در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

اعتراف امریکا به همکاری با مخالفان در انتخابات ایران

مهدی عفیفی: ایران در سال‌های گذشته تسلیم هیچیک از فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب و بویژه واشنگتن نشده است

■ سیاست‌های دولت اوباما اشتباه است. ایران کشوری قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه است و واشنگتن نباید مانند دیگر کشورها با آن برخورد کند
■ در مرحله آینده کشورهای غربی در رفتار خود با تهران متفاوت از گذشته برخورد خواهند کرد
■ سیاست غرب در برخورد با مسائل خاورمیانه از جمله ایران حمایت از گروه‌های مخالف است
■ ایران می‌تواند در بهبود اوضاع افغانستان و عراق تأثیر بسیاری داشته باشد
■ واشنگتن در برخورد با مسائل خارجی شیوه‌هایی را در پیش می‌گیرد که بسیاری از کشورها آن را نوعی دخالت در امور داخلی خود می‌دانند و از این بابت ناخرسند هستند

توسط یک عضو فعال در حزب دموکرات عنوان شد
اعتراف امریکا به همکاری با مخالفان در انتخابات ایران

گروه سیاسی ـ یک عضو فعال در حزب دموکرات امریکا به سیاست‌های اشتباه دولت «باراک اوباما» در قبال جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرد و گفت: ایران کشوری قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه است و واشنگتن نباید مانند دیگر کشورها با آن برخورد کند.
مهدی عفیفی در برنامه «مع‌الحدث» (با رویدادها) شبکه خبری العالم، با تأکید به این‌که «ایران در سالهای گذشته تسلیم هیچیک از فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب و بویژه امریکا نشده است»، پیش‌بینی کرد که در مرحله آینده کشورهای غربی در رفتار خود با تهران متفاوت از گذشته برخورد کنند.
وی سیاست‌های غرب در قبال انتخابات اخیر ایران را نادرست خواند و اظهار داشت: امریکا و کشورهای اروپایی نه تنها با مخالفان در داخل ایران همکاری کردند بلکه مخالفان ایرانی مقیم خارج از کشور را تحت فشار قرار دادند تا از مخالفان ایران در داخل حمایت کنند و این سیاست در حوادث اخیر پس از انتخابات ایران تأثیرگذار بود.
عضو فعال حزب دموکرات امریکا به حمایت واشنگتن از مبارزات افغانستان علیه اشغالگران شوروی سابق اشاره کرد و افزود: سیاست امریکا و کشورهای اروپایی در برخورد با مسائل خاورمیانه از جمله ایران حمایت از گروه‌های مخالف است.
عفیفی تغییر سیاست‌های امریکا در دوران اوباما نسبت به دوران «جرج بوش» رئیس جمهوری سابق این کشور را رد کرد و گفت: واشنگتن در برخورد با مسائل خارجی شیوه‌هایی را در پیش می‌گیرد که بسیاری از کشورها آن را نوعی دخالت در امور داخلی خود می‌دانند و از این بابت ناخرسند هستند.
وی با تأکید به این‌که «تحقق منافع رژیم اسرائیل همچنان در رأس برنامه‌های امریکا در منطقه قرار دارد»، تصریح کرد: دولت امریکا به دنبال تحقق امنیت و توازن قوا در منطقه به نفع اسرائیل است.
این عضو فعال حزب دموکرات امریکا باردیگر بر اهمیت نقش ایران در منطقه بویژه در افغانستان وعراق تأکید کرد و گفت: حل مشکلات عراق و افغانستان سال‌ها طول خواهد کشید، اما ایران می‌تواند در بهبود اوضاع این دو کشور تأثیر بسیاری داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد