در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

تخمین ابتلای 10 تا 24 میلیون ایرانی به آنفلوانزای آ

 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، اظهار کرد: انتشار  پاندمی آنفلوآنزای آ در ایران 10 تا 24 میلیون نفر را به بیماری مبتلا خواهد کرد

و از این میزان 500 هزار تا یک میلیون نفر در مراکز بهداشتی درمانی بستری خواهند شد و 105 تا 245 هزار نفر فوت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا دکتر گویا در سمینار یک روزه آنفلوانزای خوکی که پنج‌شنبه 29 مرداد در مرکز بهداشت استان گیلان برگزار شد، افزود: البته تمامی این آمارها با توجه به محدودیت امکانات ذکر شده است اما در ایران که سیستم بهداشتی آن همیشه در حال آماده باش است، می توان این آمار را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.

دکتر گویا گفت: امروز ما به فاز 6 پاندمی در جهان رسیده‌ایم یعنی انتقال انسان به انسان که در این مرحله عملیات مهار بی‌فایده است؛ چرا که در این مرحله ما با انتقال پایدار انسان به انسان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در چنین مرحله‌ای باید عملیات تخفیف مدنظر واقع شود که این امر مستلزم کاهش موارد ابتلا، کاهش موارد شدید بیماری، کاهش موارد بستری، کاهش موارد نیاز به خدمات ویژه و کاهش موارد مرگ و میر است. در این زمینه برای رسیدن به چنین هدفی نیازمند آموزش همه جانبه هستیم.

وی تصریح کرد: کاهش موارد ابتلا، مرگ و میر و عوارض ناشی از پاندمی، کاهش گسترش و تخفیف موارد بیماری، حفظ و نگهداری سرویس‌های ضروری اجتماعی و فعالیت‌های حیاتی کشور از جمله اهداف کلی در برنامه‌های اتخاذ شده ایران برای مقابله با این پاندمی است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با اشاره به شیوع آنفلوانزای خوکی بعنوان یک بحران در آینده تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه مورد مرگ ناشی از آنفلوانزای خوکی در ایران به ثبت نرسیده است و تمام مبتلایان بعد از ابتلا و درمان، بهبود پیدا کرده‌اند و ما بدنبال واکنش مناسب هستیم. در مقابله با این بحران احتمالی، برخورد سیاسی نخواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد