در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

ولادت با سعادت امام هادی (ع)


ولادت با سعادت امام هادی (ع) مبارک باد

ویژه نامه


نگرش علم الحدیثی امام هادی (علیه السّلام)

نگاهی به وضعیت حدیث در دوران امام هادی (علیه السّلام)

همان‌طور که می‌دانیم،باب صدور حدیث در اهل سنت با رحلت حضرت رسول اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) بسته شد و پس از آن،نوبت جمع و تدوین حدیث فرا رسید که متأسفانه با فرمان منع کتابت حدیث،مدتی نه چندان کوتاه میان صدور حدیث و کتابت و نگهداری آن از نسیان و جعل و تحریف،فاصله افتاد که این امر،معضلات و مشکلات بسیار زیادی برای فقها و محدثان اهل سنت به‌ وجود آورد، و آن‌ها را در سیل


ادامه مطلب ...

خانواده امام زمان (ع)


                                 خانواده امام زمان (عج)

  یکی از پرسش های مهم و البته جذاب ، برای بسیاری از افراد این است که آیا امام زمان (عج) ازدواج کردند و فرزندانی دارند یا خیر؟

جواب این پرسش نتیجه خاصی ندارد و درد کسی را دوا نمی کند ، اما از نظر کنجکاوی های معمول دوران نوجوانی ، برای خیلی از افراد مهم است و دوست دارند بدانند آیا از نظر دینی دلیلی وجود دارد که ثابت کند امام زمان (عج) ازدواج کردند یا خیر و اگر ازدواج کردند ، خانواده ایشان کجا زندگی می کنند و آیا آن ها هم عمری طولانی دارند؟



ادامه مطلب ...

جمکران و چند پرسش مهم


                                     جمکران و چند پرسش مهم

برخی شب های چهارشنبه به «مسجد مقدس جمکران» می روند، برای این که امام زمان (عج) را ببینند. آیا راست است که هر کس به جمکران برود ، عاقبت امام زمان (عج) را می بیند؟ چرا برخی مثل من هنوز موفق به این دیدار نشده اند؟
لطفاً به این نکات توجه فرمایید:


ادامه مطلب ...

ستارگان جاگوار در سال 20011


                   

  شگفت انگیزهای جاگوار: XJ Sentinel ضد گلوله|XJ75 Platinum Concept|XKR175


به گزارش سزویس علم و فناوری،یکی از ستارگان جاگوار در سال 2001 XJ Sentinel بوده که بر پایه XJ تولید شده اما توانایی های بالقوه ای در خود جای داده و آن ضد گلوله بودن بر پایه استاندارهای امنیتی B7 است. این نسل که از سال پیش یعنی 2009 معرفی گردید مجهز به پیشرانه AJ-V8 از نوع 8 سیلندر خورجینی و 5 لیتری بنزینی با توانایی تولید 390 اسب بخار و گشتاور 515 نیوتن متر با وزن 3800 کیلوگرم بوده که به کمک جعبه دنده 6 سرعته خودکار می تواند در عرض 7/9ثانیه به سرعت 100کیلومتر دست یابد و بیشینه سرعت آن 195 کیلومتر در ساعت است.

ادامه مطلب ...

بررسی موبایل توسط امام زمان(عج)

                                   شایعه پراکنی

شایعه‎ها ما را به جهنم می‎برند؟!

همه انسان‎ها در مقابل اعمال خود مسئول و پاسخگو هستند چه در مقابل قانون مادی و چه در مقابل قانون الهی. البته قانون مادی در بین مسلمانان به نوعی همان قانون الهی است چرا که قوانین ما بر اساس قرآن و احکام الهی تنظیم می‎شوند و اگر جایی می‎بینیم که قانون ما اشکال دارد ربطی به قانون اسلام ندارد چرا که یا ما قانون را کامل تنظیم نکرده‎ایم و یا قانون و حکم الهی را درست درک نکرده و در نتیجه قانون درستی وضع نکرده‎ایم .



ادامه مطلب ...

عربستان، کانون تحولات عصر ظهور

 پایتخت حکومت جهانی امام عصر(ع) مسجد کوفه خواهد بود امّا این امر باعث کاستن از رونق حج نخواهد شد. در منابع روایی دربارة کراهت سکونت در شهر مکّه گفت‌وگو به میان آمده که علل متعددی برای آن می‌توان برشمرد، اما از همه مهم‌تر و قابل فهم تر برای مردم زمانی خواهد بود که طیّ الارض، طیّ الهواء و طیّ الماء یک اتفاق عادی خواهد شد و بسیاری از مردم جهان با استفاده از این توانایی‌ها می‌توانند مسافت‌های طولانی را طی کنند. از همین‌رو امام عصر(ع)



ادامه مطلب ...

توسّل به حضرت فاطمه (س) نزد امام زمان (ع)



                                توسّل به حضرت فاطمه (س) نزد امام زمان (ع)

  عالم بزرگوار، عراقی (ره) در کتاب «دارالسّلام» می نویسد:

ملّا قاسم رشتی (ره) نقل کرده است: به اصفهان رفتم و به مقبره ی تخت فولاد، روزی که پنجشنبه نبود، روانه شدم. چون در آن دیار غریب بودم، نمی دانستم که مردم آن شهر فقط شب های جمعه به زیارت اهل قبور می روند و در دیگر ایّام، مقبره خالی از مردم است و چیزی در آنجا یافت نمی شود.



ادامه مطلب ...

عید سعید قربان


                                



عید قربان که پس از وقوف در عرفات (مرحله شناخت) و مشعر (محل آگاهی و شعور) و منا (سرزمین آرزوها، رسیدن به عشق) فرا مى رسد، عید رهایى از تعلقات است.

رهایى از هر آنچه غیرخدایى است. در این روز حج گزار، اسماعیل وجودش را، یعنى هر آنچه بدان دلبستگى دنیوى پیدا کرده قربانى مى کند تا سبکبال شود.



ادامه مطلب ...

برخی اعمال شب و روز عرفه

روایت شده که حضرت امام زین العابدین (ع) در روز عرفه صدای سائلی را شنید که از مردم تقاضای کمک می کرد. امام به او فرمود: واى بر تو آیا در این روز از غیر خدا تقاضا مى‎کنى؟ حال آن که در این روز امید مى‎رود که بچه‎ها در شکم هم از فضل خدا بی نصیب نمانند و سعید شوند.


ادامه مطلب ...

اسم اعظم حضرت حق

                                    

از هر چه بگذریم سخن دوست خوش تر است. این توسلات را مبادا فراموش کنید. به حضرت بقیة الله (ع) توسل داشته باشید. زیرا آثار عجیبی دارد. در این رابطه، این جمله را برای همه ی آقایان عرض می کنم تا اهمیّت این موضوع را بدانند. حضرت آیت الله سید محمد کشمیری، استاد ما و از اولیای الهی و اوتاد بود. علمای نجف درباره ی عظمت پدر ایشان حضرت آیت الله سید مرتضی کشمیری می گفتند، اگر ایشان ادّعای نبوت می کرد نمی توانستیم ردّ بکنیم . ایشان اهل چنین ادّعا هایی نبود و




ادامه مطلب ...