در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

جلالی : کروبی درباره شکنجه جنسی در زندان به قطعیت نرسیده است

سخنگوی کمیته ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر درخصوص دیدار این کمیته با مهدی کروبی گفت: از آقای کروبی سؤال کردیم که آیا در خصوص شکنجه جنسی برخی بازداشت‌شدگان به قطعیت رسیده که پاسخ وی منفی بود.
کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی سه‌شنبه مجلس در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات دیدار برخی نمایندگان مجلس با مهدی کروبی تصریح کرد: در این دیدار که روز دوشنبه انجام شد و بیش از سه ساعت طول کشید وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیته ویژه مجلس ضمن شنیدن سخنان و دغدغه‌های مهدی کروبی درباره برخی برخوردها، گزارشی از عملکرد کمیته ارائه دادند. وی در ادامه گفت: محور اصلی این دیدار نامه وی به آقای هاشمی رفسنجانی بوده که از کروبی سؤال کردیم چند نفر از کسانی که این آزارها متوجه خود آنها بوده به وی مراجعه کردند که تعداد آنها را 4 نفر اعلام کرد. جلالی افزود: از آقای کروبی سؤال کردیم که آیا در خصوص شکنجه جنسی این 4 نفر به قطعیت رسیده که پاسخ وی منفی بود و خود او هم گفت که در نامه به آقای هاشمی رفسنجانی تأکید کرده این مسئله برای او قطعی نیست اما چون خود را از نظام می‌داند و برای وی آبروی اسلام اولویت دارد خواستار بررسی موضوع است.
وی با اعلام خبر دیدار قریب‌الوقوع برخی نمایندگان با رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: تلاش می‌کنیم بزودی با آیت‌الله آملی لاریجانی ملاقاتی داشته باشیم تا هم مسائل مربوط به حوادث اخیر به خصوص مطالب مربوط به بازداشتگاه‌ها را با ایشان در میان بگذاریم و هم پیشنهادات خود را برای رسیدگی به این مسائل مطرح نماییم.
جلالی افزود: ‌آقای کروبی هنوز فردی را برای طرح مسائل خود از وضعیت بازداشتگاه‌ها معرفی نکرده است و قرار شد مقدمات این کار انجام شود تا بعداً افراد معرفی و در جلسه‌ای با حضور مسئولان ذیربط و اعضای کمیته ویژه مطالب آنها بررسی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد