در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

حداکثر همکاری مجلس با دولت در تصویب برنامه توسعه پنجم

خواندنی‌ها از خانه ملت

* حجت‌الاسلام مصباحی مقدم نماینده مردم تهران با اشاره به دیدار رئیس جمهور با نمایندگان اصولگرا گفت: برخی از نمایندگان فهرستی از افراد کارآمد را به رئیس جمهور ارائه کردند.
* سردار مهدی محمدی‌فرد، معاون پارلمانی نیروی انتظامی از نشست مشترک فرمانده این نیرو با هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در روزهای آینده خبر داد.
* محمدحسین موسی‌پور معاون پارلمانی وزیر کشور در حاشیه صحن علنی مجلس با بیان این‌که هیچ خبری از انتخاب وزیر کشور آتی ندارد، افزود: شایعاتی درباره گزینه‌های احتمالی این وزارتخانه مطرح شده است که من هم مثل شما، آنها را شنیده‌ام.
* در راهروهای پارلمان اعلام شد که جمعی از خانواده‌های داغدار سانحه هوایی پرواز
تهران - بیشکک در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار توجه ویژه برای احقاق حقوق متوفیان این حادثه شدند.
* دیروز تیم سازمان انتقال خون ایران به دعوت کمیسیون بهداشت و درمان در راهروی مجلس مستقر شده و جمعی از نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی، با حضور در این پایگاه، خون خود را اهدا کردند.
* یک عضو برجسته کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد که حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، احتمالاً به عنوان گزینه اصلی وزارت اطلاعات دولت دهم به مجلس معرفی می‌شود.

گروه سیاسی ‌ـ در حالی‌که اکثر وقت جلسه دیروز نمایندگان مجلس به بررسی تصویب قوانین در خصوص مشمولان خدمت نظام وظیفه اختصاص یافت، اما حواشی جلسه فراکسیون اصولگرایان با رئیس جمهور و حوادث اخیر، همچنان موضوع اول اظهار نظرات و نطق‌های نمایندگان بود.
به‌گزارش خبرنگار پارلمانی «ایران»، در این خصوص 202 تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور معیارهای مورد نظر خود را برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دهم اعلام کردند. نمایندگان در این نامه با تبریک مجدد پیروزی دکتر محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کردند: همکاران شما در دولت که بزودی معرفی خواهند شد، بایستی ضمن التزام عملی به اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه، توان، ظرفیت و تجربه و تخصص کافی جهت کمک به جنابعالی برای انجام مأموریت‌ها را داشته باشند و برای ارتقای سطح کیفی و کمی و اجرای برنامه‌های درازمدت و میان مدت نظام جمهوری اسلامی ایران و وظایف روزمره و جاری تلاش کنند. امضا کنندگان خاطر نشان کردند: مجلس شورای اسلامی در بررسی لوایح تقدیمی دولت که با رعایت اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز بیست ساله، برنامه توسعه پنج ساله، سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و دیگر سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تهیه شده باشد، مصمم است حداکثر همکاری را در تصویب آن اعمال کند.
* میر حسین موسوی باید احضار و در دادگاه پاسخگوی رفتارهای غیر قانونی باشد
در جلسه علنی دیروز مجلس محمد کریم شهرزاد از ناطقان میان دستور بود که بحث را به سوی حوادث اخیر برد. وی در نطق خود با اشاره به انتخابات اخیر گفت: ملت قهرمان ایران در حماسه 22 خرداد علی‌رغم فشارهای همه جانبه نظام سلطه با حضور 40 میلیونی در انتخابات بار دیگر لیبرال دموکراسی غرب را به چالش کشیدند و با آرمان‌های شهیدان، امام و ولایت فقیه تجدیدمیثاق کردند و با نشان دادن ظرفیت بالای نظام تراز جدیدی از اقتدار ملی و مرد‌م‌سالاری دینی را به نمایش گذاشتند.
وی ادامه داد: فاجعه با طرح دروغ بزرگ تقلب در انتخابات ریاست جمهوری کلید خورد و با ایجاد حوادث زنجیره‌ای بستر تجاوز به امنیت و جان و مال مردم فراهم شد.
وی با اشاره به اعترافات متهمان دادگاه‌های اغتشاشات اخیر اظهار داشت: اعترافات برخی از دستگیرشدگان بر هماهنگی آشوبگران با سفارتخانه‌های خارجی و اتکا به رسانه‌ها و منابع مالی آنها دلالت دارد.
شهرزاد ادامه داد: با طرح ادعای مضحک استفاده از قرص، آمپول اعتراف و شکنجه نمی‌توان صورت مسئله را پاک کرد، عجیب است که این داستانسرایی‌ها از زمان اعترافات احسان طبری و کیانوری مطرح شده و تاکنون مشخصات این داروها از دید جامعه پزشکی کشور و جهان مخفی مانده است.
وی در ادامه گفت: از آنجا که طبق اصل سوم قانون اساسی آحاد ملت در برابر قانون یکسان هستند، آقای موسوی باید هرچه زودتر احضار و در مورد رفتارهای غیرمسئولانه و غیرقانونی خود و به ویژه ارتباط بعضی از ستادهایش با سفارتخانه‌های خارجی در یک دادگاه علنی به ملت ایران توضیح دهد.
* اعتراض وقیحانه امریکا و فرانسه شدت دشمنی آنها را نشان می‌دهد
احمد توکلی نماینده مردم تهران نیز گفت: اعتراف وقیحانه امریکا و فرانسه در برابر دخالت در امور ایران از یک جهت شدت دشمنی و سلطه طلبی آنها را به ملت و کشور ایران نشان می‌دهد و از طرفی عمق غفلت و یا تغافل بعضی از سیاستمداران را آشکار می‌کند.
وی همچنین افزود: دعاوی غیر قانونی و حتی قانونی وقتی مورد استفاده دشمنان چنین قدار قرار می‌گیرند باید به خاطر حفظ منافع ملی نادیده گرفته شود. البته دشمنی غربی و سلطه گران با انقلاب تازگی ندارد و تا وقتی که انقلاب اسلامی ماهیتش را عوض نکند و از دست ندهد باقی خواهد ماند که انشاء الله از دست نخواهد داد.
توکلی با اشاره به این که آنچه دشمن را مؤثر می‌کند ضعف داخلی است به ذکر مثالی پرداخت و گفت: الان در همین فضا که
نشسته ایم انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها وجود دارد چرا اکثر افراد مریض نمی‌شوند برای اینکه قوت داخلی دارند. اگر ضعف داخلی داشته باشند میکروب‌ها که همیشه است اثر می‌کند و آدم را از پای می‌اندازد.
* اعتراض و اخطار نمایندگان به یکدیگر
اما پایان جلسه علنی دیروز با حواشی جالبی روبه رو شد و باعث شد تا دقایق پایانی، به اعتراض و اخطار نمایندگان به یکدیگر سپری شود.
پیش از پایان جلسه حمید رسایی نماینده مردم تهران به تذکر حمیدرضا کاتوزیان اعتراض کرد.تذکر کاتوزیان که در رابطه با برنامه 30/20 و نشان دادن تصویر وی و اظهاراتش در مورد ترانه موسوی که بی‌پایه و اساس بوده است، اعتراض کرده بود و خواستار به‌وجود آمدن فضای شفاف از سوی رسانه ملی شده بود.
حمید رسایی نیز در تذکر خود خطاب به ابوترابی گفت: چگونه شما به کاتوزیان که درنوبت تذکر نبوده‌است خارج از نوبت وقت دادید و به من که از صبح ثبت‌نام کرده بودم، وقت ندادید.
وی درادامه گفت: کاتوزیان هم‌پیمان کسانی شده است که مردم را به کف خیابان‌ها کشاندند. ایشان صحبت‌هایی را در موردمسائل شخصی از تریبون مجلس مطرح می‌کنند و تنها به دنبال تکذیب اظهارات خود است.
* نمایندگان از پاسخ وزیر رفاه قانع شدند
نمایندگان مجلس همچنین از اظهارات وزیر رفاه در خصوص نحوه نظارت بر شرکت ملی نفتکش قانع شدند. عبدالرضا مصری در صحن علنی مجلس حضور یافته بود تا به سؤال زهره الهیان و علیرضا زاکانی پاسخ بدهد و توانست نمایندگان را قانع کند.
الهیان در مورد علت بی انضباطی های مسئولین و نحوه نظارت شرکت نفتکش پرسیده بود اما مصری توانست با پاسخ خود نمایندگان را قانع کند. الهیان با اشاره به مدیریت شرکت نفتکش خاطر نشان کرد: مدیر این شرکت بیش از 20 سال در این شرکت حضور دارد و یک مدیریت انحصاری شده است و این مسئله منجر شده است که افراد دیگری در آن شرکت حضور نداشته باشند.
وی افزود: قراردادهای ساخت کشتی در این شرکت مسائل زیادی را به همراه دارد زیرا منابع کلانی در آن قراردادها وجود دارد که بدون در نظر گرفتن منافع ملی بسته می‌شود.
مصری نیز در پاسخ به سؤال الهیان، شرکت ملی نفتکش را یک شرکت خصوصی دانست و گفت: این شرکت دیگر دولتی نیست و قوانین تجارت بر آن اعمال می‌شود بنابراین اگر عزم مجلس بر آن است که اصل 44 اجرایی شود باید از این موضوع هم مطلع باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد