگه قدر نعمت رو ندونیم، نغمت جای اونو میگیره ...

اندیشه سیاسی شیعه از دیدگاه فوکویاما

یه مقاله خوب دستم رسیده حیفم میاد شماها رو از اون بی‌نصیب بزارم. این مقاله در 2 بخش ارائه می‌شه که بخش اول اون رو در زیر مطالعه می ‌کنید. هر چی گشتم منبع این مقاله رو پیدا نکردم. به نظرم جالب اومد. براتون روی وبلاگم گذاشتم. پشیمون نمیشیین یه نگاهکی بهش بندازین.

ادامه مطلب ...

امام گفت که شما بگویید بروند بجنگند، خدا می ر ساند، درست می کند

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای


اعتماد و توکل به خداوند متعال در دفاع مقدس که نشأت گرفته از ایمان عمیق امام(ره) به ذات قدسی احدیت بود به همه نیروها و مسئولان سرایت داده شده بود و خاطره امام خامنه ای از امام خمینی(رحمه الله) درباره اعتماد ایشان به وعده الهی گویای مهم ترین ویژگی هشت سال دفاع مقدس است که با توجه به آغاز هفته دفاع مقدس این خاطرات بیان می شود:



در روزهای سوم، چهارم جنگ بود، توی اتاق جنگ ستاد مشترک، همه جمع بودیم؛ بنده هم بودم، مسئولان کشور؛ رئیس جمهور، نخست وزیر - آن وقت رئیس جمهور بنی صدر بود، نخست وزیر هم مرحوم رجایی بود - چند نفری از نمایندگان مجلس و غیره، همه آنجا جمع بودیم، داشتیم بحث می کردیم، مشورت می کردیم. نظامی ها هم بودند. بعد یکی از


ادامه مطلب ...