در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

تامیفلو را برای موارد وخیم نگهدارید

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که داروی ضدویروسی تامیفلو تنها باید برای افراد به خصوص آسیب‌پذیر نسبت به آنفلوآنزای خوکی به کار رود.

به گزارش خبرگزاری رویترز پیش از این سازمان جهانی بهداشت تجویز تامیفلو را به تصمیم‌گیری پزشکان واگذار کرده بود.

اما روز جمعه 21 آگوست (30 مرداد)‌ سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که افرادی که به موارد ملایم تا متوسط آنفلوآنزای خوکی دچار می‌شوند، نیازی به دارو ندارند، اما افراد کم‌سن، سالمند، باردار، و آنهایی که دچار مشکلات بهداشتی زمینه‌ای هستند، باید دارو را دریافت کنند.

 اگر کشورها تامیفلو را بدون قید و بند مصرف کنند،‌ امکان دارد که ویروس‌های مقاوم به وجود آید، و مبارزه جهانی با آنفلوآنزای آ را مختل کند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد افرادی که تصور می‌‌رود در معرض خطر عوارض ناشی از آنفلوآنزای خوکی باشند- کودکان کمتر از 5 سال،‌ افراد بالای 65 سال، و آنهایی که مشکلات بهداشتی دیگر مانند بیماری قلبی، HIV و دیابت دارند، یقینا باید این دارو را دریافت کنند.

 سازمان جهانی بهداشت همچنین توصیه می‌کند که همه بیماران،‌ از جمله کودکانی،‌ که دچار موارد شدید آنفلوآنزای خوکی با اشکال در تنفس، درد قفسه‌سینه یا ضعف شدید هستند،‌ به فوریت تامیفلو دریافت کنند، شاید با دوزهایی بالاتر از مقداری که اکنون مصرف می‌شود.

 سازمان جهانی بداشت می‌گوید تا به حال اغلب بیماران مبتلا به آنفلوآنزای خوکی در سراسر جهان در طول یک هفته بدون درمان پزشکی بهبود یافته‌اند. با این حال 40 درصد موارد آنفلوآنزای خوکی شدید در کودکان و بزرگسالان زیر 50 سال از پیش سالم رخ می‌دهد.

 سازمان جهانی بهداشت تخمین زده است که در طول دو سال آینده تا حدود 2 میلیارد نفر به ویروس آنفلوآنزای خوکی مبتلا شوند- یعی تقریبا یک سوم جمعیت جهان.

در کنفرانس آنفلوآنزای خوکی که اخیرا در پکن برگزار شد، یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت، پیش‌بینی کرد که "افزایش سرسام‌آوری" در موارد این بیماری در آینده رخ خواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد