در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

آسیا تایمز: مردم در طرفداری از موسوی تجدیدنظر کرده‌اند

آسیا تایمز در مقاله‌ای با اشاره به ضعف جریان حامیان موسوی نوشت: با گذشت زمان مردم به دلایل اقتصادی، ارزشی و تفاوت‌های دیدگاهی در طرفداری خود از جنبش راه سبز امید بازبینی کرده‌اند.
در مقاله این روزنامه آمده است: فعالان اصلاح‌طلب در ایران در دو هفته گذشته تلاش‌های بسیاری برای راه انداختن تظاهرات در نقاط مختلف تهران انجام دادند اما ناموفق بودند.
این نشریه می‌افزاید: اگرچه اردوگاه موسوی ابتدا اتهام تقلب در انتخابات را مطرح کرد و خواستار ابطال آن شد اما پس از آن، این خواسته کمرنگ شد و به فراموشی رفت. برخی از تحلیلگران اعتراض‌های پس از انتخابات را علیه نظام می‌دانند.
آسیا تایمز با اشاره به این که حامیان موسوی از مرفهین هستند، اضافه کرده است: با نگاه به شعارها و خواسته‌های معترض‌ها، می‌توان دید که با وجود مشکلات اقتصادی موجود در ایران، بهبود شرایط اقتصادی جایی را در میان خواسته‌های معترض‌ها نداشته است. در واقع موسوی به موضوع اقتصادی توجهی نداشت. موضوع اقتصادی از آن جهت مورد توجه نبود که پایگاه اجتماعی که این جنبش را شکل می‌داد، طبقه بالا و متوسط جامعه بود. جای تعجب نبود که در نقاط بالای شهر تهران که موسوی بر احمدی‌نژاد فائق آمد، اعتراض صورت گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد