در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

سنگین ترین بمب دنیا در شرکت بوئینگ ساخته می شود: 13 هزار و 608 ک

وزارت دفاع آمریکا خواستار جایگزینی بمب های سنگین وزن ساخت شرکت بوئینگ با کلاهک های هسته ای شد. 

 

به گزارش عصر ایران به نقل از کریستین ساینس مانیتور، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: با توجه به وضعیت فعلی، تولید بمب های اتمی تخریبی باید کاهش یابد و به جای آن، بمب های سنگین وزن با قدرت تخریب بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.

این نشریه افزود: اخیراً برنامه ساخت بمبی در دستور کار قرار گرفته که با حمل 13 هزار و 608 کیلو مواد منفجره، علاوه بر سنگینی، قدرت تخریب بالایی نیز داراست .این بمب می تواند جایگزین کلاهک های هسته ای شود.

در حال حاضر، وزن بمب های تولیدی پنتاگون  هزار تا دو هزار کیلو گرم است که با این طرح به 13 هزار و 608  وحتی 15 هزار کیلو گرم افزایش می یابد .معیار اصلی تولید این بمب ها، علاوه بر تخریب بیشتر، نفوذ به لایه های زیرین زمین نیز هست تا در صورت پنهان بودن اهداف مورد نظر، بتوان آنها را از بین برد.

این نشریه افزود: در حال حاضر مقامات آمریکایی تمایلی ندارند روند تولید اینگونه بمب ها را به مسایل موجود نظیر تاسیسات اتمی در ایران و کره شمالی ربط دهند.

مسئولان شرکت سازنده هواپیماهای مسافربری بوئینگ نیز بر این عقیده اند که ساخت بمب های سنگین وزن، وقت و دقت زیادی لازم دارد و پس از تصویب بودجه 52 میلیون دلاری توسط دولت اوباما برای تحقیق در این مورد، شاید بتوان در این زمینه شروع به انجام تحقیقات کرد.

در بیانیه اخیر شرکت بوئینگ آمده است: از آنجا که تولید سلاح مورد نظر وزارت دفاع آمریکا بسیار وقت گیر و تخصصی است، باید از روند تولید هواپیماهای مسافربری نیز بکاهیم و به دلیل بروز مشکل مالی، دولت باید از ما حمایت کند زیرا بدون شک، ایرباس از ما پیشی خواهد گرفت.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در صورتی که دولت اوباما بتواند کسری بودجه بوئینگ ناشی از ساخت بمب های سنگین وزن و کاهش سرعت تولید هواپیماهای مسافربری خود را جبران کند، آنگاه می توانیم به توافق در این زمینه خوش بین باشیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
فانی چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 15:08 http://golbargeshabane.blogfa.com/

سلام
ممنون از حضورتون
شما هم منو با عنوان؛ پرتوی از روشنایی شب؛ لینک کنین
سربلند باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد