در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

جنگنده های 3000 کیلومتری

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از افزایش توان پرواز جنگنده های راهبردی ایران تا طول 3000 کیلومتر خبر داد.


امیر سرتیپ خلبان «حسن شاه صفی» درمراسم فارغ التحصیلی جمعی از دانشجویان خلبانی و ناوبری اف14 نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: خلبانان ایران توانایی پروازهای بلند به طول سه هزار کیلومتر و با شعاع عملیاتی 1800 کیلومتر برای انهدام هر هدفی را دارند. ما اکنون از مهماتی استفاده می کنیم که 50 الی 60 کیلومتر مسیر را می پیماید و هر هدفی را نابود می کند.

وی افزود: بمب افکن های راهبردی ایران قادر به سوخت گیری از یکدیگر هستند تا بتوانند هر هدفی را در برد طولانی منهدم کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران اقتدار پوشالی بیگانگان حاضر در منطقه را خواهند شکست، گفت: روزی دشمن را از منطقه خاورمیانه بیرون خواهیم کرد.

شاه صفی افزود: در شرایطی که از منظر خیلی از سیاسیون تهدید جدی برای کشور وجود داشت، آمادگی نیروهای مسلح باعث شد که دشمن از انجام عملیات منصرف شود.

امیرشاه صفی گفت: دغدغه ارتقای کیفی نیروها و برگزاری رزمایش های متعدد باعث شده امروز با جرأت و کیفیت بیش از دوران هشت ساله دفاع مقدس ماموریت های محوله را انجام دهیم.

ایران می تواند در صورت یک تلاش همه جانبه، از موشک قاره پیما برخوردار شود

وی با بیان اینکه «تمرینات تاکتیکی مداوم، ساخت مهمات و تجهیزات به روز از ارتش، نیرویی قابل اتکا ساخته که تشنه واگذاری ماموریت است»، اظهار داشت: چند طرح خوب نیز آماده و ارایه شده که منتظر مجوز هستیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: مسئولیت پاسداری از فضای هوایی کشور جمهوری اسلامی ایران به عهده نیروی هوایی است.
ایران می تواند در صورت یک تلاش همه جانبه، از موشک قاره پیما برخوردار شود

در همین حال به گزارش خبرگزاری رویترز، «اوزی روبین» رئیس سابق برنامه دفاع موشکی اسرائیل اعلام کرد؛ ایران می تواند در صورت یک تلاش همه جانبه، ظرف سه یا چهار سال از موشک قاره پیما برخوردار شود.

روبین خطاب به یک کنفرانس دفاع موشکی در شهر هانتسویل که ارتش آمریکا بانی برگزاری آن بود گفت: در صورت تاکید ایران بر پیشرفت،تنها سه یا چهار سال طول خواهد کشید تا برد موشک بالستیک ایران به 3900 کیلومتر برسد.

مرکز اطلاعات ملی هوا- فضای نیروی هوایی آمریکا در گزارشی که در ماه ژوئن علنی شد اعلام کرد که ایران می تواند ظرف شش سال یک موشک قاره پیما تولید کند که برد آن به آمریکا برسد.

در این گزارش آمده بود: ایران برنامه های بلندپروازانه ای برای توسعه موشک بالستیک و فضایی دارد و می تواند تا سال 2015 یک نوع موشک قاره پیما را که برد آن به آمریکا می رسد مورد توسعه و آزمایش قرار دهد.

منبع: کیهان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد