در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

اخبار

بودجه شورای ایرانیان چگونه مصرف می شود؟
شورای ایرانیان که اخیراً بودجه آن توسط مجلس قطع شده است به حیف و میل در بیت المال می پرداخته است. این شورا که مستقیماً زیر نظر مشائی اداره می شود پول هایی را هزینه کرده است که باعث تعجب و شگفتی نیروهای بازرسی کننده از این شورا شده است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران «ملک زاد» دبیر کل امور ایرانیان خارج از کشور در نامه ای به وزارت خارجه برخی از کمک های این شورا به گروه های خارج از کشور را این گونه برمی شمارد: راه اندازی سایت های اینترنتی و ایجاد و توسعه لابی های موثر (هفتصد و نه میلیون و هفتصد هزار


ادامه مطلب ...

روی خط خبر

فرزندان پاک رهبری

حجت الاسلام علی بهجت فرزند مرحوم آیت الله بهجت در مصاحبه ای که اخیراً منتشر شده است، گفت: رابطه مقام معظم رهبری با آیت الله بهجت، بسیار رابطه گرم و صمیمی بود. مثلاً این که آیت الله بهجت فرموده بودند، دیدارهای شان با رهبری، مخفی بماند و در صداوسیما پخش نشود، این درست است، چراکه ایشان دوست نداشتند در صداوسیما و در جامعه مطرح شوند. آیت الله بهجت با مطرح شدن شان در جامعه مخالف بودند. هرگز حاضر نبودند مثل من اینجا بنشینند و با شما صحبت بکنند و یا شما مثلاً فیلم بگیرید و مطالب آن را در صداوسیما و مطبوعات منتشر


ادامه مطلب ...

چرا بی حیایی در جامعه ترویج می شود؟

/ گفتاری از آیت الله مجتبی تهرانی/


سرآمد هر شری بی‎حیایی است. یک روایت از امام صادق(ع) است که می‌فرماید: «الْوَقَاحَهُ صَدْرُ النِّفَاقِ وَ الشِّقَاقِ وَ الْکُفْرِ» سرآمد همه این‌ها بی‎حیایی است، یعنی سرآمد نفاق، شقاق و کفر این است.


راسخون: سرآمد هر شری بی‎حیایی است. یک روایت از امام صادق(ع) است که می‌فرماید: «الْوَقَاحَهُ صَدْرُ النِّفَاقِ وَ الشِّقَاقِ وَ الْکُفْرِ» سرآمد همه این‌ها بی‎حیایی است، یعنی سرآمد نفاق، شقاق و کفر این است.


ادامه مطلب ...

برای نماز اول وقت نقشه بکشید


شاید جوان به‌خصوص در این زمان‌هایی که شب‌‌ها کوتاه است و اذان صبح خیلی زود اتفاق می‌افتد و وقت ادای نماز کم است، شکست بخورد؛ عیبی ندارد. برای فردا شب نقشه بکشد. برای پس فردا شب. برای هزار شب دیگر. باید برنامه بریزیم که نمازمان را اول وقت بخوانیم .

ایمان داشتن تنها به نماز و روزه نیست !
گاه که توفیقی حاصل شود و موفق به دیدار یکی از علما بشویم و یا در پی اینکه چگونه برای تقرب به خداوند بلند مرتبه اقدام کنیم به مطالعه می پردازیم می بینیم که یکی از مهترین راهکارهایی  که برای شروع به ما می

ادامه مطلب ...

رفتار عجیب یک شهید با دزد

این شهید بزرگوار یک ورزشکار قوی بوده ولی اخلاق خوبی که داشته باعث شده خیلی ها شیفته ی او گردند. تا جایی که خدا هم خریدار او شد و به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

روحش شاد و یادش گرامی


ابراهیم هادی

پلاستیک به جای ساک ورزشی:

حدود سال 1354بود که مشغول تمرین بودیم که ابراهیم وارد سالن شد و یکی از دوستان هم بعد از او وارد سالن شد و بی مقدمه گفت: داداش ابراهیم ، تیپ وهیکلت خیلی جالب شده.وقتی داشتی تو راه می اومدی



ادامه مطلب ...

نخستین فرقه

                                           نخستین فرقه

محمد بن حنفیه در دیدگاه برخی از مردم، همان ویژگی هایی را داشت که در احادیث نقل شده بود. مثلاً نام او محمد و کنیه اش، ابوالقاسم بود. علاوه بر آن با صدور اجازه نامه ای به مختار، ظاهراً انتقام امام حسین (ع) را نیز ستاند. همین موضوعات برخی مردم را دور او جمع کرد، با اینکه خود ابن حنفیه، هیچ ادعایی نداشت.



ادامه مطلب ...

ملائکه در خدمت امام زمان(ع)


                                      ملائکه در خدمت امام زمان(ع)

از دیگر آیات و روایات می‌توان چنین استفاده کرد که تعداد ملائکه‌ای که در خدمت امام زمان(عج) و یاران ایشان خواهند بود، محدود به اینها نمی‌شوند و خصوصاً در دورة استقرار حکومت عدل مهدوی، ملائکه حضوری پررنگ خواهند داشت و گاه در مقام خادم، یاران و همراهان امام(ع) و شیعیان به ایفای نقش خواهند پرداخت.



ادامه مطلب ...

احمدی نژاد افشا می کند؛ مشائی حمایت!

       





صحبتها از شعار اصلی او در انتخابات سال گذشته اوج گرفت: عدالت. مکثی کوتاه و سپس اشاره ای و ناگهان هشداری مستقیم به دو نفر: « شما هزار میلیارد تومان به یک بانک خصوصی بدهکارید. حالا بدون آنکه بدهی خود را پرداخته باشید، می‌خواهید با 290 میلیارد تومان، 29 درصد از سهام در اختیار این بانک را خریداری کنید!»


ادامه مطلب ...

حجاب در قرآن

 


مفهوم و ابعاد حجاب در قرآن

هدف و فلسفه حجاب
حجاب چشم
حجاب در گفتار
حجاب رفتاری
حجاب و عفت
حجاب زنان سالمند
آیا حجاب مانع همه بزهکاری های اجتماعی است؟
همچنین ببینید:

منابع:



ادامه مطلب ...

واقعیت حجاب

حجاب چیست؟

موضوع حجاب در اسلام بطور مفصل مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و نظریات بسیاری نیز در اینمورد مطرح شده است. در بررسی چگونگی حجاب و شناخت واقعیت آن، در ابتدا میبایست به ریشه کلمه حجاب و مشتقات آن بپردازیم . کلمه حجاب در زبان عربی به معنی پرده و پوشش میباشد و متداولترین



ادامه مطلب ...