در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

اشپیگل گوشه ای از حمایت های آمریکا و غرب از گروهک تروریستی

برلین- نشریه اشپیگل در تحلیل حادثه تروریستی درمنطقه پیشین سیستان وبلوچستان ضمن افشای بخشی از روابط سازمان یافته جندالله با سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و 

 

 

غرب نوشت: کارشناسان امنیتی این گزینه که سرویس های اطلاعاتی غرب در انفجار اخیر (در ایران ) شرکت داشته اند را قابل تصور می دانند.


این نشریه آلمانی در شماره اینترنتی خود مطلبی با عنوان "ایران، غرب و پاکستان را مسوول خونریزی معرفی می کند" در باره "عوامل پشت این حمله" نوشت: تهران حملات خود را متوجه آمریکا و بریتانیا می کند.
به نوشته اشپیگل، "اسکات لوکات" کارشناس رابطه ایران و امریکا از دانشگاه "برمینهم" در وبلاگ خود به این موضوع اشاره کرده مدت زیادی است که پاکستان مظنون به پناه دادن به این گروه می باشد،
در این مطلب آمده است: احتمال اینکه آمریکا و بریتانیا پشت جندالله قرار داشته باشند،وجود دارد. کارشناسان این احتمال را مردود نمی دانند که قدرت های غربی برای ضربه زدن به ایران از چنین گروههایی استفاده کنند.
در ادامه این مطلب با اشاره به تحلیل "سیمون هرش"روزنامه نگار معروف امریکایی در جولای سال 2008 مبنی بر اینکه جندالله یکی از گروههایی است که ازسوی آمریکا حمایت می شود آمده است:هرش به نقل از "رابرت بر" یک کارمند سابق سیا نوشته بود واشنگتن شورشیان بلوچستان از جمله جندالله را مورد حمایت قرار می دهد.
"بر" همچنین فاش کرده بود: ما بار دیگر با بنیادگرایان سنی همانند دهه 80 در افغانستان همکاری می کنیم.
به گفته "هرش"به نقل از یک کارمند پنتاگون، جندالله تنها گروهی نیست که میانه خوبی با واشنگتن دارد، بلکه گروههای دیگری نیز مانند منافقین و چند سازمان دیگر کرد که شهرت تروریستی دارند، توسط کاخ سفید حمایت می شوند.
دراین مطلب آمده است: کنگره امریکا درسال 2006 بودجه ای حدود 75میلیون دلار را برای"تقویت حرکت به سمت دمکراسی درایران" اختصاص داده بود درحالیکه به گفته هرش این مبلغ در سال 2007به 200 میلیون دلار افزایش پیدا کرد.
انفجار تروریستی یکشنبه گذشته توسط عوامل گروهک تروریستی جندالله در منطقه پیشین استان سیستان و بلوچستان که در محل همنشینی وحدت سران و قبابل رخ داد سبب شهادت جمعی از شرکت کنندگان و چند فرمانده سپاه پاسداران شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد