در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

کلیپ تصویری " حمایت شیطان "

 

 

 

کلیپ تصویری حمایت شیطان | موضوع : نقش آمریکا در فتنه 88 | قسمت دوم

 

اطلاعات فایل دریافتی :

حجم : 17 مگابایت | فرمت flv

زمان : 07:05

دانلود

تقلب؛ رمز آشوب یا توهم؟!

کلیپ تصویری تقلب؛ رمز آشوب یا توهم؟! | بازخوانی فتنه 88 | قسمت اول

 

اطلاعات فایل دریافتی :

حجم : 12 مگابایت | فرمت flv

زمان : 05:09

دانلود

ساعتی هم برای لذّت‌های حلال

ساعتی هم برای لذّت‌های حلال 

 

 

 

نقش پُر‌اهمّیت لذّت‌های حلال و تفریح سالم در کلام حضرت امام کاظم علیه السلام 
 

امروزه کم نیستند روان‌شناسانی که بر نقش تفریح سالم در زندگی برای همه قشرهای مردم و به خصوص برای اهل علم تأکید دارند. ولی با اندک تأمّلی خواهیم دید که اهل بیت علیهم السلام به عنوان برترین روان‌شناسان عالم، بهترین عبارات را در این باره دارند.

در روایتی از امام کاظم علیه السلام آمده است که: 

 «اِجْتَهِدُوا فِی أَنْ یَکُونَ زَمَانُکُمْ أَرْبَعَ سَاعَاتٍ سَاعَةً لِمُنَاجَاةِ اللَّهِ وَ سَاعَةً لِأَمْرِ الْمَعَاشِ وَ سَاعَةً لِمُعَاشَرَةِ الْإِخْوَانِ وَ الثِّقَاتِ الَّذِینَ یُعَرِّفُونَکُمْ عُیُوبَکُمْ وَ یُخْلِصُونَ لَکُمْ فِی الْبَاطِنِ وَ سَاعَةً تَخْلُونَ فِیهَا لِلَذَّاتِکُمْ فِی غَیْرِ مُحَرَّمٍ وَ بِهَذِهِ السَّاعَةِ تَقْدِرُونَ عَلَى الثَّلَاثَةِ سَاعَات؛  

 

تلاش کنید که زمان شما به چهار ساعت تقسیم شود: یک ساعت برای مناجات با خداوند و یک ساعت برای مسئله معیشت و یک ساعت هم برای معاشرت با برادران و افراد مورد اعتماد، همان‌هایی که عیوب شما را به شما معرّفی می‌کنند و در باطن، خود را برای دوستی با شما مخلص می‌کنند و بالاخره ساعتی را هم خالی کنید برای لذّت‌های غیر حرام خود و بدانید که به کمک این ساعت است که شما بر انجام وظایف خود در آن ساعات سه گانه‌ دیگر قدرت پیدا می‌کنید.»

در این روایت به روشنی می‌بینیم که حضرت چه‌قدر زیبا، نقش پُر‌اهمّیت لذّت‌های حلال و تفریح سالم را در تمام امور زندگی بیان فرموده اند. با این اوصاف، بسیار به‌جا و ضروری است که در برنامه‌های شبانه روزی خود حتماً به این نیاز‌های طبیعی خود نیز توجّه کنیم و در کنار کارها و برنامه‌های دیگر، وقتی را به ورزش و تفریح‌های سالمی که از آن‌ها یاد کردیم، اختصاص دهیم تا بتوانیم با  آمادگی و نشاط بیشتری به سایر برنامه‌های خود بپردازیم.  

1  . بحار الانوار، ج75، ص321، باب 25 مواعظ موسی بن جعفر ، و حکمه، ح3.  

یادی از پدر ...

یادی از پدر ... 

 

حسن بن جَهِم می‌گوید: نزد امام رضا علیه السلام بودیم که حضرت یادی از پدر بزرگوارشان آقا امام کاظم علیه السلام کردند و فرمودند:  
 

 

 

همه انسان‌ها به مشورت نیاز دارند و حتّی معصومین علیهم السلام برای بیان اهمّیت و نقش مهمّ مشورت در زندگی انسان، در مواردی از امور جامعه و یا امور شخصی، مشورت کرده‌اند. در روایتی از امام‌ رضا علیه السلام می‌خوانیم:

«عَنِ الْحَسَنِ بْنِ جَهْمٍ قَالَ کُنَّا عِنْدَ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام فَذَکَرَ أَبَاهُ علیه السلام فَقَالَ کَانَ عَقْلُهُ لَاتُوَازَنُ بِهِ الْعُقُولُ وَ رُبَّمَا شَاوَرَ الْأَسْوَدَ مِنْ سُودَانِهِ فَقِیلَ لَهُ تُشَاوِرُ مِثْلَ هَذَا فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى رُبَّمَا فَتَحَ عَلَى لِسَانِهِ (1)

حسن بن جَهِم می‌گوید: نزد امام رضا علیه السلام بودیم که حضرت یادی از پدر بزرگوارشان آقا امام کاظم علیه السلام کردند و فرمودند: عقل ایشان در حدّی بود که عقول دیگر را یارای موازنه‌ با عقل ایشان نبود، در عین حال گاهی با برخی از غلامان سیاه خود مشورت می‌کردند! به ایشان عرض می‌شد: آیا شما با شخصی مثل او مشورت می‌کنید؟! حضرت می‌فرمودند: خداوند تبارک و تعالی گاهی [امری و یا گِرِهی را] بر زبان او باز می‌کند.» 

 

 

 

1  . وسایل ‏الشیعة، ج12، 44، باب24، جواز مشاورة الإنسان من دونه،‏ ح15602.
2  . الضّیعةُ الْأَرْضِ الْمَغِلّةِ وَ الْعَمَلُ النَّافِعِ الْمُرْبِحِ کَالِّتجارَةِ وَ الصَّناعَةِ وَ غَیْرِهِما مِنَ الْحِرَفِ. ضیّعة الارض عبارت است از زمینی حاصل خیز و یا عملی نافع و سود آور، مانند تجارت و صناعت و غیر این ها از حرفه ها. ر.ک: معجم الوسیط، ماده ضاع، ص547

گلایه پیامبر از پدران آخرالزمان

گلایه پیامبر از پدران آخرالزمان 

 

اگر فرزندان نیز در پی فراگیری (از معلمان و مربیان شایسته) برآیند، آنان را بازمی‌دارند و تنها به اندک درآمدهای مالی ایشان خرسند می‌گردند. پس بدانید که من از چنین پدرانی بیزارم و آنان نیز از من بیزارند

گلایه پیامبر از پدران آخرالزمان 

 

روزی پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) به بعضی از کودکان نگاه کرد و فرمود: «وای بر فرزندان آخرالزمان از روش ناپسند پدرانشان!» 

گفتند: «یا رسول‌الله! از پدران مشرک آنان؟»

فرمود: نه! از پدران مسلمان که به فرزندان خود، هیچ‌یک از احکام دینی را نمی‌آموزند و اگر فرزندان نیز در پی فراگیری (از معلمان و مربیان شایسته) برآیند، آنان را بازمی‌دارند و تنها به اندک درآمدهای مالی ایشان خرسند می‌گردند. پس بدانید که من از چنین پدرانی بیزارم و آنان نیز از من بیزارند.1

 -------------------

پی نوشت ها:

1. قال رسول‌الله (صلّی الله علیه و آله): «ویلٌ لِأولادِ آخِرِالزّمان مِن آبائِهِم!» فقیل: «یا رسول‌الله! مِن آبائِهِمُ المُشرِکین؟» فقال: «لا، مِنْ آبائِهمُ المؤمنینَ، لا یُعَلِّمُونَهُم شَیئاً مِنَ الفرائضِ و إذا تَعَلَموا أولادَهم مَنَعُوهُم وَ رَضُوا عنهم بِعَرَضٍ یَسیر مِن الدُّنیا فَأنَا مِنهم بَریءٌ وَ هم مِنّی براءٌ» جامع الاخبار، ص106.

من اراده کردم که اصلاً اراده نکنم تا او چه بخواهد ...

من اراده کردم که اصلاً اراده نکنم تا او چه بخواهد ... 

 

یکی از شاگردان حضرت امام (ره) ، شهید حجّه الاسلام مهدی شاه آبادی بزرگ است. علت شهادت او، مخالفت با هوای نفسش بود. در زمان جنگ ... 
 

کسی که تحت ولایت خاصّه خدا قرار می گیرد، از خود اراده‌ای ندارد. اگر هم اراده‌ای دارد، آن را در راستای اراده الهی قرار داده است. معنای «اولوالعزم» همین است. انبیای اولوالعزم، عزم و اراده شان جز در راستای اراده خداوند، به کار نمی‌افتد. اصلاً اراده‌ای ندارند و این تربیتی است که شامل بندگان خاصّ خدا می‌شود.

یکی از شاگردان حضرت امام (ره) ، شهید حجّه الاسلام مهدی شاه آبادی بزرگ است. علت شهادت او، مخالفت با هوای نفسش بود. در زمان جنگ، نامزد انتخابات شد و رأی اوّل را در تهران به دست آورد. خودش گفت: وقتی که شب، رادیو تعداد آرا را اعلام کرد، در دل احساس خوشحالی کردم. همان لحظه وسایل را جمع کردم و به جبهه آمدم تا تربیت شوم و برگردم. رفت و دیگر برنگشت...

همه ما باید بتوانیم مصداق «أُریدُ أَنْ لا أُریدَ» شویم. من اراده کردم که اصلاً اراده نکنم تا او چه بخواهد. اگر چنین کردیم، به هدف خواهیم رسید. امام با چنین اراده ای، انقلاب کرد و برای انقلاب امام عصر ارواحنا له الفداء نیز چنین عزم و اراده‌ای لازم است. 
 

ماهیّت نفاق و دروغ یکی است

ماهیّت نفاق و دروغ یکی است 

 

ماهیّت نفاق، همان ماهیّت دروغ است. زیرا ظهور عملی نفاق این است که شخص وانمود کند که مؤمن و متعهّد است، ولی در قلب او چنین اعتقادی نهادینه نشده باشد...  
 

 

 

ماهیّت نفاق، همان ماهیّت دروغ است. زیرا ظهور عملی نفاق این است که شخص وانمود کند که مؤمن و متعهّد است، ولی در قلب او چنین اعتقادی نهادینه نشده باشد. نمود دروغ این است که شخص، مطلب کذبی را با زبان بیان می‌کند ولی در نفاق با عمل خود، کذبی را در رفتار مدّعی می‌شود، درحالی که با زبان ادعای دیگری دارد. وقتی فردی که اسلام و ارزش‌‌های انقلابی را قبول ندارد، قیافه مذهبی گرفته و در صف اوّل راه‌پیمایی‌ها شرکت می‌کند، این به واقع دروغ‌گوی عملی است.
پس ماهیّت نفاق و دروغ یکی است؛ با این تفاوت که عمل پلید دروغ، در گفتار است امّا نفاق در رفتار خود را نشان می‌دهد. البته نفاق، دروغ در گفتار نیز دارد که در قرآن کریم آمده است: ”اِذََا جََاءَکَ الْمُنََافِقُونَ, قََالُوا نَشْهَدُ إِنَّّکَ لَرَسُولُ الله وَ اللهُ یَعْلَمُ إِنَّکَ لَرَسُولُهُ وَ اللهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنََافِقیِِنَ لَکََاذِبُونَ.“  هنگامی که منافقین نزد شما آمده و می‌گویند: ”ما شهادت می‌دهیم که به یقین شما رسول خدایی.“ خداوند می‌داندکه تو رسول اوهستی, ولی خداوند شهادت می‌دهد که منافقین دروغ‌گو هستند. با توجه به این که هم منافق می‌گوید شما رسول خدایی و هم واقع این است اما چون منافق باور درونی به این سخن خود ندارد خداوند او را کاذب و دروغگو تلقی فرموده.

دیگر این که نفاق، حالت تشدید شده دروغ‌گویی است. دروغ گوها گاهی دروغ ساد‌ه‌ای مانند کودکان، می‌گویند، امّا این نفاق نیست؛ بلکه مبدأ نفاق بوده و او با این گونه رفتار بذر نفاق را در دل خود غرس کرده است. این شخص با دروغ چهرة خود را، خلاف آن چیزی که هست نشان داده و سعی در فریب دیگران دارد. این ریشه نفاق می‌باشد. البته، آرام، آرام، شخص به این صفت زشت، عادت کرده و تصوّر می‌کند با دروغ گفتن، بسیاری از مشکلات اقتصادی او برطرف می‌شود. شنیده‌اید که بعضی از سوداگران می‌گویند: ”تا دروغ نگوئیم، معامله انجام نمی‌گیرد“.”مجبوریم که دروغ بگوییم“. این فرد وقتی متوجّه نفع دروغ شد، بار بعدی دروغ چرب‌تری می‌گوید. این سیر نفاق در مسائل سیاسی و اجتماعی نیز، وجود دارد. برای نمونه، شخص وانمود می‌کند که جزء گروه و حزب خاصّی است، امّا هرگز معتقد به مبانی آن‌ها، نیست.

چرا استاد پناهیان زیاد در مورد حجاب توصیه نمی کند

چرا استاد پناهیان زیاد در مورد حجاب توصیه نمی کند  

 

 

 

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان - 1388 - برنامه سمت خدا

 

اطلاعات فایل دریافتی :

حجم : 1،66 مگابایت | فرمت mp3

زمان : 03:37

دانلود

تهاجم هالیوودی از منظر رهبر معظم انقلاب

تهاجم هالیوودی از منظر رهبر معظم انقلاب  

 

 

  

کلیپ صوتی «تهاجم هالیوودی» به بازخوانی گوشه‌هایی از بیانات رهبر انقلاب درباره هنرِ سینما و فیلم‌سازی می‌پردازد.

تهاجم فرهنگی در بحث سینما، یکی از بخش‌های پرتکرار بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در طول ۲۳ سال گذشته است.

 

اطلاعات فایل دریافتی :

حجم : 3،03 مگابایت | فرمت mp3

زمان : 06:36

دانلود

صرفا جهت اطلاع - 25/03/1391

صرفا جهت اطلاع - 25/03/1391  

 

 

 

خروج صنایع آلوده از شهرها

سلام  


یادتون هست قرار بود این صنایع آلوده کننده هوا از داخل شهرها بره بیرون ، یک سازمان عریض وطویل هم  برای اینکار تشکیل شد ؟،راستی چه خبر از این ماجرا دارید ؟
(با صدای مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی: ماموریت شرکت شهرکها انتقال صنایع آلاینده و مزاحم از سطح پایتخت و استان که برن در شهرکهای صنعتی بیرون شهر مستقر بشن تا الان 20 درصد از این صنایع را توانستیم انتقال بدیم، کمتر از 20 درصد)
خبرنگار : با این آمار زیر بیست درصدُ خوب زیر گرد ها هم میگین هنوز کاری به ما ندارند همین جوری چرخ بزنیم حالشو می بریم . 


رئیس نوسازی : خبری اصلا ندارم
 

(با صدای رییس نوسازی مدارس: ما در استان کهگیلویه و استانهای نظیر کپر نداریم ... (خبر نگار:منظور  رییس نوسازی مدارس گزارشی است که ما چند هفته قبل از یه مدرسه کپری پخش کردیم )... رییس نوسازی مدارس: بلا فاصله بعد از پخش این گزارش ما تیم های خبری فرستادیم به منطقه... این گزارش کاملا کذبه ... 
خبرنگار : البته این مدرسه رو ما کشف نکردیم ، اولین بار امام جمعه شهر دیده و تایید می کنه این مصاحبه رو 3 روز پیش گرفتیم (با صدای امام جمعه: من وقتی یکی از این مدارس رو رفتم دیدم معلم سر کلاس بچه ها پشت میز نشستن از سرما دارن می لرزن... به مدیر کل آموزش و پرورش هم زنگ زدم به ایشون گزارش دادم که در حیطه کاری تون یک چنین مشکلاتی هست... که گفت من در جریان نبودم در جریان این مشکلات نبودم

خبرنگار : ما تو همون برنامه قبل هم گفتیم که تعداد این مدرسه های کپری خیلی کم شده خیلی هم کم شده  اما حالا چرا برخی همین تعداد کمُ نمی خوان قبول کنند و تکذیب می کنند واقعا نمی دونیم . 

تعویض خودرو فرسوده در حداکثر سرعت  


اگه خودروی فرسوده تونو اسقاط  کردید ، به اندازه کافی کپی از مدارکتون آماده کنید برای خودروی جدید یه وقت مدیرا عوض بشن.
یک شهروند متقاضی تعویض خودرو فرسوده : پنج سال پیش بعد از اسقاط خودرو فرسوده قرار بود 2 ماهه خودرو جدید تحویل بدن اما هر دفعه به بهانه تعویض مدیر و درخواست مدارک و کپی آنها تا به امروز به تعویق افتاده.

دعوت برای بازدید با سالاد فصل 

دعوت از مسوولی برای بازدید از نمایشگاه صنایع دستی البته با مقداری سالاد فصل (با صدای صالحی مرام: شاید شما دوستان مطلع نباشید ایشان معمولا در طی هفته دوسه روز بیشتر چهار روز در اداره می مانند و منزل نمی روند شبانه روز ایشان مشغول کار و تلاشند...  ایشان در واقع فرزند کار و تلاشند...از ایشان خواهش می کنم بیایند این کارگروههای زنده ما و به اصطلاح work shop ها را ببینند. (خبرنگار : خوب این درخواستُ نمیشد همون اول می گفتین بدون این تعریف تمجیدها؟ )

نمایشگاه تخصصی کودکان 
 

پخش تصاویری از نمایشگاهی با موضوع کودکان که در ان همه چیز عرضه میشه مثل کیف ،ترشی ، عسل ، چاقو ، ابرا فروشی برای آینده کودکان 

اطلاع رسانی در حد لا لیگا 


(سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات ایران و 5+1 :  ما برای مذاکرات جدی و کاملا  آماده هستیم ، باید حقوق مسلم ما را به رسمیت بشناسند ، پیشنهادهایی هم دو طرف ارائه کردند.)
خدا بداد خبرنگارها برسه که باید این کلیات رو به عنوان خبر مخابره کنند، میگم جناب مهمانپرست شما که فقط هفته ای یک بار به خبرنگارا اجازه حضور می دید بهتر نیست با چهارتا دونه اطلاعات بیایید،  شاید یه خبری دست ما و مردم رو بگیره.


مشکل صاحبان دو مرکب دار 


بدون شرح : پخش تصاویر الاغی که به یه ماشین بسته شده  و همراه ماشین حرکت می کنه . 

دلتون بسوزه 


 ( پخش تصاویر یه برنامه تلویزیونی که برای پذیرایی از میهمان برنامه زردآلوی نوبرانه گران قیمت گذاشته )
خبرنگار : گیریم که وضع تهیه کننده این برنامه خوبه اما این روزا به فکر اونایی که نمی تونن زرد آلوی کیلویی چند هزار تومنو نوبر کنن و این برنامه رو می بینن هم باشید اگه نمی خواید  دل مردم آب بیفته.
اصولا برخی کارا نوبرند ، بعضی حرفا نوبرند  و بعضی ادمها نوبرند ، خداحافظ

 

اطلاعات فایل دریافتی :

حجم : 15 مگابایت | فرمت flv

زمان : 04:47

دانلود