در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

مرگ 90 درصد زبان ها


                                          مرگ 90 درصد زبان ها 

زبان‌شناس آلمانی: طی چند سال آینده 90 درصد زبان‌ها می‌میرند

خبرگزاری فارس: یک زبان‌شناس آلمانی می‌گوید: زبان چینی تنها زبانی است که بیش‌ترین کاربر را دارد، ولی تا سه نسل آینده بین 60 تا 90 درصد از 6 هزار و 500 زبانی که در دنیا به آنها تکلم می‌شود به طور کلی از بین می‌روند. 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری د. د. پ، توماس اشتولتس ، زبان‌شناس آلمانی می‌گوید: ما از 6 هزار و 500 زبانی که در سراسر دنیا به کار برده می‌شود، شاید تنها حدود 15 درصد را خوب می‌شناسیم.

در بین زبان‌های رایج چین با یک میلیارد نفر، بیش‌ترین کسانی را دارد که به زبان چینی به عنوان زبان مادری تکلم می‌کنند.

اگرچه کشور چین بیش از یک میلیارد و 270 میلیون نفر جمعیت دارد، اما بخشی از مردم این کشور به زبانی غیر از زبان چینی به عنوان زبان مادری صحبت می‌کنند.

به گفته او، پس از آن زبان انگلیسی قرار دارد که 350 میلیون نفر از آن به عنوان زبان مادری استفاده می‌کنند.

زبان اسپانیایی با 250 میلیون متکلم در جایگاه سوم قرار دارد.

در دنیا کسانی که از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند، بسیار بیشتر از 350 میلیون نفر هستند. اما تنها همین تعداد انسان زبان مادری‌شان انگلیسی است.

زبان آلمانی به عنوان زبان مادری با 100 میلیون نفر و زبان فرانسه با 90 میلیون نفر به ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

تحقیقات نشان می‌دهد که از برخی زبان‌ها تنها حدود 500 نفر به عنوان زبان مادری استفاده می‌کنند که آنها نیز در حال استحاله هستند.

توماس اشتولتس می‌گوید: تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد تا سه نسل آینده بین 60 تا 90 درصد زبان‌هایی که در دنیا از آنها استفاده می‌شوند به طور کلی از بین می‌روند.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که نفوذ زبان انگلیسی نسبت به سایر زبان‌ها بیشتر است.

 

خبر گزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد