در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

اصلاح کننده واقعی | استاد رائفی پور

 

 

گزیده ای از سخنان استاد علی اکبر رائفی پور در مورد اباصالح، مصلح واقعی . 

 

برای دیدن و دانلود به ادامه مطلب بروید ...

ادامه مطلب ...

فتنه اقتصادی قبل از انتخابات | رائفی پور

 

 

بخشی از سخنرانی استاد علی اکبر رائفی پور درباره فتنه اقتصادی قبل از انتخابات ریاست جمهوری 1392 . 

 

               

 

                                           این کلیپ بصیرت افزا را دانلود کنید ...

ادامه مطلب ...

گلستانی برای عاقلان

مجموعه‌ای از روایات امام حسن عسکری عیله السلام 

 

 

 

دو روی = بدبختی 

قالَ الإمامُ الْعَسْکَری " لیس العبد عبدا یکون ذا وجهین و ذالسانین یطری اخاه شاهدا و یاکله غائبا اعطی حسده و ان ابتلی خانه."  

حضرت امام حسن عسکری( علیه السلام) فرمود: چه بد است آن بنده خدایی که دو رو و دو زبان است در حضور برادرش او را می‌ستاید و پشت سر از او بدگویی می‌کند اگر چیزی ( به آن برادر دینی) برسد حسودی کند و اگر گرفتار شود بر او خیانت ورزد.  

  

 

نشانه‌های ایمان 

قالَ (علیه السلام): عَلامَةُ الاْیمانِ خَمْسٌ: التَّخَتُّمُ بِالْیَمینِ، وَ صَلاةُ الإحْدی وَ خَمْسینَ، وَالْجَهْرُ بِبِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم، وَ تَعْفیرُ الْجَبین، وَ زِیارَةُ الاْرْبَعینَ.(۱) 

فرمود: علامت و نشانه ایمان پنج چیز است: انگشتر به دست راست داشتن، خواندن پنجاه و یک رکعت نماز (واجب و مستحبّ)، خواندن «بسم الله الرّحمن الرّحیم» را (در نماز ظهر و عصر) با صدای بلند، پیشانی را ـ در حال سجده ـ روی خاک نهادن، زیارت اربعین امام حسین(علیه السلام) انجام دادن.  

 

[۱] - حدیقة الشّیعة: ج 2، ص 194  

 



  

من، دوستم و دشمنم 

قالَ (علیه السلام): قُولُوا لِلنّاسِ حُسْناً، مُؤْمِنُهُمْ وَ مُخالِفُهُمْ، أمَّا الْمُؤْمِنُونَ فَیَبْسِطُ لَهُمْ وَجْهَهُ، وَ أمَّا الْمُخالِفُونَ فَیُکَلِّمُهُمْ بِالْمُداراةِ لاِجْتِذابِهِمْ إلَی الاْیِمانِ.(۲) 

فرمود: با دوست و دشمن خوش گفتار و خوش برخورد باشید، امّا با دوستان مؤمن به عنوان یک وظیفه که باید همیشه نسبت به یکدیگر با چهره‌ای شاداب برخورد نمایند، امّا نسبت به مخالفین به جهت مدارا و جذب به اسلام و احکام آن.  

 

[۲] - مستدرک الوسائل: ج 12، ص 261، ح 14061  


 برای خواندن باقی روایات به ادامه مطلب بروید ...

ادامه مطلب ...

چه زمان خوردن و آشامیدن ارزشمند می شود؟

 

 

خوردن و آشامیدن با رنگ الهی یکی از گرایش‏های اصلی انسان گرایش به لذت است و یکی از موارد لذت، خوردن و آشامیدن است که فطری است و از نظر اخلاق، حکم به خوب و بد آنها نمی‏توان کرد، چون خوب و بد اخلاقی مخصوص افعال اختیاری است که برای رسیدن به هدف خاصی انجام می‏گیرد. اما این‏ها افعال نیستند، میل‏های فطری و طبیعی‏اند که خدا در سرشت انسان قرار داده است.  


خوردن

فطری بودن خوردن و آشامیدن علاقه به لذتِ خوردن و آشامیدن یک امر فطری است و مورد مدح و ذم نیست. برای این مطلب شواهد زیادی از آیات کریمه قرآن می‏توان به دست آورد که به نمونه ای از آن ها اشاره می نماییم : . . . 

 

به ادامه مطلب بروید ...

ادامه مطلب ...

اگه گناهی داری که نمی توانی ترکش کنی بخوان!

اگه گناهی داری که نمی توانی ترکش کنی بخوان!  

 

انسان ها با توجه به محیطی که در آن به دنیا می ایند تربیتی که در خانواده می شوند خصوصیاتی که اصطلاحا ارثی هستند، مدرسه ای که می روند، معلمان و اساتیدی که خواهند داشت، دوستانی که در آینده با آنها نشست و برخواست می کنند و ... یک سری صفات خوب و بد را ممکن است بدون زحمت داشته باشند. 

 

 

 

یک نکته ی قرآنی: برسد به دست هرکسی که فکر می کنه گناهی داره که نمی تونه ترکش کنه 

شح نفس یعنی بخل شدید قلب که با حرص همراه است.

تعبیر قرآن این است : شح را برای انسان به منزله یک دشمن تلقی کرده‏ است. در آیه 14 سوره تغابن قرآن می خوانیم:  

 

 

 

 

«ان من ازواجکم و اولادکم عدوا لکم، برخی از همسران و فرزندان شما دشمنان شما هستند ، و بعد خداوند چنین فرمود: «انما اموالکم و اولادکم فتنه، اموال شما و فرزندانتان صرفا (وسیله) آزمایشند» (تغابن/15) 

در اینجا دیگر ازواج ذکر نشده است. اولاد دو بار، ازواج یک‏بار و اموال هم یک بار ذکر شده است. در آیه‏ مورد بحث می‏فرماید : . . . 

 

به ادامه مطلب بروید ...

ادامه مطلب ...

احتیاط! شیاطین مشغول کارند

هشدار شریعتمداری به سران قوا: 
احتیاط! شیاطین مشغول کارند 

خبرگزاری فارس: مگر همین شیطان بزرگ، در جریان فتنه 88، موسوی و کروبی و خاتمی را به «سراب قدرت» فریب نداد؟ و مگر آنچه از زشتی در دل نهفته داشتند را بیرون نریخت و برملا نکرد؟ 

خبرگزاری فارس: احتیاط! شیاطین مشغول کارند 

 

 

به گزارش در انتظار یار ، حسین شریعتمداری در یادداشت امروز کیهان نوشت: شیطان، راهزن است و مثل همه راهزن ها در گوشه های تاریک مسیر و نقاط نادیدنی به کمین می نشیند. بسیار مراقب است که دیده نشود و ردپایی از خود باقی نگذارد. 

او، آدم ها را می بیند ولی خود، دیده نمی شود. «انه یراکم و قبیله من حیث لاترونهم- او و دارودسته اش شما را می بینند، از جایی که شما آنها را نمی بینید». 

شیطان هم مانند بقیه راهزنان به کاروان می تازد و کاروانیان را لخت می کند. مگر پدر و مادرمان، حضرات آدم و حوا علیهم السلام را لخت نکرد؟! راهزنان به اموالی که از کاروانیان می ربایند قناعت می کنند ولی ... 

 

به ادامه مطلب بروید ...

ادامه مطلب ...

میمون فضانورد ایرانی به دانشگاه امیرکبیر می‌رود

میمون فضانورد ایرانی به دانشگاه امیرکبیر می‌رود  

خبرگزاری فارس: پیشگام، میمون فضانورد ایرانی بعد از ظهر فردا دوشنبه مهمان دانشکده هوافضای دانشگاه امیرکبیر است.  

خبرگزاری فارس: میمون فضانورد ایرانی به دانشگاه امیرکبیر می‌رود 

  

جمال‌الدین بهرام‌پور نایب دبیر انجمن علمی دانشکده هوافضای دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: در همایشی که قرار است فردا در دانشگاه امیرکبیر برای بررسی ارسال موجود زنده به فضا صورت بگیرد، میمون فضانورد ایرانی نیز به دانشگاه آورده می‌شود.  

وی افزود: در این همایش که با حضور ابراهیمی رئیس پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی سازمان فضایی ایران برگزار می‌شود، قرار است بحث و تبادل نظر در رابطه با میمون فضانورد صورت بگیرد.

بهرام‌پور ادامه داد: در این همایش، فیلم‌های منتشر نشده در مورد ارسال پیشگام به فضا و رفع ابهامات در رابطه با شایعات مطرح شده در مورد زنده نبودن این میمون پخش می‌شود.

بی بی سی

اعتصاب خبرنگاران بی‌بی‌سی در اعتراض به اخراج‌ها

خبرگزاری فارس: خبرنگاران بی‌بی‌سی در اعتراض به اخراج‌ها در این شبکه از نیمه شب یکشنبه به مدت 24 ساعت اعتصاب می‌کنند.   

خبرگزاری فارس: اعتصاب خبرنگاران بی‌بی‌سی در اعتراض به اخراج‌ها 

  

به گزارش در انتظار یار به نقل از خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس»، خبرنگاران بی‌بی‌سی در اعتراض به اخراج‌ها در این شبکه خبری، 24 ساعت اعتصاب خواهند کرد و انتظار می‌رود در پی این اعتصاب، برنامه‌های این شبکه با اختلال مواجه شود. 

اعضای اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران نیمه شب یکشنبه کار خود در بی‌بی‌سی را متوقف می‌کنند و در اطراف دفاتر بی‌بی‌سی در سرتاسر انگلیس حصار کشی می‌کنند. 

این اتحادیه از بی‌بی‌سی مهلتی شش ماهه برای تمامی شغل‌هایی که قرار است از این شبکه حذف شود خواسته بود تا در این مدت گفت‌وگو و مذاکراتی برگزار شود. 

بی‌بی‌سی روز یکشنبه برخی گمانه‌زنی‌ها درباره ایجاد اختلال در برنامه‌های این شبکه به دلیل اعتصاب را رد و درباره برنامه برگزاری اعتصاب نیز ابراز تاسف کرد. 

این شبکه خبری اعلام کرد که تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا کارمندان اخراج شده را در هر جایی که ممکن است دوباره به کار گیرد.  

مقتدی صدر به دولت بحرین هشدار داد/حمایت عراقی‌ها از انقلاب بحرین

مقتدی صدر به دولت بحرین هشدار داد/حمایت عراقی‌ها از انقلاب بحرین 

خبرگزاری فارس: رهبر جریان صدر در عراق به دولت بحرین هشدار داد در صورت آزاد نکردن بازداشت شدگان سیاسی، در روزهای آینده موضع دیگری اتخاذ می کند. 

خبرگزاری فارس: مقتدی صدر به دولت بحرین هشدار داد/حمایت عراقی‌ها از انقلاب بحرین 

 

 

به گزارش در انتظار یار به نقل از شبکه العالم، مقتدی صدر در بیانیه ای از بحرینی‌ها خواست تا دستیابی به پیروزی نهایی، به انقلاب و جهاد علیه ظلم ادامه دهند. 

وی گفت که دولت بحرین به هیچ یک از خواسته‌های تظاهرکنندگان و انقلابیون عمل نکرده است.

مقتدی صدر از دولت بحرین خواست بازداشت شدگان را فورا و بدون تاخیر آزاد کند.  

 

وی همچنین تهدید کرد در صورتی که دولت بحرین این اقدام را انجام ندهد، موضع دیگری در روزهای آینده اتخاذ می کند. 

رهبر جریان صدر، انقلاب بحرین را مظلوم توصیف کرد و اظهار داشت : . . . . 

 

به ادامه مطلب بروید ...

ادامه مطلب ...

نحوه برخورد رهبر انقلاب امام خامنه ای با دختر و پسر جوان در کوه

 

 

به گزارش در انتظار یار ، یکی از محافظان مقام معظم رهبری در خاطره ای گفت:  یک روز که مقام معظم رهبری به کوههای اطراف تهران برای کوه پیمایی رفته بودند، با دختر و پسری دانشجو برخورد می کنند که به لحاظ ظاهری وضع نامناسبی داشتند.

آنها به یک باره در مقابل گروه ما قرار گرفتند و فرصت جمع و جور کردن و رسیدگی به وضع ظاهری خودشان نداشتند از رفتار آنها مشخص بود که خیلی ترسیده بودند  

 واینگونه به نظر می رسید که .... 

 

به ادامه مطلب بروید ...

ادامه مطلب ...