در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

شناسنامه امام محمد باقر علیه السلام

                                         ولادت امام باقر علیه السلام 

 

 تاریخ حیات      ؛      مادر آن حضرت       ؛    کنیه و لقب آن حضرت       ؛   چرا به آن حضرت باقر گویند؟

نقش انگشتری حضرت      ؛    خلفای معاصر با حضرت    ؛     فرزندان حضرت 

 

 

 

 

   

ولادت با سعادت امام مخمد باقر ( ع ) برهمه شیفتگان امامت و ولایت مبارک باد

 

ادامه مطلب ...

حکایت مسجد امام حسن مجتبی(ع) در شهر مقدّس قم

 حدود هفده سال پیش (1340) روز پنج‌شنبه‌ای بود، مشغول تعقیب نماز صبح بودم، که درب منزل را زدند. بیرون رفتم دیدم سه نفر جوان که هر سه مکانیک بودند، با ماشین آمده و گفتند: تقاضا داریم امروز که روز پنج‌شنبه است، با ما همراهی نمایید تا به مسجد جمکران مشرّف شویم و دعا کنیم، زیرا حاجتی شرعی داریم.

 

 

 

ادامه مطلب ...

نام های زیبا و اصیل ایرانی برای پسران ( همراه با معنی)

بخشی از شیرین ترین لحظات دوران بارداری زمانی است که شما برای انتخاب نام فرزندتان صرف می کنید. نامی که برای کودک بر می گزینید می تواند شخصیت فردی و اجتماعی وی را تحت تاثیر قرار دهد چرا که نخستین آهنگ آشنا برای کودک نام اوست و اثر بسزائی در شکل گیری اندیشه و آینده کودک دارد.  

 

ادامه مطلب ...

زیباترین نام های ایرانی برای دختران (همراه با معنی)


 طبق ماده بیست قانون ثبت احوال کشور انتخاب نام بااعلام کننده (پدر ومادر) است. اما بعضی از نامها بدلیل عدم تناسب نام با جنس نوزاد یا دارا بودن معنی غیرقابل قبول و... در این قانون غیرمجاز اعلام گردیده است  

 

 

 

ادامه مطلب ...

• معرفی محبوب ترین و پرفروش ترین گوشیهای همراه سال 2009

سایت سنجش تلفنهای همراه Omio با معرفی 10 تلفن همراه برتر سال 2009 گوشی HTC Hero را به عنوان محبوب ترین تلفن همراه سال معرفی کرده است.  

 

ادامه مطلب ...

درسی از همسردارى پیامبر

                                      پیامبر اکرم  

با اینکه اکثر همسران رسول خدا صلى الله علیه وآله زنانى سالمند، یتیم دار، بیوه و داراى اخلاق متفاوت بودند اما همان گونه که قرآن سفارش کرده است: «عاشروهنّ بالمعروف»(1)، معاشرت پیامبر صلى الله علیه وآله با آنان به نیکى و خوبى  

 

ادامه مطلب ...

سلمان؛ صحابی پیامبر(ص)، یاور امام زمان(ع)

سلمان به پیامبر ایمان آورده بود و از جان و دل آن حضرت را تصدیق می‏کرد، ولی چون برده بود، نمی‏توانست همیشه پیامبر را همراهی کند. ازاین‏رو، پیامبر به سلمان فرمود که با ارباب خود «مکاتبه»1 کن تا از بندگی آزاد شوی. هنگامی که سلمان سخن پیامبر را دربارة آزادی‏اش شنید، نزد اربابش شتافت و موضوع را با وی در میان نهاد. مرد یهودی گفت: «به شرطی که نخلستانی شامل 300 اصل درخت خرما بنا کنی و چهل اوقیه طلا بپردازی، من حاضرم تو را آزاد کنم». 

 

ادامه مطلب ...

چهل گوهر از صدف زینت عبادت کنندگان(ع) امام سجاد

صدف 

  

 

                 شهادت امام سجاد بر همه شیعان و عاشقان ولایت تسلیت باد 

ادامه مطلب ...

توصیه امام زمان (عج)به خواندن صحیفه سجادیه

صحیفه سجادیه 

به نقل از سایت ویژه امام سجاد (علیه السلام) ؛ محدث عظیم و سالک وارسته مرحوم مجلسی اول می‌فرماید: « در اوایل جوانی مایل بودم نماز شب بخوانم اما نماز قضا بر عهده‌ام بود و به همین دلیل احتیاط می‌کردم و نمی‌خواندم. خدمت شیخ  

 

ادامه مطلب ...

مدت حکومت امام عصر (عج) چند سال است؟

یکی از پرسش‌هایی که ذهن بسیاری را به خود مشغول داشته، این است که حکومت امام زمان(ع) یا به طور کلی حکومتی که پس از ظهور مستقر می‌شود، چند سال به طول می‌انجامد؟ در این مقاله ابتدا روایت‌های موجود در این زمینه، بررسی و در ادامه نتیجه به دست آمده از جمع روایات بیان شده است. 

 

 

 

 

ادامه مطلب ...