در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

کاهش قیمت مرغ و گوشت از هفته آینده

■■ صدرالله دولت، مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام و طیور: میزان کنونی تولید گوشت مرغ در ایران بی‌سابقه است

■ قیمت مرغ در حال حاضر 5 درصد بالاتر از قیمت واقعی است

مدیر عامل شرکت پشتیبانی دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توزیع مناسب و اقدامات انجام شده در چند روز آینده قیمت‌ها به ثبات رسیده و با کاهش قیمت در هفته آینده رو به رو خواهیم بود.صدرالله دولت در همایش بررسی راهکارهای بهینه‌سازی نظام توزیع کلی محصولات کشاورزی و پروتئینی خام دامی افزود: میزان تولید گوشت مرغ در ایران درتاریخ بی‌سابقه است و حتی مازاد تولید نیز وجود دارد.
وی درباره عوامل افزایش قیمت گفت: 4 هزار و 300 تن تولید روزانه مرغ داریم و با توجه به ماه مبارک رمضان و افزایش سفرهای تابستانی حجم تقاضا بالا رفته و قیمت افزایش یافته است.به گفته دولت، در مورد توزیع گوشت مرغ مشکلی نداریم و ذخیره لازم وجود دارد.
وی یکی از عوامل افزایش قیمت گوشت قرمز در کشور را خشکسالی در شهرهای جنوبی و‌ آسیب دیدن به منابع دامی عنوان کرد.مدیر عامل شرکت پشتیبانی دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی افزود: یکی دیگر از عوامل گرانی گوشت مرغ افزایش قیمت تمام شده آن است. با شروع ماه رمضان ذخیره خوبی داریم و امیدواریم با کاهش قیمت مواجه شویم.
به گفته دولت، در حال حاضر قیمت مرغ در کل کشور
5 درصد بالاتر از قیمت واقعی است.
وی با اشاره به اینکه سازمان میادین میوه و تره‌بار
تنظیم کننده بازار عرضه است، گفت: باید با توزیع مناسب قیمت را پائین‌تر آورد و تقریباً سازمان قیمت را متعادل می‌کند.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: در صورتی که توزیع مناسب گوشت قرمز داشته باشیم، طی چند روز آینده با کاهش قیمت مواجه می‌شویم.
دولت اضافه کرد: در حال حاضر به محاسبه نوع دام، ترکیب دام و مناطق مختلف کشور قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی در کشور 8 هزار و 800 تومان و قیمت گوشت گاوی 7 هزار و 800 تومان و در تهران حدود 800 تا هزار تومان از میانگین کشوری بالاتر است.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی افزود:با اقدامات انجام شده در چند روز آینده به ثبات رسیده و با کاهش قیمت در هفته آینده رو به رو خواهیم بود.
وی با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ افزایش جزئی یافته است، گفت: این امر ناشی از مناسبت‌های ماه شعبان بوده و در ماه رمضان که با کاهش مصرف تخم‌مرغ رو به رو هستیم قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.وی تأکید کرد: به دلیل ذخیره کافی جای نگرانی برای گوشت مرغ وجود ندارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد